راستا منتهی به آرامگاه میرزاکوچک خان پیاده راه سازی می شود

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی ثابت قدم ظهر شنبه در مراسم افتتاح بازارچه خصوصی سلیمانداراب با اشاره به حمایت از سرمایه گذارانی که در مناطق محروم رشت سرمایه گذاری می کنند، اظهار کرد: احداث بازارچه های خصوصی در مناطق محروم شهر در راستای توزیع عادلانه امکانات در تمام نواحی شهر است.

راستا منتهی به آرامگاه میرزاکوچک خان پیاده راه سازی می شود

وی با بیان اینکه بازارچه سلیمانداراب با مشارکت بخش خصوصی در این محله راه اندازی شده است، افزود: محله سلیمانداراب با وجود جمعیت بسیار از محله های محروم شهر رشت است که با وجود آرامگاه میرازکوچک خان شایسته رسیدگی بیشتر و بهره مندی از امکانات بهتر است.

شهردار رشت ساماندهی دستفروشان در محله فوق را یکی دیگر از اهداف راه اندازی بازارچه خصوصی سلیمانداراب برشمرد و گفت: با اختصاص 70 درصد غرفه های بازارچه به دستفروشانی که در جای جای محله دستفروشی می کردند، شهرداری تلاش کرده است امرار معاش این شهروندان و همچنین حضور آنان در شهر را ساماندهی کند.

ثابت قدم شرح داد: مطمئنا با ایجاد بازارچه های خصوصی در تمامی نواحی شهر، از تردد های مکرر شهروندان در بافت مرکزی شهر کاسته شده و همچنین در ساماندهی دستفروشان نیز اقدام موثر انجام می شود.

وی احداث پارکینگ عمومی در نزدیکی بازارچه و ورزشگاه برای جوانان محله را از دیگر برنامه های شهرداری برای محله سلیمانداراب بیان نمود و افزود: به زودی با پیاده راه سازی راستا منتهی به آرامگاه میرزاکوچک خان، محله سلیمانداراب و ساکنان آن از مزایای توسعه ظرفیت گردشگری موجود بهره مند می شوند.

همچنین در ادامه این مراسم، مسئول کارگروه ساماندهی دست فروشان به اهمیت توجه به امرار معاش دستفروشان اشاره و بیان نمود: رفع سد معابر شهر توسط دست فروشان بدون توجه به امرار معاش این شهروندان امکان پذیر نبود و شورا و شهرداری تلاش کرد که در کنار رفع سد معبر با راه اندازی بازارچه های خصوصی ارزاق عمومی، کاسبی این افراد را ساماندهی کند.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری باید از سرمایه گذارانی که در این حوزه وارد شده اند، حمایت ویژه ای از خود نشان دهد، گفت: دستفروشانی که برای کسب روزی حلال غرفه های بازارچه ها را اجاره کرده اند انتظار حمایت بیشتری از شهرداری دارند.

وی افزود: شورای شهر این آمادگی را دارد که با لوایح شهرداری برای حمایت از سرمایه گذاران بازارچه های فوق و همچنین دستفروشان مستقر در بازارچه موافقت لازم را انجام داده و شرایط بهتر و آسانتری برای این شهروندان مهیا کند.

بازارچه سلیمانداراب که عرضه کننده ارزاق عمومی است از 75 غرفه تشکیل شده که طبق مصوبه شورا، 70 درصد غرفه های آن در اختیار دستفروشان مستقر در خیابان های این محله قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1046

به "راستا منتهی به آرامگاه میرزاکوچک خان پیاده راه سازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا منتهی به آرامگاه میرزاکوچک خان پیاده راه سازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید