آشنایی با معبد شش درخت انجیر در گوانجو

به گزارش تور چین ارزان، گوانجو شهری پر طرفدار برای گردشگران جهان است و سالانه مملو از بازدیدکنندگانی میشود که نسبت به این شهر مدرن کنجکاو هستند، شهری که با وجود پوسته ای بسیار پیشرفته همچنان رنگ و بوی مذهب وبدا را به خود دارد و جلوه هایی از تاریخ مذهبی مردم این منطقه را در خود جای داده است، معبد شش درخت انجیر گوانجو (Temple of Six Banyan Trees Guangzhou) یکی از مشهورترین معابد این شهر بوده و از جاذبه های اصلی گردشگری گوانجو به شمار میرود.

آشنایی با معبد شش درخت انجیر در گوانجو

گوانجو از شهرهای پرطرفدار چین برای سفرهای تفریحی است و سالانه تورهای متعددی به مقصد این شهر برگزار می گردد لذا آشنایی با جاذبه های گردشگری تور گوانجو تاثیر بسیاری در خوب بودن سفر دارد در ادامه یکی از این مکان های دیدنی با نام معبد شش درخت انجیر در گوانجو (Temple of Six Banyan Trees Guangzhou) معرفی می گردد.

درباره معبد شش درخت انجیر گوانجو

یکی از جاذبه های گردشگری در کشورهای آسیای شرقی به ویژه در تور چین معابد زیبا و قدیمی هستند که از جمله آن ها می توان به معبد شش درخت انجیر در گوانجو اشاره نمود. این معبد فوق العاده زیباست و با جذابیت هایی مثال زدنی توانسته خود را در میان برترین دیدنی های گوانجو و حتی چین جای دهد. از نکات مثبت معبد شش درخت انجیر این است که با وجود اینکه حدود 15 قرن از زمان بازگشایی آن می گذرد هنوز هم از مکان های ایده آل برای عبادت بودائیان به شمار می آید و به دلیل داشتن کلکسیونی از آثار باستانی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور چین زبانزد بوده و از جاذبه های گردشگری چین محسوب می گردد.

تاریخچه معبد شش درخت انجیر

تور چین امروزه طرفداران بسیاری دارد و سالانه گردشگران زیادی به شهرهای مختلف آن برای دیدن آثار باستانی، طبیعت منحصر به فرد و جاذبه های مدرن و همچنین استفاده از مراکز تفریحی متعددش به این کشور سفر می کنند شهر گوانجو نیز با داشتن دیدنی های بسیار مورد توجه مسافران واقع شده و طیف گسترده ای از گزینه های مناسب برای بازدید را ارائه می دهد. تاریخ ساخت معبد شش درخت انجیر در گوانجو به سال 537 میلادی بر می گردد که در آن زمان سلسله حاکم لیانگ بوده است این معبد در ابتدای ساخت با نام معبد بائو ژوآنگ ین شناخته می شده اما در دوران سانگ شمالی، یک نویسنده به خاطر شش درخت انجیری که در آن محل دیده بود از آن به عنوان معبد شش درخت انجیر یاد کرد و از آن پس نیز به همین نام خوانده شد امروزه از آن درختان انجیر اثری باقی نمانده است.

در معبد شش درخت انجیر گوانجو چندین ساختمان و بودا به چشم می خورند که برای گردشگران تور گوانجو جذاب خواهند بود از جذاب ترین بخش های آن می توان به پاگودای گل اشاره نمود که با معماری حیرت انگیز و رنگ قرمز و سفید می تواند چشم هر بیننده ای را خیره سازد این پاگودا هشت وجهی بوده و 57 متر ارتفاع دارد اگر از بیرون به این ساختمان نگاه کنید بنایی 9 طبقه به نظر می آید ولی اگه داخل شوید متوجه خواهید شد که این پاگودا شامل 17 لایه می باشد از بالای پاگودا می توانید نمایی عالی از مناطق اطراف این بخش از گوانجو را ببینید. این پاگودا در سال 1097 میلادی ساخته شده و در طی سال های گذشته بارها مورد بازسازی قرار گرفته است که آخرین بار به سال 1900 بر می گردد.

ساعت بازدید و بلیط معبد شش درخت انجیر در گوانجو

در واقع شش درخت انجیر نام معبد مربوط به بودائیان است که هنور فعال بوده و مردم در زمان سال نوی چینی و فستیوال فانوس ها برای روشن کردن عود به این محل می آیند. این معبد هر روزه از ساعت 8:30 تا 5 بعد از ظهر پذیرای مراجعه کنندگان است و مبلغ ورودی برای بازدید از آن 15 یوان می باشد. اگر شما نیز قصد سفر به گوانجو را دارید حتما سری به این مکان مقدس بودائی بزنید.

انتشار: 30 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 77

به "آشنایی با معبد شش درخت انجیر در گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معبد شش درخت انجیر در گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید