معرفی جزیره سامویی

به گزارش تور چین ارزان، سامویی یکی از زیباترین جزایر کشور تایلند برای بازدید می‌باشد. در این مقاله شما را با جزایری آشنا خواهیم کرد که بسیار زیبا و دیدنی هستند. فاصله این جزیره تا ساحل شرقی ناحیه جنوب تایلند 80 کیلومتر می‌باشد.

معرفی جزیره سامویی

سامویی جزیره نسبتا بزرگی است که شناخته ترین سواحل آن، "چاونگ" و "لامای" هستند و این در حالی است که سواحل شمالی و روستاهای اطراف ماند. مانام، بوفوت و بودای بزرگ و چوانگ مون، کم ازدحام تراند و سواحل غربی نیز نسبتا خلوت هستند. تور تایلند هموراه در این جزایر برگزار می شود
سواحل بوفوت و چوانگ مون به دلیل دارا بودن آب تیره چندان برای شنا مناسب نیستند و این در حالی است که سواحل چاونگ و لامای به دلیل شفافیت آب برای شنا مناسب تراند. این جزیره زیبا 40 هزار ساکن دایمی دارد که 90 درصد آن ها بودایی مذهب اند. کشت نارگیل و سایر میوه های استوایی در این جزیره مرسوم در تور تایلند است.
جزیره کوسامویی با مساحتی بالغ بر 247 متر مربع سومین جزیره بزرگ تایلند و بزرگترین جزیره بین هشتاد جزیره واقع در ناحیه چومفون است. با موتور سیکلت یا ماشین می توان در طول حدود دو ساعت جزیره را گشت زد اما برای گردش بهتر و دقیق تر بایست زمان بیشتری صرف نمایید.
نخستین ساکنان این جزیره ماهیگیریانی از خلیج "مالایا" و جنوب چین بودند که 15 قرن پیش به این جزیره مهاجرت کردند. امروزه نقشه هایی قدیمی از سرزمین پهناور چین، متعلق به سال 1678 موجود است که جزیره کوساموی با نام Pulo Cornam در آن برای بازدید وجود دارد. نام سامویی ممکن است برگرفته از درختان محلی موجود در جزیره با نام "موی" و یا برگرفته از لغت چینی سوبی به معنای بهشت آرام در تور تایلند است.
تا اواخر قرن بیستم میلادی جزیره سامویی، مکانی نسبتا منزوی بود و حتی با سایر نواحی تایلند ارتباط بسیار اندکی دارد. جالب است بدانید تا سال 1970 میلادی هیچ جاده ای در این جزیره وجود نداشت و برای طی مسافت 15 کیلومتری از سمتی از جزیره به سمتی دیگر، می بایست تن به سفری یک روزه و عبور از میان جنگل های کوهستانی ناحیه مرکزی داده است.

انتشار: 22 آذر 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 44

به "معرفی جزیره سامویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جزیره سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید