معرفی 12 جاذبه گردشگری جزایر خلیج فارس

به گزارش تور چین ارزان، اگر قصد دارید از جاذبه های گردشگری جزایر خلیج فارس تماشا کنید، باید بدانید که سفری هیجان انگیز پیش رو دارید. خلیج فارس یکی از زیباترین مکان های تماشای ایران با جزایر گردشگری متعدد است و از همین رو شناخت جاذبه های گردشگری خلیج فارس می تواند به شما یاری کند تا لذت بیشتری را در این سفر تجربه کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با جاذبه های گردشگری جزایر خلیج فارس آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص سفر به جزایر گردشگری خلیج فارس پاسخ خواهیم داد.

معرفی 12 جاذبه گردشگری جزایر خلیج فارس

معرفی جزایر گردشگری در خلیج فارس

برای آشنایی با جاذبه های طبیعی و گردشگری جزایر خلیج فارس ابتدا باید از جزایر دیدنی این منطقه در جنوب ایران آغاز کنیم. منطقه خلیج فارس در جنوب ایران پر از جزایر کوچک و بزرگی است که دیدن آن ها می تواند شما را با چشم انداز ها شگفت انگیزی روبرو کند. در ادامه به بعضی از جزایر زیبا و جاذبه های گردشگری خلیج فارس اشاره شده است.

1- جزیره ابوموسی

ابوموسی از دیدنی ترین جزایر گردشگری خلیج فارس است. ابوموسی در استان هرمزگان قرار گرفته است و شما می توانید در سفرتان به جزایر خلیج فارس از این جزیره دیدن کنید. تا چند سال پیش این جزیره در فهرست بخش های گردشگری جزایر خلیج فارس قرار نداشت. اما حالا دیگر چند سالی است که امکان بازدید دنیاگرد ها و گردشگران در آن فراهم شده و شما می توانید طی سفرتان به این جزیره از تنب بزرگ و تنب کوچک نیز که در نزدیکی آن قرار دارند، دیدن کنید.

2- جزیره خارک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خلیج فارس جزیره خارک است که با هشت هزار نفر جمعیت در شهرستان بوشهر قرار گرفته است. این جزیره ساکنان محلی زیادی دارد و از همین رو بازدید از آن برای دنیاگرد ها مجذوب نمایندهیت زیاد دارد. جالب است بدانید که جلال آل احمد در کتاب جزیره خارک، دُر یتیم خلیج فارس از جزیره خارک با این لقب یاد نموده است. پیشنهاد می گردد در سفر به جزایر خلیج فارس حتماً ماهیگیری و دیدن فیتوپلانکتون ها در جزیره خارک را از یاد نبرید.

3- جزیره هندورابی

اگر در سفر به جزایر خلیج فارس به سمت جزیره کیش می روید، بهتر است سری هم به جزیره کوچک هندورابی بزنید. در این جزیره می توانید از لاک پشت های تازه متولد شده در ساحل دیدن کنید و سری به زیستگاه پرندگان مهاجر و خزندگان صحرایی بزنید. در این جزیره بیشتر ساکنین ماهیگیر و غواص هستند و اگر شما هم به این سرگرمیات علاقه دارید، می توانید در سفر به جزایر خلیج فارس با ساکنین جزیره هندورابی برای ماهیگیری و غواصی همراه شوید.

4- جزیره قشم

جزیره قشم یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری خلیج فارس است که به عنوان تنها ژئوپارک طبیعی ایران و خاورمیانه شناخته می گردد. این جزیره 150 کیلومتر مربع وسعت دارد و جاذبه های دیدنی بی نظیری دارد که می توانید در این سفر از آن ها بازدید کنید. جالب است بدانید که قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است و به عنوان بزرگ ترین جزیره غیر مستقل دنیا نیز شناخته می گردد. در ادامه می توانید با بعضی از اماکن دیدنی جزیره قشم آشنا شوید.

قلعه پرتغالی ها در قشم

یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری خلیج فارس قلعه پرتغالی ها است. این قلعه در سال 1507 بنا شد و در ضلع شمالی جزیره قشم قرار گرفته است. در این قلعه می توانید از اسلحه ها و مهماتی که در قلعه نگهداری می گردد، دیدن کنید. اگر به دیدن مکان های تاریخی علاقه دارید، پیشنهاد می گردد دیدن این جاذبه دیدنی در جنوب ایران را نباید فراموش کنید.

آدرس: ضلع شمالی جزیره قشم، بلوار ژئوپارک، نزدیک به ساحل

جزایر ناز قشم

جزایر ناز یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی در جنوب شرق قشم است که حدود 22 کیلومتر با قشم فاصله دارد. اطراف جزایر ناز به جای ساحل شنی با دیوارهای صخره ای احاطه شده است. شما می توانید از بالای جزیره ناز، جزیره لارک و تنگه هرمز را نیز ببیند. برای دیدن جزایر ناز باید منتظر بمانید تا پدیده جزر دریا رخ دهد و جزایر از زیر آب بیرون بیایند.

این جزایر مکانی مسکونی نیست و محل صید ماهی و سرگرمی ساکنین قشم محسوب می گردد. در سفر به جزایر ناز می توانید در زمان جزر آب در آب پیاده روی کنید. شترسواری، آفرود و اسب سواری در دریا هم از دیگر سرگرمیات جزایر ناز قشم محسوب می گردد.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب جزیره قشم

جزیره هنگام قشم

یکی دیگر از زیباترین جزایر قشم، جزیره هنگام است. این جزیره در جنوب شرقی قشم قرار گرفته و 2 کیلومتر با آن فاصله دارد. مساحت جزیره هنگام حدود 34 کیلومتر است و دارای ساحل شنی و صخره ای است. یکی از مجذوب نماینده ترین دیدنی های این جزیره ساحل درخشان و زیبای آن است که در شب به علت وجود فیتوپلانکتون ها نور را از خود ساطع می نماید و ساحل آن به رنگ آبی به نظر می رسد.

پیشنهاد می گردد در بازدید از جزیره هنگام حتماً از پارک کروکودیل نوپک نیز دیدن کنید.

آدرس: استان هرمزگان، 2 کیلومتری جزیره قشم

دره ستارگان قشم

دره ستارگان در 5 کیلومتری جنوب جزیره قشم و در غرب روستای برکه خلف قرار گرفته است. جالب است بدانید که بومیان این جزیره معتقد هستند که 2 میلیون سال پیش ستاره ای از آسمان به جزیره افتاده و این شکل های عجیب را در دره ستارگان ایجاد نموده است.

به جرات می توان ادعا کرد که دره ستارگان از دیدنی ترین مکان های گردشگری جزایر خلیج فارس و یک شاهکار دیدنی است که هر ساله توجه دنیاگرد های زیادی را به خود جلب می نماید. در سفر به جزایر خلیج فارس و قشم پیشنهاد می گردد حتماً از دره ستارگان و روستای برکه خلف دیدن کنید و از دیدنی صنایع دستی و چشم انداز دوست داشتنی این روستا لذت ببرید.

بد نیست بدانید دره ستارگان یکی از دیدنی ترین منطقه ها گردشگری ایران از نگاه گردشگران داخلی و خارجی است.

آدرس: جزیره قشم، روستای برکه خلف

جنگل های حرا قشم

یکی دیگر از مکان های دیدنی قشم، جنگل های حرا است که قدمت آن به حدود 30 تا 40 میلیون سال می رسد. درختان حرا در آب شور رشد می نمایند و موجب تصفیه آب می شوند. این مکان زیستگاه انواع پرندگان مهاجر و آبزی است. شما می توانید با بازدید از این جنگل زیبا زمانی را هم به دیدنی فلامینگوها، پلیکان ها و خزندگانی مثل لاک پشت ها اختصاص دهید. قایق سواری و عکاسی از دیگر سرگرمیات مسافران در سفر به جنگل های حرا محسوب می شوند.

چشم انداز این جاذبه دیدنی در قشم طوری به نظر می رسد که انگار درختان روی آب شناور هستند. برترین زمان سفر به جنگل حرا اواخر پاییز، زمستان یا اوایل بهار است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهرک تازه گورزین، جاده جنگل حرا

5- جزیره هرمز

جزیره هرمز که به عنوان زیباترین جزیره ایران نیز شناخته می گردد یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خلیج فارس است که به سرزمین رنگین کمان معروفیت دارد. جزیره هرمز به علت داشتن خاکی سرخ، ساحل قرمز رنگ و گنبدهای نمکی 600 ساله اش معروفیت زیادی دارد.

در این جزیره کوه ها و تپه ها به رنگ های مختلف هستند و از همین رو دیدنی جزیره هرمز یکی از برترین تجربه های شما در سفر به خلیج فارس خواهد بود. پیشنهاد می گردد در سفر به جزایر خلیج فارس حتماً از غار نمکی جزیره هرمز نیز دیدن کنید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای سفر به جزیره هرمز را بخوانید.

6- جزیره لاوان

لاوان یک جزیره در شمال شرق بندر مقام است که وسعتی در حدود 76 کیلومتر مربع دارد. این جزیره بعد از قشم و کیش در فهرست بزرگ ترین جزایر خلیج فارس قرا دارد. جالب است بدانید که جزیره لاوان دورترین جزیره از هرمزگان است که هوای آن به شدت مرطوب است.

یکی از زیباترین جاذبه های حیات وحش جزیره لاوان تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی و سبز در سواحل زیبای لاوان است. برای دیدن این پدیده طبیعی باید اواسط اسفند تا اوایل مرداد به لاوان سفر کنید. گوسفند وحشی و جبیر (نوعی آهو) هم از دیگر گونه های حیات وحش جزیره لاوان است.

جالب است بدانید که صید مروارید یکی از رایج ترین شغل های مردم این جزیره است. عسل های سبز رنگ نیز از شگفتی های جزیره لاوان محسوب می گردد که بوی نفت می دهد ولی طعم و مزه آن مثل عسل معمولی است. درخت لور نیز، که شباهت فراوانی به درخت انجیر معابد دارد، از دیدنی های این جزیره است.

7- جزیره کیش

اگر قصد سفر به جزایر گردشگری خلیج فارس را دارید، جزیره کیش یک انتخاب فوق العاده لوکس در میان جاذبه های گردشگری خلیج فارس است. کیش یکی از لوکس ترین و زیباترین جزایر دیدنی خلیج فارس است که دیدنی ها و سرگرمیات زیادی برای دنیاگرد ها دارد. در جزیره کیش می توانید از جاذبه های دیدنی و سرگرمیی آن دیدن کنید. در ادامه به بعضی از مکان های دیدنی کیش اشاره شده است.

پایاب کیش

پایاب یک گنجینه تاریخی در کیش است که درواقع کانال ها و دهلیزهایی هستند که در کنار چاه و قنات قرار گرفته است. قدمت این مکان به بیشتر از 2000 سال می رسد و امروزه بازسازی و باسازی شده و به یکی از مکان های دیدنی کیش تبدیل شده است. هر چقدر عمق چاه های این بخش زیادتر باشد، تعداد پله های پایاب نیز بیشتر است.

این پایاب در میدان المپیک کیش قرار گرفته است. بعد از دیدن پایاب می توانید از رستورانی که در این بخش قرار گرفته نیز سری بزنید و یک غذای لذیذ در این رستوران سنتی میل کنید.

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش یک قلعه پر ماجرا و دیدنی در کیش است که در دو طبقه ساخته شده است. در گذشته این مکان محل خدمت سربازان بود. اما در دهه چهل بعد از مرگ چند سرباز این قلعه به قلعه جنی ها معروف شد و از آن موقع پاسگاه تخلیه شد. از آن موقع داستان های ترسناکی در خصوص قلعه ساخته شد. اگر به ماجراهای هیجان انگیز علاقه دارید، می توانید در سفرتان به کیش به این قلعه مرموز نیز سر بزنید.

کشتی یونانی

یکی دیگر از معروف ترین دیدنی های کیش کشتی یونانی است. این کشتی ساخت انگلیس و متعلق به کشور یونان است گفته می گردد که کشتی در سال 1345 در دریای کیش به گل نشست. از آن موقع یونانی ها کوشش زیادی کردند که کشتی خود را از گل نجات دهند، اما پیروز به این کار نشدند. به همین علت نفت کشتی را تخلیه کردند و کشتی سالیان سال در جزیره باقی ماند و به یک جاذبه دیدنی در کیش تبدیل شد.

پارک دلفین های کیش

پارک دلفین های کیش یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری جزایر خلیج فارس است. در این پارک می توانید مجموعه ای از انواع دلفین ها، باغ پرندگان و پستانداران دریایی دیدن کنید. در پاک دلفین ها می توانید نمایش مجذوب نماینده دلفین ها و حیوانات دریایی را دیدن کنید و در کنار دلفین ها و پرندگان زیبا عکس بگیرید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود و اعضای خانواده رقم بزنید.

از دیگر منطقه ها و جاهای دیدنی کیش می توان به اسکله سرگرمیی کیش، پارک ساحلی مرجان کیش، مجموعه درخت سبز کیش و نمایشگاه خزندگان اشاره نمود.

8- ساحل درک در دریای عمان

ساحل درک یکی از زیباترین جزایر دریای عمان است که بعد از سواحل چابهار و در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. این روستا هوای فوق العاده گرمی دارد و درست روبروی آن دریا قرار گرفته که موجب تضاد فوق العاده ای در این مکان دیدنی می گردد.

هر ساله بسیاری ازگردشگران خارجی برای دیدن این ساحل حیرت انگیز به ایران سفر می نمایند. اگر گذرتان به نزدیکی سیستان و بلوچستان و کنارک افتاد، پیشنهاد می گردد از ساحل درک نیز دیدن کنید.

هزینه های سفر به جزایر گردشگری خلیج فارس

در سفرتان به جزایر خلیج فارس اگر در اقامتگاه های سنتی و بومگردی ها ساکن شوید، هزینه سفر شما به خلیج فارس تا حد زیادی کاهش پیدا می نماید. اگر به کیش یا سایر جزیره های منطقه خلیج فارس سفر می کنید، می توانید برای کاهش هزینه های سفر و خرید مایحتاج سفر از فروشگاه های اقدام به خرید کنید.

شرکت فروشگاه های زنجیره ای شعب متعددی در سراسر کشور و از جمله جزایر مسکونی خلیج فارس و شهرها و استان های این منطقه در جنوب ایران دارد. شما می توانید در سفر به جزیره کیش و جزیره قشم برای کاهش هزینه های سفرتان یک خرید به صرفه و باکیفیت را در شعبه های تجربه کنید.

سوغاتی های جزایر گردشگری خلیج فارس

معمولاً سوغاتی های جزایر گردشگری خلیج فارس در هر جزیره و بخش این منطقه فرق دارد. اما به طور کلی لباس های سنتی مردم در جزایر جنوبی و بعلاوه صنایع دستی که با انواع صدف های طبیعی درست می شوند، از مهم ترین سوغاتی های این منطقه ها به شمار می فرایند که همیشه مورد توجه دنیاگرد ها قرار می گیرند.

اگر از جزایر گردشگری خلیج فارس دیدن می کنید، حتماً خوراکی ها و نان های محلی منطقه را نیز امتحان کنید و دیدنی زیورآلات سنتی مردم این منطقه را هم از یاد نبرید.

در سفر به جزایر گردشگری خلیج فارس کجا اقامت کنیم؟

در جزایر گردشگری خلیج فارس هتل های زیادی وجود دارد. اگر از جزایر لوکس مثل کیش و قشم دیدن می کنید، قطعاً اقامت در یکی از هتل های جزیره می تواند گزینه مناسبی باشد. اما در صورتی که به سمت جزایر کوچک یا سنتی می روید، پیشنهاد می گردد، حتماً در اقامتگاه های سنتی و بومگردی منطقه ساکن شوید و چند روزی از حال و هوای این اقامتگاه ها لذت ببرید.

سوالات متداول

مهم ترین جاذبه های گردشگری خلیج فارس چیست؟

بازدید از جزایری مثل جزیره کیش، قشم، هنگام، ابوموسی و خارک از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری خلیج فارس است.

زیباترین جزیره ایران کجاست؟

جزیره هرمز که به عنوان زیباترین جزیره ایران نیز شناخته می گردد یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خلیج فارس است که به سرزمین رنگین کمان معروفیت دارد.

نوشته های مرتبط

آداب جالب و عجیب غذا خوردن و رستوران رفتن در کشورهای مختلف دنیا

مروری مهیج بر بزرگترین و عجیب ترین سرقت های تاریخ دنیا

معرفی 12 مکان خوش آب و هوا برای کمپینگ اطراف تهران

16 جاذبه گردشگری یزد + عکس و آدرس

منبع: افق کوروش
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2258

به "معرفی 12 جاذبه گردشگری جزایر خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 12 جاذبه گردشگری جزایر خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید