مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دوکابین بلند

به گزارش تور چین ارزان، دنیای پیکاپ ها هم دنیای جالبی است. وانت بارهایی که هم در ساختار و هم در آپشن ها، کوشش نموده اند که از عنوان وانت بار دور شوند و هم توان آفرودی داشته باشند. بعلاوه آنها توانسته اند خودروهایی چشم نواز و حتی خانواده دوست بشوند. در این مقاله، ما به مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دوکابین بلند پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دوکابین بلند

مقدمه ای بر مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس

این روزها پیکاپ های مختلفی را در بازارهای جهانی و بازارهای ایران می بینیم که سعی می نمایند مشتریان خودشان را راضی نگه دارند. یکی از این نمونه هایی که می توانید در بازار ایران ببینید، پیکاپ های ایسوزو است. نسل اول این خودروها که معروف به دی مکس هستند، وارد کشور شده و دم دست هستند.

در سال 2002 میلادی، ایسوزوی ژاپن این وانت بار را برای اولین بار راهی بازارها کرد. بعلاوه در ایران از سال 94 تا 96 نسخه های دی مکس آن وارد بازار شد. برای مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس، با بیان فزونی های این پیکاپ ها آغاز می کنیم. پلتفرم مهندسی شده این خودرو کاری مشترک از جنرال موتورز و ایسوزو محسوب می گردد. نکته جالب این است که جنرال موتورز از شاسی چند محصول معتبر دیگرش به این منظور استفاده نموده بود.

گروه خودروسازی بهمن در ایران با خودروسازهای ژاپنی وارد مذاکره شد تا دی مکس ها در ایران هم حضور داشته باشند. این پیکاپ پیشرانه دیزلی قدرتمندی دارد که در نمونه های ماشین های سبک و سواری کشور، مثال زدنی است. بااین حال استقبال از این خودرو در ایران چندان هم چشم گیر نبود، اما باز هم می توان نمونه هایش را پیدا کرد.

در بازار ایران، خودروهایی که می توان مقابل این خودرو قرار داد و به آنالیز و مقایسه شان پرداخت، آمیکو دو کابین آسنا، تویوتا هایلوکس دو کابین و نیسان پیکاپ است. در ادامه مطلب، با هم نگاهی به مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دوکابین بلند می اندازیم.

ایسوزو دو کابین دی مکس از نمای روبه رو

مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین

اولین پیکاپ در مقایسه ایسوزو دوکابین دی مکس، نیسان پیکاپ دوکابین است. فراوری پیکاپ های دوکابین نیسان تا میانهٔ دهه 90 شمسی هم ادامه داشت. این پیکاپ ها که البته شاسی بلند هم محسوب می شدند، در زمانه خود و میان وانت بارهای دیگر، درخشش خاصی داشتند و می توانستند بار بیشتری جابه جا کند. بعلاوه آنها قدرت و مانور بهتری هم داشتند.

درحقیقت این پیکاپ ها شکل گرفتند تا نقدها وارد به پیکاپ های تک کابین نیسان را به فراموشی بسپارند؛ به همین علت ضمن حفظ دنده کمکی و سامانه تعلیق خوبی که تک کابین ها داشتند، سعی کردند که به سر و وضع داخل کابین هم برسند. با وجود این، نقدهای مانند مصرف سوخت زیاد، عدم راحتی جایگاه های عقب و … به آنها وارد بود.

این پیکاپ ها می توانستند 133 اسب بخار قدرت فراوری نمایند و شتاب 14ثانیه ای هم داشتند. از دیگر آپشن های آنها می توان به گیربکس 5دنده ای دستی و استاندارد آلایندگی یورو 4 اشاره نمود.

اما اگر بخواهیم وارد وادی مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین شویم، باید اشاره کنیم که ظاهر دو خودرو تقریباً یک نمره می گیرد و هیچ کدام طراحی خاصی ندارد که بخواهد در این مقایسه، دست برتر را هم داشته باشند. البته ممکن است ایسوزو کمی به خاطر طراحی جلوی ماشین، چراغ ها و رینگ های خاص و بزرگی که دارد، به نظر شما تهاجمی تر و خاص تر برسد.

در مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین، شرایط داخل کابین ها نیز رقابتی تنگاتنگ با هم دارند که البته رقابتی برابر هم هست. کیفیت ساخت مدل ایسوزو هم کمی بهتر از آب در آمده است.

در مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین، شاید بتوان گفت که فزونی ایسوزو به خاطر پیشرانه چهار سیلندر دیزلی یورو 4 آن باشد.درحالی که نیسان پیکاپ دو کابین نسبت به قبل از نسخه فیس لیفت شده خودش، قدرت و گشتاور ضعیف تری پیدا نموده است.

پیشرانه 3 لیتری دیزلی توربوشارژ ایسوزو، می تواند برای این پیکاپ قدرت 163 اسب بخاری فراوری کند که برای چنین پیکاپی، هم لازم و هم مهم دانسته می گردد. در حالی که پیشرانه 2.4 لیتری پیکاپ دو کابین نیسان در مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس، می تواند 133 اسب بخار قدرت فراوری کند.

فزونی دیگر ایسوزو، در مالی بودن مصرف سوخت آن است؛ 9.5 لیتر در مقایسه با 13 لیتر. بعلاوه حجم باک ایسوزو بیشتر است. این نکته برای کسانی که درگیر کار با پیکاپ ها هستند، غالباً نکته مهمی محسوب می گردد. ایسوزو بعلاوه ترمز ضدقفل هم دارد که نیسان دو کابین فاقد آن است. در پیکاپ ایسوزو شما البته امکان سفارش مانیتور و نویگیشن را هم دارید. در نهایت، دیگر داشته ها و نداشته ها و آپشن ها را هم در دو خودرو می توان برابر دانست.

در ادامه مطلب، نگاهی به مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با تویوتا هایلوکس دوکابین بلند انداخته ایم. آن را از دست ندهید.

توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر، مقایسه کاپرا دو کابین با نیسان پیکاپ و فوتون را هم بخوانید.

نمای داخلی ایسوزو دو کابین دی مکس

مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با تویوتا هایلوکس دوکابین بلند

مقایسه بعدی، با محصولی از کمپانی معتبر تویوتاست؛ یعنی نسل هشتم هایلوکس ها که به دوکابین های بلند معروفیت یافته است. هایلوکس ها که تا پیش از این پیکاپ هایی مقرون به صرفه قیمت در بازارهای جهانی بودند، حالا در نسل هشتم خودشان با دو تیپ دستی و اتومات وارد بازارهای ایران شدند تا معنای واقعی پیکاپ را نشان دهند.

هایلوکس های نسل هشتم درواقع به قدری خوب بودند که انگار برای آفرود ساخته شده بودند، نه برای پیکاپ بودن. آنها پیشرانه هایی که در دل پرادوهای چهارسیلندر جا خوش نموده بود را به عاریه داشتند. سامانه تعلیق این خودروها هم کاملاً مناسب آفرود است و به همین علت به دوکابین بلند معروفیت یافته است.

در مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس، هایلوکس ها ازنظر طراحی ظاهری باوقارتر و هماهنگ تر ظاهر شده اند، طوری که اگر آنها را از مقابل ببینید و حواس تان نباشد، تصور می کنید که با یک شاسی بلند آفرودی روبه رو هستید.

نحوه قرارگرفتن و طراحی چراغ ها، جلوپنجره، ورودی های هوا، رینگ ها و آن آنتن کوسه ای شیک روی سرش، باعث می گردد تا به پیکاپ نمره بیشتری در طراحی ظاهری بدهیم. همان طور که قبلاً اشاره نمودیم، به خاطر سامانه های تعلیقی که در هایلوکس ها وجود دارد، در کل هندلینگ و لذت رانندگی بیشتری را در مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس، تقدیم شما خواهند کرد؛ چرا که اساسا این سامانه تعلیق مناسب آفرودسواری است.

از نظر طراحی داخل کابین و آپشن ها و امکانات آن نیز شرایط هایلوکس های نسل هشتمی که در ایران هستند، کمی بهتر است. اما مزیت نهایی هایلوکس ها، در مقایسه کیفیت ساخت دو خودرو رخ نمایی می نماید؛ جایی که عملاً این محصول تویوتا فرصتی برای خودنمایی به ایسوزوها نمی دهد. ارزش خرید آنها هم کمی بهتر است.

حجم پیشرانه دو پیکاپ با وجود اینکه 300 سی سی به نفع ایسوزو بزرگتر است، ولی قدرت فراوری شده شان یکی یعنی 163 اسب بخار است. در مقایسه مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس، مقدار هایلوکس ها بزرگ تر از است؛ چراکه در شناسنامه دو خودرو، یکی پیکاپ میانه و دیگری پیکاپ بزرگ دانسته می گردد و همین تفاوت کلاس می تواند باعث راحتی سرنشین ها هم گردد. به همین نسبت مصرف سوخت ایسوزوها هم 1.5 لیتر کمتر از هایلوکس های دوکابین بلند است.

بیشتر بخوانید: مقایسه زامیاد Z 24 با زامیاد پادرا و تویوتا هایلوکس

نمای پشتی ایسوزو دو کابین دی مکس

اگرچه ایسوزو کنترل کروز دارد و هایلوکس ندارد، در عوض کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل کشش را هم ندارد، که اینها را نمونه مورد آنالیز ما در تویوتا دارد. در سایر آپشن ها، شرایط تویوتا هایلوکس دوکابین بهتر ارزیابی می گردد. باید به تفاوت قیمت ها هم نظر داشته باشید که به نسبت معنادار است و خیلی ها را از خرید هایلوکس منصرف می نماید.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس در اختیار شما قرار داده باشد. شما می توانید با ورود به سایت خبرنگاران آخرین آگهی های خرید و فروش ایسوزو دو کابین دی مکس را مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2392

به "مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دوکابین بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دوکابین بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید