هاید پارک سیدنی، قدیمی ترین پارک استرالیا (تور استرالیا)

به گزارش تور چین ارزان، هاید پارک سیدنی، قدیمی ترین پارک استرالیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره هاید پارک سیدنی ، سخن خواهیم گفت.

هاید پارک سیدنی، قدیمی ترین پارک استرالیا (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

کشور همسود استرالیا، کشوری است پیشرفته در نیمکره جنوبی. این کشور با 7٬686٬850 کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور جهان است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال 1901 از بریتانیای کبیر استقلال یافته است. مرکز استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل واقع شده است. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعه اتحادیه کشورهای همسود است.

هاید پارک سیدنی

هاید پارک سیدنی نام خود را از هم نام معروفش، یعنی هاید پارک لندن می گیرد و قدیمی ترین پارک کشور استرالیا به شمار میرود. بازدیدنمایندگان می توانند از باغ ها، بناهای تاریخی و یادبودهای این پارک تماشا نمایند.

هاید پارک (Hyde Park)، قدیمی ترین پارک کشور استرالیا است و یکی از جاذبه های برتر شهر سیدنی به شمار می رود. محیط سرسبز این پارک، 16 هکتار را دربرمی گیرد و چشم انداز های تماشای بسیاری را شامل می گردد که می توانید دور از شلوغی و سر و صدای شهر، مدتی را میان آن ها در آرامش بگذرانید. این پارک نامش را از هاید پارک، یعنی بزرگ ترین پارک سلطنتی شهر لندن می گیرد و خیابان پارک (Park Street) که درست از وسط آن رد می گردد، پارک را به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم می نماید. هر بخش، جذابیت های خودش را دارد و نیمکت، زمین بازی، جاذبه های طبیعی و راستاهای پیاده روی متعددی را دربرمی گیرد که از میان درختان عبور می نمایند.

در زمان تأسیس هاید پارک، از آن برای برگزاری بازی های گوناگونی از جمله کریکت، راگبی، فوتبال و حتی مسابقات اسب سواری استفاده می شد. البته هنوز هم این پارک از برخی از رویدادهای ورزشی میزبانی می نماید؛ اما شاید سطح مسابقات نسبت به قبل، غیر رسمی تر باشد. درواقع امروزه مردم سیدنی و گردشگران، بیشتر برای دوچرخه سواری، پیکنیک و بازی های محبت آمیز به این پارک می فرایند. راستا پیاده روی مرکزی هاید پارک، با درختان انجیر پوشانده شده که سایه بانی طبیعی برای بازدیدنمایندگان به وجود می آورد. صدها درخت بزرگ در قسمت های مختلف این پارک پراکنده شده اند و حتی در شلوغ ترین روزها نیز احتمالاً جایی برای پیکنیک و در امان ماندن از نور خورشید برایتان پیدا می گردد.

در بخش هاید پارک شمالی می توانید بناهای تاریخی بسیاری را مشاهده کنید. از این میان شاید بتوان گفت که فواره آرچیبالد (Archibald Fountain)، معروف ترین و جالب ترینِ آن ها به شمار میرود که کار مجسمه های آن را فردی فرانسوی برعهده داشته و یادبودی از همکاری دو کشور استرالیا و فرانسه طی جنگ جهانی اول محسوب می گردد. هزینه این آب نما را روزنامه نگار استرالیایی، یعنی جی.اف آرچیبالد پرداخت و آن را به عنوان هدیه به هاید پارک سیدنی اهدا کرد. پیدا کردن این فواره کار سختی نیست؛ زیرا در نگاه اول می توانید خیلی راحت مجسمه اساطیری آپولو را ببینید که لاک پشت ها، دلفین ها و سر اسب ها آن را احاطه نموده و چشم انداز جالبی را به وجود آورده اند.

از دیگر منطقه ها تماشای این پارک می توان به باغ های ساندرینگهام (Sandringham Gardens) و باغ های ناگویا (Nagoya Gardens) اشاره نمود که هر کدام، آثار تماشای متنوعی را شامل می شوند.

باغ های ساندرینگهام ابتدا به منظور گرامی داشت بازدید پادشاه جرج ششم در سال 1952 ایجاد شد و امروزه آن را به محلی آرام تبدیل نموده اند که باغچه های گل کاری شده و شکوفه های آن به روح جلا می بخشند. باغ های کوچک ناگویا، گل ها و درخت های بومی کشور ژاپن، فانوس های سنگی و یک صفحه شطرنج بزرگ را دربرمی گیرد که ارتباط محبت آمیز سیدنی با شهر خواهرخوانده اش در ژاپن، یعنی ناگویا را نشان می دهد و می توانید با دوستانتان یا دیگر بازدیدنماینده ها در این مکان شطرنج بازی کنید.

برای دوستداران تاریخ نیز بخش های گوناگونی به خصوص در هاید پارک جنوبی وجود دارد. برای مثال سری به یادبود آنزاک (Anzac Memorial) بزنید که بنا به درخواست مردم، آن را در سال 1934 برای گرامیداشت مردم و سربازان استرالیایی بنا کردند که جان خود را در جنگ جهانی اول از دست داده بودند. یک استخر نیز روبروی این بنا ایجاد شده که تصویر یادبود آنزاک را منعکس می نماید و آن را با نام پول آف ریفلکشن (Pool of Reflection) می شناسند. هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می توانید از داخل این ساختمان و مجسمه های آن تماشا کنید.

از دیگر بناهای یادبود جنگی، یک ابلیسک 38 متری در غرب پارک بوده و آن را به شیوه مصری ساخته اند. علاوه بر آن، جشنواره ها و رویدادهای بسیاری همانند جشنواره غذا، اجراهای زنده و نمایش های تئاتر در طول سال در هاید پارک سیدنی برگزار می گردد. اگر خوش شانس باشید و زمان بازدیدتان از این پارک با یکی از این رویدادها همزمان گردد، می توانید تجربه شادی کردن در کنار مردم استرالیا و گردشگران دیگر را در قدیمی ترین پارک این کشور به دست بیاورید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2420

به "هاید پارک سیدنی، قدیمی ترین پارک استرالیا (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاید پارک سیدنی، قدیمی ترین پارک استرالیا (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید