هدف خاصی از ساخت پالتو شتری نداشتم، یک کمدی برای تحصیل نموده ها

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، نشست رسانه ای فیلم سینمایی پالتو شتری به کارگردانی مهدی علی میرزایی شامگاه 16 بهمن ماه در خلال سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت؛ سینمای رسانه ها برگزار گردید.

هدف خاصی از ساخت پالتو شتری نداشتم، یک کمدی برای تحصیل نموده ها

در ابتدای این نشست مهدی علی میرزایی مطرح کرد: خرسندم که فیلم، امشب در این سالن به نمایش درآمد. من هدف خاصی از ساخت این فیلم نداشتم؛ من داستانی داشتم که در یک مجله معتبر چاپ شد و بازخورد خوبی داشت و از همان داستان را بسط دادم و فیلم ساختم.

مجید شیخ انصاری تهیه نماینده اظهار کرد: شرایط حداقلی ساخت این فیلم پیش از عید فراهم شد و ما آماده پیش فراوری شدیم و فیلم را با یک گروه بسیار عالی ساختیم.

سام درخشانی بازیگر این اثر هم مطرح کرد: من مهدی علی میرزایی را از خیلی قبل تر می شناختم و با کارهای او آشنا بودم. ضمن اینکه قبل از اینکه افتخار کار کردن با او را داشته باشم در یکی از آثاری که فیلمنامه اش را او نوشته بود بازی می کردم از همین رو وقتی پیشنهاد بازی در این اثر را به من داد، بسیار خرسند شدم و خوشبخت بودم که در آن بازی کردم.

لیندا کیانی دیگر بازیگر این فیلم هم گفت: من بی اغراق باید بگویم که یکی از معدود کارهایی بود که پشت صحنه آرامی داشت و با توجه به اینکه من آدم تنبلی برای کار کردن هستم اما برای آفیش شدن به کار لحظه شماری می کردم. این را هم باید بگویم که سام درخشانی به قدری به من یاری کرد که قابل وصف نیست.

افسانه چهره آزاد هم بازیگر دیگر این اثر بود که درباره حضور خود شرح داد: به نوبه خودم خرسندم که سهمی در فیلمی که حرفی برای گفتن دارد داشته ام. از همین رو از علی میرزایی متشکرم که یک متن قوی را به ما ارایه دادند.

علی میرزایی در پاسخ به سوالی که درباره استفاده از کلمات رکیک در این اثر مطرح شد گفت: من فیلم را شصت بار دیده ام و نمی دانم منظور از کلمات رکیک چیست اما شاید به این لحاظ که تجربه زندگی را 2 جوان می گذارند فیلم برای جوان هاست.

علی میرزایی مطرح کرد: در شخصیت پردازی به چند رویکرد توجه کردم برای مثال در درام به این توجه می کردم که به چیزی احتیاج داریم، از سوی دیگر به تفکر کسانی مراجعه می کردم که فیلسوف هستند و تفکر آنها قابل تفسیر هستند ضمن اینکه به ما به ازاهای بیرونی توجه می کردم.

مسعود امیری تیرانی فیلمبردار این اثر هم اعلام کرد: من سابقه دوستی چندین ساله با علی میرزایی داشتم و از سوی دیگر سابقه کار در فیلم های کمدی نداشتم و دوست داشتم روش های دیگر را تجربه کنم به همین ترتیب با علی میرزایی درباره موارد مختلف صحبت کردیم.

شاهرخ فروتنیان دیگر بازیگر این فیلم هم گفت: خیلی خرسندم که در این فیلم بازی کردم.

بانیپال شومون از بازیگران پالتو شتری هم شرح داد: مهمترین فیلم سال جاری من در جشنواره همین پالتو شتری است چون ایفای نقش کوهیار برای من یک چالش بود از همین رو اعضای گروه به من یاری زیادی کردند.

علی میرزایی در ادامه توضیح داد: من فونداسیون فیلمنامه را بر اساس یک اصل فکری طراحی می کنم و سپس داستان ها، موقعیت ها و ... را برای مخاطب طراحی می کنم. نتیجه این است که وقتی فیلم اکران می گردد کسی که به دنبال دیالوگ های شوخ و شنگ است می تواند به موضوع مورد نظر خود برسد ضمن اینکه آنهایی که به دنبال لایه زیرین هستندنیز به موارد مورد احتیاج دست پیدا می نمایند.

شیخ انصاری درباره اکران عمومی فیلم هم شرح داد: ساز و کار اکران به نظر می آید در حال حاضر شفاف نیست اما ممکن است در نیمه اول سال آینده آن را به نمایش بگذاریم.

علی میرزایی در انتها مطرح کرد: من تجربه ای که در فیلمنامه ها داشتم این بود که یک سری مخاطبان را از صنف تحصیل نموده ها می دیدم و خیلی از کمدی ها از گفتمان آنها دور می گردد به طوری که بعضی دفاتر می گویند ما کمدی آدم های احمق را دوست داریم. از همین رو فکر کردم این جنس از کمدی می تواند برای این قشر از افراد مفید و جذاب باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 302

به "هدف خاصی از ساخت پالتو شتری نداشتم، یک کمدی برای تحصیل نموده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف خاصی از ساخت پالتو شتری نداشتم، یک کمدی برای تحصیل نموده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید