هشدار یک متخصص پوست خطرات استفاده از لاک خشک کن UV

به گزارش تور چین ارزان، چند روز پیش مطالعه ای در ژورنال Nature منتشر شد که از خطرات استفاده از دستگاه لاک خشک کن UV خبر می داد و افراد زیادی را نگران کرد. حالا یک پزشک متخصص پوست در مصاحبه ای به راه حل های ممکن برای کاهش خطرات استفاده از این دستگاه ها اشاره نموده است.

هشدار یک متخصص پوست خطرات استفاده از لاک خشک کن UV

یک پزشک متخصص پوست می گوید برای کاهش خطرات استفاده از دستگاه های لاک خشک کن UV بهتر است از دستکش و کرم ضدآفتاب یاری بگیرید.

چند روز پیش مطالعه ای در ژورنال Nature منتشر شد که از خطرات استفاده از دستگاه لاک خشک کن UV خبر می داد و افراد زیادی را نگران کرد. حالا یک پزشک متخصص پوست در مصاحبه ای به راه حل های ممکن برای کاهش خطرات استفاده از این دستگاه ها اشاره نموده است.

به گزارش اسکای نیوز، دکتر ناجیا شیخ، پزشک متخصص پوست و بنیان گذار One Skin Clinic در واکنش به مقاله چند روز پیش محققان دانشگاه سن دیگو می گوید احتیاط کردن همواره بهتر از پشیمانی است. این مقاله می گوید دستگاه های خشک نماینده ناخن با پرتو فرابنفش (UV) می توانند به DNA آسیب بزنند و جهش های سرطانی را در سلول ها به وجود بیاورد.

دکتر شیخ می گوید هنوز اطلاعات بسیار کمی درباره دلیل دقیق آسیب ناشی از این دستگاه های UV در دسترس است؛ بااین حال او اضافه می نماید: هر نوع تابش UV درحقیقت می تواند بر سلول ها اثر بگذارد، موجب جهش آن ها گردد و DNA را تغییر دهد. بر همین اساس، او توصیه می نماید که از دستان خود محافظت کنید.

دستکش و کرم ضدآفتاب می توانند خطر لاک خشک کن UV را کاهش دهند

این متخصص پوست به افراد توصیه می نماید که در هنگام استفاده از دستگاه های UV از دستکش استفاده نمایند و صرفاً نوک انگشتان را آزاد بگذارند. به گفته او، بعلاوه می توان از کرم هایی با SPF 50 استفاده کرد تا در برابر پرتو های دراز و کوتاه فرابنفش از دستان محافظت نمود.

دکتر شیخ یادآور می گردد که این مسئله به ویژه برای افرادی اهمیت دارد که به صورت مرتب مانیکور می نمایند و تحت تابش UV قرار دارند، چرا که با هر تابش شرایط بدتر می گردد. بااین حال، این پزشک ادعا می نماید که انتشار این مقاله لزوماً به معنای این نیست که همه باید همین حالا وقت مانیکور خود را لغو نمایند.

او این ریسک را با خطرات حضور زیر تابش آفتاب مقایسه می نماید و می گوید: ما نمی توانیم صرفاً به خاطر صدماتی که تابش خورشید به وجود می آورد، مانع از بیرون رفتن افراد در روز های آفتابی شویم. دکتر شیخ معتقد است که نکته مهم آگاهی از خطرات و کوشش برای کاهش ریسک آن هاست.

محققان دانشگاه سن دیگو در این پژوهش اثر تابش فرابنفش بر سلول های انسان ها و موش ها را آنالیز کردند. آن ها یادآور شدند که برای انجام نتیجه گیری های قاطعانه تر باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا تأثیر استفاده از دستگاه های UV در افزایش ریسک ابتلا به سرطان پوست به طور دقیق معین گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2489

به "هشدار یک متخصص پوست خطرات استفاده از لاک خشک کن UV" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یک متخصص پوست خطرات استفاده از لاک خشک کن UV"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید