پل معلق مشگین شهر

به گزارش تور چین ارزان، پل معلق مشگین شهر یکی از جاذبه های جالب و دیدنی اردبیل است. پلی که هنوز همتایی برای آن در ایران ساخته نشده است. طول این پل و ارتفاع بلند آن از کف دره، آن را به مکانی مهیج برای قدم زدن تبدیل نموده است.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق در مشگین شهر اردبیل، در منطقه خیاو تا گیردولی به روی رودخانه خیاوچای ساخته شده است. طول این پل 345 متر، عرض آن سه متر و ارتفاع از کف دره هشتاد متر است. منطقه گردشگری خیاو تا گیردولی شامل زمینی به مساحت حدودا 1300 هکتار است که بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل به شمار میرود. این مجموعه شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت های اقامتی، سایت بالن سواری و ورزش های هوایی، رستوران گردان، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی و خدماتی است. پل مرتفع و معلق مشگین شهر در اینجا، مخصوص عابرین پیاده است. عابرینی که حین عبور از این پل معلق در هوا از فراز طبیعت بکر و دره ای عمیق و سرسبز می گذرند. اینجا فرصتی است تا از ارتفاع 80 متری نظاره گر زیبایی های دامنه های سبلان شوید.

پی نوشت: در خصوص طول پل، رقم 365 متر نیز مطرح شده است. تیم محتوای خبرنگاران، برای اطلاع از صحت متراژ پل با شهرداری مشگین شهر تماس گرفتند. بنابراین با عدم دریافت پاسخ صحیح، نمی توانیم به قطعیت در خصوص رقم مذکور صحبت کنیم.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2419

به "پل معلق مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید