پیغام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پی درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ استان

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت حاج حسن سخاوی پیشکسوت صنعت چاپ استان را تسلیت گفت.

پیغام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پی درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ استان

متن پیغام محمد محمدپور به توضیح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت چهره خدوم و پیشکسوت صنعت چاپ استان مرحوم حاج حسن سخاوی، موسس چاپ امید تبریز و از بنیانگذاران شرکت تعاونی چاپخانه داران آذربایجان شرقی موجب تأسف و تأثر گشت.

مرحوم سخاوی در کنار فعالیت چشمگیر و خدمات شایان در صنعت چاپ استان از تواضع، ادب و متانتی برخوردار بود که همگان او را به اخلاق مداری و نیک سیرتی می شناختند.

درگذشت آن مرد پرکوشش عرصه فرهنگ و هنر استان را خدمت تمامی فعالان این عرصه و خانواده محترم ایشان و جامعه چاپخانه داران و کوششگران عرصه چاپ و نشر و دوستانش، صمیمانه تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت بی کران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حاج حسن سخاوی در سال 1327 در محله شتربان (دوه چی) تبریز چشم به دنیا گشود. در 13سالگی با علاقه زیادی که به چاپ و چاپخانه داشت آغاز به کارگری در یکی از چاپخانه های تبریز کرد، علیرغم اینکه پدر بزرگوار ایشان مغازه بزرگی در تیمچه حاج ابوالقاسم بازار تبریز داشت ولی کارگری در چاپخانه را ترجیح داد.

وی پس از هفت سال کارگری تصمیم به افتتاح چاپخانه خود می گیرد و با مسائل زیادی محلی در سرای امید بازار پیدا می نماید و اسم چاپخانه را چاپ امید می گذارد. در سال 1358 برای یاری به صنف چاپ و تأمین مواد اولیه 40 چاپخانه فعال تبریز، تعاونی چاپخانه داران را تاسیس می نماید و هیات مدیره ای متشکل از رجال برجسته چاپ تبریز را گرد هم می آورد.

سخاوی پس از یک عمر کوشش و خدمت در عرصه صنعت چاپ آذربایجان شرقی و به یادگار گذاشتن خدمات ارزنده و ماندگار در این حوزه در 15 فروردین 1399 به ملاقات حق شتافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1193

به "پیغام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پی درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پی درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید