چند راه چاره ساده برای جلوگیری از سوزش معده در ماه رمضان

به گزارش تور چین ارزان، خبرگزاری خبرنگاران-متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حداقل رساندن مصرف کافئین، پرهیز از پرخوری و بلافاصله دراز نکشیدن پس از وعده سحر و یا افطار را راه حل هایی مؤثر برای جلوگیری از احساس سوزش معده در روزه داران مطرح نمود.

چند راه چاره ساده برای جلوگیری از سوزش معده در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد در ماه مبارک رمضان با آن روبرو هستند، احساس سوزش و یا رفلاکس سردل است، اضافه کرد: این مشکل در واقع برگشت اسید از معده به مری است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این مشکل روزه داران بعد از وعده سحر و یا افطار بلافاصله دراز نکشند و حداقل نیم تا یک ساعت در حال نشسته باشند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که به حداقل رساندن مصرف کافئین می تواند راه چاره مؤثری برای کاهش درد های معده باشد، توصیه کرد: چای پررنگ، قهوه و نوشابه های مشکی منابع اصلی کافئین ها هستند که باید کمتر به وسیله روزه داران مصرف گردد.

دکتر سهراب، پرهیز از پرخوری به ویژه در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مصرف غذا های کم چرب و آب پز و دریافت نکردن غذا های پرکالری در یک وعده می تواند به کاهش درد های معده یاری کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2358

به "چند راه چاره ساده برای جلوگیری از سوزش معده در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره ساده برای جلوگیری از سوزش معده در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید