چگونه بعد از زایمان وزن خود را کم کنیم؟

به گزارش تور چین ارزان، بعد از 6 ماه پیاده روی و ورزش هوازی بانوان می توانند وارد ورزش موازی و انجام تمرینات قدرتی شوند. ولی باید بانوان توجه نمایند که در دوران شیردهی اصلا نباید به بدن فشار آورد و براساس همه مقالات علمی شیردهی هیچ منافاتی با ورزش در حد میانه ندارد.

چگونه بعد از زایمان وزن خود را کم کنیم؟

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مصرف به میزان موادغذایی و انجام تمرینات ورزشی در حد میانه در کاهش وزن بعد از زایمان موثر است.

سونیا لطف الهی در تبادل نظر با ایسنا، درباره نحوه کاهش وزن درست و اصولی بعد از زایمان برای بانوان، اظهار کرد: بانوان که زایمان انجام داده اند ابتدا باید با نظر پزشک به ورزش بپردازند، ولی طبق مقالات علمی بعد از گذراندن 3 ماه می توانند تمرینات ورزشی را آغاز نمایند؛ البته کسانی که ورزش حرفه ای انجام داده اند می توانند زودتر آغاز نمایند.

وی اضافه کرد: بانوان بعد از زایمان باید ورزش را در حد توان بدن خود آغاز نموده و از ورزشی که به بدن آسیب می زند دوری نمایند. در مرحله اول بانوان باید ورزش را با پیاده روی و ورزش های هوازی در حد میانه آغاز نمایند. بعلاوه کسانی که وزن بالا دارند بهتر است ورزش را با پیاده روی آغاز نمایند، چون زانوهای شان در صورت فشار مضاعف آسیب می بیند.

این مسئول توضیح داد: بعد از 6 ماه پیاده روی و ورزش هوازی بانوان می توانند وارد ورزش موازی و انجام تمرینات قدرتی شوند. ولی باید بانوان توجه نمایند که در دوران شیردهی اصلا نباید به بدن فشار آورد و براساس همه مقالات علمی شیردهی هیچ منافاتی با ورزش در حد میانه ندارد.

لطف الهی ادامه داد: تغذیه درست نیز در کاهش وزن بعد از زایمان موثر است و به میزان خوردن و دوری از پرخوری کلید کاهش وزن در بعد از زایمان است، زیرا به میزان خوردن باعث می گردد، متابولیسم بدن به متابولیسم پایه بازگردد.

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار داشت: به طور کلی بعد از زایمان دو عامل در کاهش وزن موثر است که این دو راه مصرف به میزان غذا و دریافت به میزان و مناسب کالری و انجام تمرینات ورزشی هوازی در حد میانه موثر است.

منبع: فرادید
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2466

به "چگونه بعد از زایمان وزن خود را کم کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه بعد از زایمان وزن خود را کم کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بعد از زایمان وزن خود را کم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید