کاخ سفید: از حملات حوثی ها به عربستان نگرانیم

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حملات روز گذشته نیروهای یمنی به مواضع حساس سعودی ابراز نگرانی کرد.

کاخ سفید: از حملات حوثی ها به عربستان نگرانیم

جن ساکی با تاکید بر اینکه حملات نیروهای مردمی یمن و ارتش این کشور صلح و ثبات را در منطقه مختل می کند، افزود: با هم پیمان عربستانی خود که با تهدیداتی از سوی یمنی ها رو به رو هستند همکاری می کنیم تا از خودشان دفاع کنند.

سخنگوی کاخ سفید در خاتمه به احتمال افزایش کمک ها برای توانمندسازی ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات از سوی یمن اشاره کرد.

در همین حین سازمان ملل هم حملات روز گذشته ارتش یمن به مواضع حساس نظامی و نفتی در عمق خاک سعودی را محکوم و نسبت به ادامه انجام چنین حملات موشکی اظهار نگرانی کرد.

محکومیت حملات نیروهای مردمی یمن و ارتش دولت نجات ملی به مواضع نظامی عربستان و ائتلاف متجاوز به رهبری خاندان آل سعود در حالی است که جنگنده ها پ پهپادهای این رژیم بطور 24 ساعته مواضع مختلفی در شهرهای مرزی و مرکزی یمن را بمباران کرده و تعداد قابل توجهی از زیرساخت های غیرنظامی از جمله بیمارستان و مدارس را هدف گیری می کنند.

در گزارش های سازمان ملل و دبیر کل این سازمان بارها به خطر شیوع ویروس کرونا و وبا و شدت دریافت قحطی و گرسنگی میان بچه ها و زنان یمنی درپی اعمال محاصره شدید زمینی، هوایی و دریایی از سوی عربستان سعودی تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1806

به "کاخ سفید: از حملات حوثی ها به عربستان نگرانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: از حملات حوثی ها به عربستان نگرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید