کشاورزان جنوب غرب برای کشت همچنان منتظر بمانند

به گزارش تور چین ارزان، رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان جنوب غرب توصیه می گردد که تا 2 هفته آینده برای کشت همچنان منتظر باشند.

کشاورزان جنوب غرب برای کشت همچنان منتظر بمانند

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آمار در ماه اول سال آبی جاری بارش ها در تمام نقاط کشور بشدت کمتر از نرمال بود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که در هفته آینده بارش ها محدود به نوار شمالی و شمال غرب خواهد بود، از دهه سوم آبان بارندگی در غرب و شمال غرب بهبود می یابد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: براساس مدل های اقلیمی در سرانجام فصل پاییز، بارش ها در نیمه غربی و جنوب غرب کشور به شرایط نرمال می رسد. به رغم پیش بینی بارش های نرمال در فصل پاییز، اما کمبود بارندگی در 2 سال گذشته جبران نخواهد شد.

وظیفه می گوید: از ابتدای سال آبی تا به امروز دما در اغلب نقاط به غیر از جنوب شرق بیش از نرمال بوده است و از نیمه دوم آبان به بعد دما تعدیل می گردد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه شروع فصل کشت گندم و جو به کشاورزان جنوب غرب توصیه می گردد که تا 2 هفته آینده منتظر باشند تا اولین بارش پاییز دریافت نمایند. اما در شمال غرب از کردستان به بالا و بعلاوه نوار شمالی از هفته آینده شرایط برای کشت مهیاست.

بارش ها در ماه نخست سال آبی محدود به شمال آذربایجان ها، اردبیل و سواحل شمال است و سایر نقاط بدون بارندگی هستند. بارندگی های جنوب شرق ناشی از اثرات موسمی است.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2444

به "کشاورزان جنوب غرب برای کشت همچنان منتظر بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان جنوب غرب برای کشت همچنان منتظر بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید