کلیسای جامع کلن دیدنی ترین جاذبه کلن

به گزارش تور چین ارزان، شهر کلن

شهر کلن یکی از دیدنی ترین و زیباترین شهرهای کشور آلمان است که جاذبه های دیدنی و تاریخی در آن کم نیست. برای نمونه نیز می توان به کلیسای جامع کلن اشاره کرد که قدمت زیادی دارد و به یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی کلن بدل شده است. با خبرنگاران همراه شوید تا گشتی در دل تاریخ و معماری این بنای زیبا بزنیم.

کلیسای جامع کلن دیدنی ترین جاذبه کلن

خرید بلیط ماهان

تاریخچه کلیسای جامع کلن

بنای اولیه این محل در سال 1248 ساخته شد و بخش های دیگر آن تا سال 1473 به آن افزوده شد اما کار ساخت این بنای بزرگ به همین سادگی انتها نیافت و تا قرن 19 به طول انجامید.

کلیسای جامع کلن بزرگترین کلیسای کاتولیک در اروپای شمالی می باشد و دارای دومین ساختمان با بلندترین برج ها می باشد. ساختمان این بنا به همراه 2 عدد از برج هایی که ساخته شده است سبب شده است که این کلیسا از نظر ظاهری در جهان بی رقیب باشد. در بخشی که قرار بود کلیسای جامع کلن در سال 1248 آغاز به ساختن گردد ساختمان های دیگری نیز وجود داشت که به خاطر ساخت این بنا تخریب شده اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در طول جنگ جهانی دوم کلیسای جامع کلن متحمل 14 بار بمباران هوایی شد. و به صورت سختی آسیب دید. در قرن بیست و یکم نیز معماران زیادی بر روی این بنا کار کردند و بخش های مختلفی از آن را مورد بازسازی مجدد قرار دادند. کلیسای جامع کلن در سال 1996 نیز به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

معماری کلیسای جامع کلن

معماری این بنا به صورت بسیار ساده ای از سایر کلیساهای کاتولیک قرض گرفته شده است. در بخش ورودیه کلیسای جامع کلن شاهد یک معماری زیبا متعلق به قرن 19 خواهید بود. اگر بخواهیم کار را کمی به ریاضیات بکشانیم باید بدانید که طول این مکان 144.5 متر و عرض آن 86.25 متر می باشد. ارتفاع این بنا از بخش برج های آن 157.3 متر می باشد. مساحت کل این بنا که از طریق پنجره ها اشغال شده اند 10.000 متر مربع و مساحت کل بنا نیز حدود 8000 متر مربع می باشد.

تماشای های کلیسای جامع کلن

این بنا تنها یک کلیسای قدیمی نیست بلکه در داخل آن بخشی از تاریخ و فرهنگ اروپا موجود می باشد. یکی از این گنج های گرانبها the High Altar است که در سال 1322 نصب گشت. این سازه از تیله هایی به رنگ مشکی ساخته شده است. بخش های جلو و کنار آن نیز با تیله های سفید کار شده اند.

یکی از زیباترین و کارشده ترین شیئی که در کلیسای جامع کلن قرار گرفته است مربوط به معبد سه پادشاه می باشد که از طریق فیلیپ وان هینزبرگ سفارش داده شده بود و در سال های 1167 تا 1191 از طریق نیکولاس آو وردن ساخته شد. این شی از طلا و برنز ساخته شده است که به دقت و ظرافت بالایی بر روی آن کار شده است.

از دیگر تماشای های کلیسای جامع کلن می توان به:

  • Modern Mosaic Glass Window

South Tower

  • Milan Madonna
  • Gero Cross

زنگ ها و موسیقی کلیسای جامع

این کلیسا دارای چند برج می باشد که در هر یک از آنها نیز تعدادی زنگ و یا همان ناقوس های کلیسا کار شده است. برای نمونه در برج ریدج 3 زنگ، در برج جنوبی 8 ناقوس قرار گرفته اند. که هر کدام نیز به تناسب میزان و سایز خود فرکانس های صدای متفاوتی فراوری می نمایند. قدیمی ترین ناقوس این کلیسا زنگ سه پادشاه نام دارد که البته در زبان آلمانی کلمه سختی دارد. این زنگ در سال 1437 نصب گشت.. Preciosa نام دیگر ناقوس این کلیسا است. این زنگ در زمان خود بزرگترین ناقوس کلیسا در جهانی غرب بود.

بازدید از کلیسای جامع

اگر بخواهید برای بازدید از کلیسای جامع بروید می توانید این کار را به آسانی با سوار شدن به مترو انجام دهید و به بازدید این مکان بروید. به خاطر داشته باشید در ایستگاه Dom/Hauptbahnhof از قطار پیاده شوید. به محض خروج از ایستگاه می توانید کلیسای جامع کلن را ببینید پس نگران گم شدن در شلوغی نباشید. بعلاوه بازدید از کلیسای جامع رایگان است و برای عموم نیز آزاد می باشد اما اگر بخواهید از نمای بالا از شهر کلن تماشا کنید باید علاوه بر پرداخت وجه اضافه از 509 پله نیز بالا برید تا به بالای برج برسید. بعلاوه اگر بخواهید از بخش نگهداری از جواهرات و از برج ها تماشا کنید به شما پیشنهاد خرید بلیت ترکیبی می دهیم تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید و به راحتی با یک تیر دو نشان بزنید.

جهت بازدید بهترین خدمات خبرنگاران به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور گرجستان
  • تور ارمنستان مقرون به صرفه
منبع: دلتابان
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2192

به "کلیسای جامع کلن دیدنی ترین جاذبه کلن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع کلن دیدنی ترین جاذبه کلن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید