گربه ام چقدر عمر می نماید؟

به گزارش تور چین ارزان، یکی از اولین سوال هایی که قبل از خرید هر حیوان خانگی به فکر آدم می آید همین سوال است:حیوانم چقدر عمر می نماید؟. مطمئنا این سوال مهمی است و قبل از خرید هر گربه ای باید طول عمر آن را دانست.

گربه ام چقدر عمر می نماید؟

اگر دامپزشک هستید روزانه بارها و بارها این سوال را می شنوید و اگر گربه دارید، حتما تا کنون به فکر تان خطور نموده که این حیوان چند سال عمر می نماید. البته کسی نمی تواند به طور قطع پاسخ این سوال را بدهد. در گربه ها هم مانند انسان ها و یا هر موجود دیگری، طول عمر هر گربه با گربه دیگر فرق دارد، اما می توان به طور تقریبی به این سوال پاسخ داد تا بدانید حدودا باید انتظار چند سال را داشته باشید.

دکتر جنیفر کوتس می گوید:

هنگامی که درحال تحقیق بر روی طول زندگی گربه سانان برای کامل کردن کتابم بودم، به عدد 10 تا 15 سال رسیدم. برای پیدا کردن این عدد، از چند منبع معتبر که موارد مختلفی را آنالیز نموده بودند، استفاده کردم. بر اساس منابع و آماری که تهیه کردم گربه هایی که زمان قابل توجهی از زندگی شان را در بیرون از خانه سپری می نمایند در حدود 7 سال و آنهایی که همواره در خانه هستند 14 سال عمر می نمایند.

ممکن است با شنیدن این اعداد ناراحت شوید و یا بگویید گربه ای را می شناسید که بیشتر از این مدت عمر نموده است، اما به یاد داشته باشید که این اعداد حاصل یک میانگین در بین جامعه آماری بزرگی است و همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد در خصوص همه گربه ها صادق نیست و هر گربه ای طول عمری متفاوت دارد که نمی توان آن را به طور دقیق حدس زد. صاحبان گربه ها همواره فکر می نمایند گربه من که حالش خوب است و از هیچ لحاظ مسئله ای ندارد پس خیلی بیشتر از این حرف ها عمر می نماید، اما باید به این نکته هم توجه داشت که خیلی از گربه ها خیلی زودتر از 10 یا 15 سال، بر اثر بیماری یا به خاطر یک حادثه، جان می بازند.

گربه خود من، کیلور، 17 ساله است اما همچنان سالم و سلامت است (بزنید به تخته!). او 4 خواهر و برادر داشت. یکی از آنها وقتی تنها چند ماه بیشتر نداشت مرد. خواهر او سال پیش در 16 سالگی مرد و بردارش در جوانی در حدود 10 سالگی بر اثر ابتلا به یک بیماری مرد. پس می توان دید که طول دوره زندگی در اعضای یک خانواده هم یکسان نیست. اگر از سن خواهر و برادرهای گربه من میانگین بگیرید، به همان عدد 10 تا 15 سال خواهید رسید.

مسن ترین گربه ای که تا به حال دیدم 25 سال سن داشت! رزی از زمانی که یک بچه گربه کوچک بود با صاحبش زندگی نموده بود. او گربه ای ایرانی با موهای بلند بود. من در اواخر سنش او را دیدم و دکترش بودم. در آن موقع رزی به بیماری از کارافتادگی کلیه مبتلا بود. او حسابی چاق بود، همه دندان هایش را از دست داده بود و اگر می توانست بدش نمی آمد با عصا راه برود! ما توانستیم او را از عفونت کلیه نجات دهیم و 6 ماه دیگر زندگی به او ببخشیم. امیدوارم من هم زمانی که به سن رزی برسم، که با تناسب بندی حدود 116 سالگی می گردد، به میزان او با استقامت و سرحال باشم!

پس همانطور که دیدید، طول زندگی هر گربه ای مانند همه انسان ها، از فرد به فرد فرق دارد. امیدوارم گربه شما 100 سال زنده باشد!

منبع: فوت و فن / petmd.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2401

به "گربه ام چقدر عمر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه ام چقدر عمر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید