گردشگری در دریای خزر مغفول مانده است

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، محمد سعیدنژاد عصر شنبه در مراسم افتتاح پروژه های دریایی انزلی با اشاره به اینکه دریای خزر دارای امتیازاتی است که باید از آن بهره برداری کرد، اظهار کرد: دریای خزر یکی از موقعیت ها و فرصت های ممتاز برای نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران است.

گردشگری در دریای خزر مغفول مانده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مراحل گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی با بیان اینکه پنج کشور بزرگ در حاشیه دریای خزر وجود دارند، اضافه نمود: بهره گیری از موقعیت های تجاری، گردشگری و مالی این دریا در توسعه و رشد این کشورها تاثیرگذار است.

سعید نژاد توضیح داد: گردشگری در دریای خزر نیز از مواردی است که مغفول مانده و یک اراده مضاعف را در سطح ملی و استانی می طلبد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وجود شیلات و ماهیگیری و دریانوردی در دریای خزر از گذشته اشاره نمود و گفت: باید از این پتانسیل ها در جهت ایجاد اشتغال به بهترین وجه استفاده کرد.

وی تاکید نمود: انزلی یکی از بنادر مهم در کشور است و به وسیله این بندر، تبادل و ترانزیت کالا به اروپا به راحتی امکان پذیر است.

سعید نژاد به سیاست های دولت تدبیر و امید در بخش توسعه زیرساخت ها اشاره و بیان نمود: با ایجاد راه آهن قزوین به رشت و انزلی و اتمام بزرگراه رشت- قزوین، امکان ترانزیت کالا از بندر انزلی به سایر نقاط کشور تسهیل می گردد.

این مسئول با بیان اینکه با توسعه اسکله های انزلی به 16 عدد، فرصت خوبی به صاحبان کالا داده می گردد، گفت: در بندر انزلی بیش از 20 میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا وجود دارد اما در حال حاضر این بندر حدود هشت میلیون تن ظرفیت جابجایی دارد که باید این ظرفیت افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 952

به "گردشگری در دریای خزر مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در دریای خزر مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید