گوشی پرچم دار موتورولا اج پلاس با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی گشت

به گزارش تور چین ارزان، موتورولا با معرفی دو گوشی جدید به نام اج پلاس و اج وارد دنیای اینترنت 5G شده است. هر دو گوشی از لحاظ ظاهری مشابه یکدیگر هستند و از دوربین سه گانه بهره می برند. در ادامه به ویژگی های این دو گوشی جذاب می پردازیم.

گوشی پرچم دار موتورولا اج پلاس با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی گشت

موتورولا اج پلاس

شرکت موتورولا بعد از گذشت چند سال با عرضه اج پلاس بار دیگر یک گوشی پرچم دار روانه بازار می کند. این گوشی از نمایشگر امولد 6.7 اینچی با قابلیت HDR10+ بهره می برد و برای نخستین بار شاهد رفرش ریت 90 هرتز در بین گوشی های موتورولا هستیم. رزولوشن 1080p+ اگرچه نسبت به رقبا چندان عالی نیست، ولی در هر صورت رزولوشن کمتر به معنای افزایش عمر باتری است. دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی در حفره سمت چپ بخش فوقانی نمایشگر تعبیه شده و حسگر اثر انگشت هم زیر این نمایشگر واقع شده است.

موتورولا اج پلاس از فناوری امواج میلی متری برای اینترنت 5G بهره می برد که در آمریکا توسط اپراتور مخابراتی Verizon روانه بازار می شود و می تواند سرعت دانلود حداکثر 4 گیگابایت در ثانیه را به ارمغان بیاورد. مدل های بین المللی هم از فرکانس های پایین تر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند.

از دیگر ویژگی های حائز اهمیت این گوشی باید به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن اشاره کنیم که از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد. مانند گوشی های شیائومی (و برخلاف گلکسی اس 20 اولترا) این سنسور با ترکیب 4 پیکسل مجاور می تواند عکس های 27 مگاپیکسلی ثبت کند.

در کنار این دوربین اصلی، دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری و دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است که مورد آخر می تواند به عنوان دوربین ماکرو انجام وظیفه کند. البته نباید وجود سنسور ToF را از قلم بیندازیم. این دوربین می تواند ویدیوهای 6K ثبت کند که کمی عجیب به نظر می رسد زیرا دوربین و تراشه از پس فیلمبرداری 8K برمی آیند.

این گوشی مانند بسیاری از پرچم داران 2020 مجهز به تراشه اسنپ دراگون 865 است و در کنار آن 12 گیگابایت مبتنی بر فناوری LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 در نظر گرفته شده است.

انرژی موتورولا اج پلاس از طرف یک باتری غول پیکر 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و از سرعت شارژ 18 وات هم پشتیبانی می کند. در ضمنً نباید پشتیبانی آن از قابلیت شارژ بی سیم با سرعت 15 وات را از قلم بیندازیم که با سرعت 5 وات می تواند دیگر گجت ها را به صورت بی سیم شارژ کند.

این گوشی با قیمت 1000 دلار از تاریخ 14 می روانه بازار آمریکا می شود و کاربران آمریکایی برای بهره گیری از آن می توانند به مدت دو سال ماهانه 41.67 دلار بپردازند. نسخه جهانی آن هم 1199 یورو قیمت دارد.

موتورولا اج

موتورولا اج روی هم رفته شباهت زیادی به برادر پرچم دار خود دارد ولی در نهایت با مشخصات ضعیف تری روبرو هستیم. این گوشی هم دارای نمایشگر 90 هرتز 6.7 اینچی است اما از استاندارد HDR10+ پشتیبانی نمی کند.

قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپ دراگون 765G است که اگرچه از هر دو نوع شبکه های 5G پشتیبانی می کند، ولی برای این گوشی فقط برای شبکه های مبتنی بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز تنظیم شده است. برای مدل مختص بازار آمریکا 4 گیگابایت حافظه رم و برای مدل جهانی 6 گیگابایت رم در نظر گرفته شده است. کاربران با خرید این گوشی 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش نصیبشان می شود که مدل پلاس از چنین امکانی بی بهره است.

شکل و شمایل دوربین سه گانه آن مشابه مدل پرچم دار است ولی در این گوشی دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین های دیگر هم مشابه مدل پلاس است و شاهد همان دوربین تله فوتو و دوربین اولترا واید هستیم. در ضمنً در این ماژول مانند مدل پلاس سنسور ToF هم تعبیه شده است. از دیگر شباهت ها می توانیم به وجود دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی اشاره کنیم.

موتورولا اج از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و از شارژ 18 وات پشتیبانی می کند. البته در این گوشی خبری از قابلیت شارژ بی سیم نیست. این گوشی ابتدا در ماه می در بازار اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه می شود و سپس به دست کاربران آمریکایی می رسد. قیمت این گوشی برای بازار اروپا 599 یورو مشخص شده است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1257

به "گوشی پرچم دار موتورولا اج پلاس با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی پرچم دار موتورولا اج پلاس با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید