یک تیر و دو نشان؛ نجات محیط زیست و خلق اثر هنری

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران : فرانسیس موتوآ هنرمند اهل نایروبی است و فقط یک هدف دارد: نجات اقیانوس آلوده به وسیله هنرش. اما او تنها نیست. فرانسیس عضو خانواده بزرگتری به نام Ocean Sole است که هدفشان پاکسازی زمین و تبدیل دمپایی به اثر هنری است.

یک تیر و دو نشان؛ نجات محیط زیست و خلق اثر هنری

همان طور که می بینید، آثار هنری او به مقدار هدف بزرگی که در سر دارد زیبا هستند. در میان میلیارد ها تن زباله پلاستیکی که به اقیانوس ها ریخته می گردد، سهم بزرگی را دمپایی ها تشکیل داده اند. دمپایی ها علاوه بر آلوده کردن دریا و از بین بردن حیات دریایی، مسیر جریان های آبی را مسدود می نمایند که آب پاک در اختیار جوامع می گذارد و برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می گردد.

فرانسیس وگروهش بیش از 74 تن دمپایی گمشده را هر سال بازیافت و به حیوانات رنگارنگی در مقدار های مختلف تبدیل می نمایند. آن ها در سال 2017 بیش از 500000 دمپایی را بازیافت کردند.

فرانسیس و گروهش ترجیح می دهند موجودات دریایی را بازسازی نمایند تا درباره شرایط زیست محیطی آن ها آگاهی را بالا ببرند. آن ها ابتدا دمپایی ها را از سواحل و سطح دریا جمع می نمایند. سپس آن ها تمیز می نمایند و می شویند تا مراحل مجسمه سازی را شروع نمایند.

منبع: brightside

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2614

به "یک تیر و دو نشان؛ نجات محیط زیست و خلق اثر هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تیر و دو نشان؛ نجات محیط زیست و خلق اثر هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید