9 مرحله دکوراسیون سرویس بهداشتی مطابق ترند روز

به گزارش تور چین ارزان، اگر قصد تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی را دارید در اولین قدم باید به آن بیشتر از یک فضای کاربردی نگاه کنید. با دکوراسیون مناسب می توانید سرویس بهداشتی را به مکانی آرامش بخش تبدیل کنید و هر بار که دوش می گیرید تمام خستگی های جسمی و روحی را از خود دور کنید. برای داشتن یک دکوراسیون سرویس بهداشتی زیبا باید اجازه دهید قوه تخیلتان کار کند و خلاقیت را به جریان اندازد.

9 مرحله دکوراسیون سرویس بهداشتی مطابق ترند روز

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم گام به گام برای دکوراسیون سرویس بهداشتی پیش بریم تا با تمام مراحل آن به خوبی آشنا شویم.

چگونه دکوراسیون سرویس بهداشتی را انجام دهیم؟

شما هم ساعت ها وقت صرف گشتن بین عکس های دکوراسیون سرویس بهداشتی در پینترست و اینستاگرام می کنید اما هنوز برای انتخاب ترکیب مناسب سردرگم هستید؟ امروز وقت آن رسیده که عکس ها را کنار بگذارید و با این دستورالعمل ساده دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را شروع کنید.

1. یک ترکیب رنگی انتخاب کنید

به جای دکوراسیون ساده با رنگ های خنثی به سراغ یک ترکیب رنگی مطابق با سلیقه تان بروید. دیوارها را رنگ کنید تا بتوانید هماهنگ با آن تمام وسایل را انتخاب کنید.برخلاف تصور رایج، رنگ های تیره فضاهای کوچک را به محیطی تجملی تبدیل می کنند پس اگر از طرفداران رنگ های تیره هستید لحظه ای به انتخاب تان شک نکنید.

2. کف سرویس بهداشتی را بسازید

کف سرویس بهداشتی پر استفاده ترین قسمت است چون شما روی آن راه می روید، وسایل را قرار می دهید و با رطوبت ارتباط مستقیم دارد. استفاده از کفپوش های لمینت یا کاشی های طراحی شده برای بازسازی کف با هزینه پایین مناسب است. کف پوش چوبی یکی دیگر از گزینه ها است که می توانید برای سرویس بهداشتی انتخاب کنید. اما باید مراقب باشید که از چوب های بادوام استفاده کنید و به خوبی سنباده خورده باشد تا هیچ جایی برای نفوذ آب روی آن وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از گزینه های محبوب فرش کردن سرویس است. البته این ایده در صورتی قابل اجرا است که در سرویس بهداشتی خود وان و توالت فرنگی داشته باشید. در این صورت می توانید به راحتی کف سرویس بهداشتی را با فرش دلخواه بپوشانید و نگران خیس شدن آن نباشید. این نکته را هم فراموش نکنید که فرش سرویس بهداشتی را باید در فواصل زمانی کوتاه بشویید و خوب خشک کنید تا جلوی رشد باکتری ها را بگیرید.

3. تکلیف دیوارها را مشخص کنید

رنگ یا کاغذ دیواری فرقی ندارد، بهتر است در پی راهی برای پر کردن دیوارها باشید. هیچ ایده درست یا اشتباهی برای تزیین دیوار وجود ندارد، فقط باید با توجه به بودجه تان محیطی بسازید که در آن احساس آرامش دارید. رنگ کردن همیشه ارزان ترین راه است؛ گزینه بعدی کاشی حمام است که از نفوذ آب به دیوارها هم جلوگیری می کند. شما می توانید کاشی های ساده را با کاشی های طرح دار ترکیب کنید تا ظاهری زیبا به دیوار ببخشید. کاغذ دیواری ضد آب و استفاده از آجرکاری انتخاب های زیبا اما پرهزینه ای هستند و حتما باید از طریق متخصص اجرا شوند.

4. از یک روشویی متفاوت استفاده کنید

به جای نصب یک روشویی معمولی که در همه خانه ها پیدا می شود سراغ طرحی بروید که کاملا با سلیقه شما مطابق است. با توجه به بودجه ای که دارید یک روشویی و شیر آب نو بخرید و آن ها را با قبلی جایگزین کنید. مثلا اگر دوست دارید فضایی به سبک روستایی یا بوهمین بسازید می توانید از روشویی هایی به رنگ های پاستلی یا روشویی چوبی استفاده کنید و شیر آب با طرح قدیمی نصب کنید. اگر دوست دارید سرویس بهداشتی شیک و لوکس داشته باشید به سراغ سنگ مرمر و گرانیت بروید. حتی اگر فکر می کنید نمی توانید تعویض و جایگزینی داشته باشید می توانید با کمک رنگ سرامیک ظاهر آن را تغییر دهید تا با دکوراسیون سرویس بهداشتی نوتان هم خوانی داشته باشد.

5. با وسایل مصرفی فضا را تزیین کنید

همیشه در سرویس بهداشتی چند رول دستمال توالت، خمیر دندان، مسواک و حوله اضافه وجود دارد که در مواقع ضروری به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. به جای انبار کردن آن ها در کابینت، یک شلف چوبی یا فلزی نردبانی بخرید و وسایل را با نظم و به صورت دسته بندی شده در آن بچینید. سپس چند شمع زیبا، خوشبو کننده هوا، چند نوع کرم و اسکرابر، چند لاک ناخن و یکی دو گلدان کوچک گل آپارتمانی که در محیط های کم نور رشد می کند در کنار وسایل قرار دهید. با این کار هم وسایل انبار شده در دسترس هستند هم فضای سرویس بهداشتی زیباتر شده است.

6. به پنجره سرویس بهداشتی توجه کنید

اگر سرویس بهداشتی شما پنجره بزرگ و نورگیر دارد فرصت مناسبی برای دکوراسیون در اختیار شما واقع شده است. اگر فرزند کوچک دارید می توانید دکوراسیون سرویس بهداشتی را با عناصر بچگانه تزیین کنید و یک پرده با طرح کارتون مورد علاقه او به پنجره بزنید تا با اشتیاق برای مسواک زدن یا حمام کردن به سرویس بهداشتی مراجعه کند. همچنین اگر در حمام از وان استفاده می کنید می توانید طرح این پرده را با پرده وان هماهنگ کنید.

شاید دوست داشته باشید از شیشه های رنگی برای پنجره سرویس استفاده کنید، شیشه های کوچک رنگی مثل پنجره های قدیمی. اگر خودتان صاحب خانه هستید می توانید به راحتی یک پنجره مدل قدیمی سفارش داده و جایگزین کنید. اما اگر خانه را اجاره کرده اید یا دوست ندارید هزینه زیادی برای تعویض پنجره بپردازید، می توانید از برچسب های آماده که مدل شیشه های قدیمی طراحی شده اند استفاده کنید.

اگر از دکوراسیونی به سبک ساحلی استفاده می کنید می توانید از یک پرده کرکره به رنگ کرم روشن یا کرکره های چوبی روشن استفاده کنید. اگر می خواهید دمای سرویس بهداشتی حفظ شود و جلوی هدر رفت گرما و انرژی را بگیرید می توانید یک پرده ضخیم و چین دار نصب کنید. وقتی قصد حمام کردن دارید این پرده را بکشید تا گرما و بخار حمام خارج نشود.

7. جایگاه حمام، وسیله ای ضروری برای خانواده های بچه دار

اگر نوزاد یا کودک نوپا دارید باید یک جایگاه حمام مخصوص او داشته باشید تا در حین شست وشو احساس راحتی کرده و سرگرم بازی با آب شود. یک جایگاه ضد آب با رنگی هماهنگ با دکوراسیون خود تهیه کنید و در حمام قرار دهید. اگر فرزند شما هنوز به سنی نرسیده که خودش به تنهایی بتواند از توالت استفاده کند در کار این جایگاه باید یک توالت مخصوص کودک هم تهیه کنید و در کنار سرویس بهداشتی قرار دهید.

8. از معجزه آینه غافل نشوید

فرقی ندارد قرار است برای مهمانی آماده شوید یا فقط می خواهید قبل از خواب به ظاهر خود نگاه کنید، آینه از ضروری ترین وسایل برای سرویس بهداشتی و مخصوصا رختکن است. اگر نمی خواهید بابت نصب چندین آینه هزینه زیادی بپردازید می توانید چند آینه بزرگ و بدون قاب بگیرید، به دیوار نصب کنید و اطراف آن را با وسایل مختلف مثل صدف، سنگ های کوچک، ریسمان و یا هر وسیله دیگری که دوست دارید تزیین کنید. آینه هایی که اطراف خود چراغ دارند هم گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در سرویس بهداشتی و رختکن است. با کمک این آینه می توانید با دقت بیشتری آرایش کنید، به موهایتان برسید و لباستان را ست کنید.

9. فضاهای خالی را با وسایل مناسب پر کنید

چند گیاه که عاشق رطوبت هستند، چند مجله در یک سبد حصیری، چند تابلو و حتی یک دیوار کوب مکرومه یا نئونی می تواند دکوراسیون سرویس بهداشتی را تکمیل کند. البته فراموش نکنید اگر فرزند کوچک دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید حتما در زمان انتخاب گیاه از غیرسمی بودن آن مطمئن شوید.

مرور کلی

سرویس های بهداشتی معمولا به صورت حمام و دستشویی در کنار یکدیگر طراحی می شوند و فضای مشترکی دارند که اغلب بدون استفاده است. اگر شما از یک دکوراسیون سرویس بهداشتی مناسب استفاده کنید می توانید تمام این فضاهای خالی را به فضای قابل استفاده تبدیل کرده و از حضور در سرویس بهداشتی احساس آرامش کنید. در این مطلب 9 ایده کاربردی برای دکوراسیون شرح داده شد، اگر شما هم ایده ای برای تزئین سرویس بهداشتی دارید حتما برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: realhomes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2371

به "9 مرحله دکوراسیون سرویس بهداشتی مطابق ترند روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مرحله دکوراسیون سرویس بهداشتی مطابق ترند روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید