معبد وات رانگ کان در تایلند

به گزارش تور چین ارزان، معبد وات رانگ کان (Wat Rong Khun) یا معبد سفید یکی از برترین جاذبه‌های تاریخی کشور تایلند است که با ترکیبی از معماری مدرن و تاریخی ساخته شده است. در این مقاله شما را با این معبد زیبا بیشتر آشنا خواهیم کرد.

معبد وات رانگ کان در تایلند

این معبد در استان چیانگ رای (Chiang Rai) قرار گرفته و یکی از زیباترین جاذبه‌های تور تایلند برای بازدید می‌باشد و بازدیدکنندگان زیادی از کشور تایلند و از نقاط مختلف جهان دارد.

در اواخر قرن 20 که اصل معبد «وات رانگ کان» در وضعیت نامناسبی قرار داشت ترمیم آن آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن متوقف گردید، در این میان هنرمند توانا، Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی و ساخت این قلعه با سرمایه خویش گرفت و به منظور یادگیری و مراقبه مردم از آموزه‌های بودایی کار خود را شروع کرد. کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده است که تا سال 2070 این پروژه تکمیل می‌شود.

وات رانگ کان با داشتن رنگ سفید که نشانی از پاکی و خلوص است و همچنین تکه شیشه‌های بکار رفته که نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی محسوب می‌شود، معبدی منحصر به فرد و خاص است. زمانی که نور خورشید به این معبد می‌تابد زیبایی و شکوه آن دو چندان خواهد کرد. این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته شده و یکی از بهترین جاذبه‌های زیبای این کشور در شهر بانکوک است.

در سال 2014 یک زلزله منجر به خسارت بسیاری به بخش‌های مختلف این معبد گردید و پس از بازرسی‌های تیم مهندسی، اعاام کردند، در طی دو سال دوباره این معبد را به شکل قبل خود باز خواهد گشت. یکی از جاذبه‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند به بازدید آن بروید، این معبد زیبا و با معماری شگفت‌انگیز آن است.

هر قسمت این معبد سفید رنگ معنا و مفهوم خاصی را بازگو می‌کند. با بازدید این معبد در تور تایلند شما هم به جمع کسانی که می‌خواهند به درک بیشتری نسبت به آموزه‌های بودا بپردازند، اضافه خواهید شد و از وسوسه‌ها، خواسته‌های دنیوی و هر چیزی که با حرص و طمع همراه باشد دوری خواهید کرد.

دست‌ها در معبد سفید نشان از میل و آرزوهای دنیوی هستند دوراقع این منطقه نمادی از رنج و جهنم می‌باشد. گذر از این پل و رسیدن به Ubosot نشان‌دهنده عبور از چرخه مرگ و تولدی دوباره و دور از غم و رنج است.

این راه معرف راه سعادت است که برای رسیدن به آن باید از تمایلات دنیوی و هر حرص و طمعی گذر کرد. در کنار دریاچه دو مجسمه «کیناره» (Kinnaree) که موجودات اساطیری بودایی هستند که نیمه انسان و نیمه پرنده هستند در زیباترین شکل ممکن در تور تایلند برای بازدید وجود دارد.

انتشار: 17 آبان 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 27

به "معبد وات رانگ کان در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد وات رانگ کان در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید