شروع فعالیت شتابدهنده فناوری فضایی، شکل گیری تیم های نوپای فضاپایه

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در مراسم بهره برداری از مرکز نوآوری فضای نو گفت: پژوهشگاه فضایی ایران به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم کسب وکار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، در کنار توسعه فناوری فضایی بومی، اقدام به تاسیس و راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی فناوری های فضایی و خدمات فضاپایه فضای نو نموده است.

شروع فعالیت شتابدهنده فناوری فضایی، شکل گیری تیم های نوپای فضاپایه

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، درباره تشکیل مرکز نوآوری فضای نو تشریح کرد: در گام نخست، تفاهم نامه سه جانبه ای میان مجموعه پژوهشگاه، سازمان فضایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد که هدف از آن، تاسیس مرکز نوآوری و شتاب دهی فناوری های فضایی و خدمات فضاپایه با مأموریت جذب شتاب دهنده ها، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری های فضایی و خدمات فضاپایه است.

وی اضافه نمود: پژوهشگاه فضایی ایران ضمن تخصیص فضای فیزیکی مورد احتیاج مرکز نوآوری فضای نو؛ شرایط برای آموزش تخصصی و توانمندسازی تیم ها، شبکه سازی و اتصال تیم ها به مشتریان بالقوه به ویژه در بخش دولتی را در حد امکان برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فراهم می سازد. همچنین پژوهشگاه فضایی ایران تیم ها و شرکت های مستقر را در مورد شناسایی فناوری های دارای بازار و ایجاد زمینه مناسب فعالیت بر روی آن ها هدایت و همراهی خواهد نمود.

صمیمی شرح داد: پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان متولی توسعه فناوری فضایی بومی، بسته های حمایتی ویژه ای را در مقاطع مختلف رشد استارت آپ ها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم می آورد. با توجه به اینکه رونق و شکوفایی بخش فضایی بدون زیرساخت های لازم ممکن نیست، همچنین ایجاد و نگهداری این زیرساخت ها نیز بسیار هزینه بر است، از این رو، پژوهشگاه کوشش خواهد نمود تا در حد مقدور و در چارچوب های قانونی، امکان استفاده از زیرساخت های موجود را برای تیم ها و شرکت های مستقر در مرکز نوآوری فضای نو، با شرایط ویژه فراهم سازد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در این راستا، سازمان فضایی ایران نیز به عنوان یک نهاد حاکمیتی حمایت های ویژه ای را از قبیل در اختیار گذاشتن داده های ماهواره ای و همچنین اتصال تیم ها به مشتریان بالقوه انجام خواهد داد تا پژوهشگاه فضایی ایران بتواند در شکل گیری یک زیست بوم فضایی در ابعاد فناوری و خدمات فضاپایه پیروز عمل کند.

صمیمی با اشاره به اینکه طبیعتا مرکز نوآوری فضای نو برای آغاز فعالیت، احتیاج به انتخاب یک شتاب دهنده دارد گفت؛ شتاب دهنده نوعی نسبتاً جدید از موسسات پشتیبانی کننده از زیست بوم کسب وکار است که در سراسر دنیا به سرعت در حال رشد هستند. این موسسات خدمات و پشتیبانی لازم را به شرکت های نوپا یا همان استارت آپ ها در مراحل اولیه توسعه ارائه می دهند. در این مرکز نیز پس از آنالیز های اجرا شده و در هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک شتاب دهنده برای راه اندازی این مجموعه انتخاب شد و پس از انجام مراحل بازسازی فضای فیزیکی، شناسایی و استقرار استارت آپ و شرکت های دانش بنیان فضایی انجام شد.

وی اضافه نمود: مرکز نوآوری فضای نو با برخورداری از فضای کار اشتراکی، محیطی مناسب را برای استقرار هسته های نوآوری به منظور شکل گیری تیم های جدید و نوپا فراهم می آورد. از امکانات این مرکز می توان به فضای کار اختصاصی، فضای برگزاری رویدادها، سالن جلسات و استراحت گاه اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1686

به "شروع فعالیت شتابدهنده فناوری فضایی، شکل گیری تیم های نوپای فضاپایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت شتابدهنده فناوری فضایی، شکل گیری تیم های نوپای فضاپایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید