آلودگی شدید موجب تعطیلی شهر 11 میلیون نفری چین شد

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: نخستین بحران آلودگی هوا در فصل زمستان و مه غلیظ موجب تعطیلی یکی از بزرگترین شهرهای چین شد و مدارس و فرودگاه بزرگ این شهر نیز تعطیل شده است.

آلودگی شدید موجب تعطیلی شهر 11 میلیون نفری چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ شاخص آلودگی هوا در شهر هاربین مرکز استان هیلونگ جیانگ در شمال شرق چین که بیش از 11 میلیون نفر جمعیت دارد به مرز هشدار رسیده و این بحران موجب تعطیلی این شهر بزرگ چین شده است.

بر اساس این گزارش وجود مه غلیظ و آلودگی شدید هوا نه تنها موجب تعطیلی مدارس ابتدایی و متوسطه شهر هاربین شده بلکه فرودگاه و بعضی خطوط اتوبوس رانی این شهر را نیز به تعطیلی کشانده است.

قدرت دید در بعضی مناطق این شهر به کمتر از 10 متر رسیده است. پیش بینی می گردد مه غلیظ در این شهر طی 24 ساعت آینده نیز ادامه داشته باشد.

کیفیت هوا در شهرهای بزرگ چین به یکی از مهمترین نگرانی های مقام های این کشور تبدیل شده است. دولت چین در سال های اخیر برنامه هایی را برای مقابله با آلودگی هوا اعلام نموده ولی اجرای این برنامه ها پیشرفت چندانی نداشته است.

کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در چین نیز خشم و نگرانی خود را نسبت به بحران آلودگی هوای این کشور اعلام نموده اند.سایر شهرهای شمال شرق چین نیز مه غلیظ و الودگی هوا را تجربه نموده اند. شهر تانگ شان به فاصله دو ساعت تا پکن و شهر چانگ چون مرکز استان جیلین نیز از آثار و تبعات بحران آلودگی هوا در امان نبوده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 564

به "آلودگی شدید موجب تعطیلی شهر 11 میلیون نفری چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی شدید موجب تعطیلی شهر 11 میلیون نفری چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید