ابراز بی اطلاعی مقام های هند و پاکستان از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: مقام های هواپیمایی پاکستان، هند و آسیای مرکزی و شبه نظامیان طالبان اعلام کردند، هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزی ندارند.

ابراز بی اطلاعی مقام های هند و پاکستان از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که عملیات جستجوی هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین در ده روز گذشته ادامه داشته و کوچکترین سرنخی از این هواپیما پیدا نشده مقام های رسمی هند و پاکستان و همین طور شبه نظامیان طالبان گفتند، هیچ گونه اطلاعی در مورد این هواپیمای ناپدید شده ندارند.

بر اساس این گزارش مقام های رسمی مالزی اعلام نموده اند که پس از قطع ارتباط سیستم مخابراتی، این هواپیما هزاران مایل از جهت خود منحرف شده است. مالزی درخواست رسمی خود را به کشورهای منطقه از جمله هند و پاکستان ارسال نموده است تا کلیه اطلاعات راداری و ماهواره ای خود را برای یاری به جستجوی این هواپیما در اختیار کوالالامپور قرار دهند.

مقام های دفاعی هند احتمال پرواز این هواپیما بر فراز آسمان این کشور را رد نموده اند. یک مقام وزارت دفاع هند تاکید نمود، این ایده که هواپیمای مسافربری مالزی چندین ساعت بدون اطلاع کسی بر فراز آسمان هند پرواز نموده بی پایه و اساس است. مقام های رسمی پاکستان نیز گفتند، هیچ چیز مشکوکی در آسمان این کشور مشاهده نشده است. سازمان هواپیمایی پاکستان با انتشار بیانیه ای گفت، ما همه اطلاعات ضبط شده توسط رادارها را آنالیز نموده ایم ولی چیزی در مورد هواپیمای ناپدید شده مالزی به دست نیامده است.

قزاقستان و قرقیزستان نیز گفتند که هیچ هواپیمای ناشناسی وارد حریم هوایی این کشورها نشده است. در حالی که جستجوها برای یافتن این هواپیما گسترش پیدا نموده بعضی ناظران بر این باورند که این هواپیما احتمالا به سوی مناطق کوهستانی در مرزهای پاکستان و افغانستان تغییر جهت داده است. سخنگوی طالبان افغانستان نیز در این باره تاکید نمود، ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی هیچ ارتباطی با طالبان ندارد. این اتفاق خارج از مرزهای افغانستان افتاده است و حتی کشورهایی که پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات را در اختیار دارند نمی توانند بگویند این هواپیما به درستی در چه جهتی حرکت می نموده است.

محققان بر این باورند که فرد یا افرادی جهت پرواز این هواپیما را تغییر داده اند. تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا و هند نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 595

به "ابراز بی اطلاعی مقام های هند و پاکستان از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز بی اطلاعی مقام های هند و پاکستان از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید