اجتماعی ترین روبات سال معرفی گردید ، قابلیت تنظیم چهره بر اساس احساسات انسانی

به گزارش تور چین ارزان، روبات های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و این ویژگی یاری می نماید روبات ها اجتماعی تر باشند و با سهولت بیشتری با کاربران ارتباط برقرار نمایند.

اجتماعی ترین روبات سال معرفی گردید ، قابلیت تنظیم چهره بر اساس احساسات انسانی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سیستم روباتیک Furhat با یاری هوش مصنوعی یک چهره منحصر به فرد از روباتهای اجتماعی را معرفی نموده است.

ویژگی منحصر به فرد این روبات این است که می تواند نسبت به عبارات مختلف درست مثل یک چهره واقعی واکنش نشان دهد.درست است که دستیارهای صوتی مزایای خود را دارند، اما این می تواند کمی عجیب و غریب باشد که در تمام طول روز با صدای ربات های بی روح صحبت کند.

اکنون سیستم روباتیک Furhat چهره تعاملات مبتنی بر هوش مصنوعی را متحول نموده است. این سیستم یک پلتفرم اجتماعی است که قادر به نمایش عبارات و احساسات انسانی در یک چهره قابل تنظیم است. این شرکت آخرین نسل از روبات اجتماعی را فراوری نموده است.

این روبات اجتماعی با طیف گسترده ای از انیمیشن ها برنامه ریزی شده است که عبارت های مختلف را در میمیک های چهره ای که ما در هر انسان بالغ می شناسیم، بازسازی می نماید. به گفته این شرکت روبات مذکور نه تنها صحبت می نماید، بلکه گوش می نماید و واکنش نشان می دهد و البته در تمامی این مراحل ارتباط چشمی برقرار می نماید.

این روبات به لطف یک دوربین با وضوح بالا و میکروفون استریو به آگاهی موقعیت اجتماعی دست پیدا می نماید. این روبات کاملا قابل تنظیم است. کاربران می توانند چهره ای را که از سوی روبات نمایش داده می گردد و نوع عباراتی که از آن استفاده می نماید را تغییر داده و حتی صدایش را به دلخواه عوض نمایند.

شرکت طراح این سیستم روباتیک می گوید امکان ایجاد شخصیت های کاملا جداگانه و منحصر به فرد را دارد. این روبات هوشمند احتمالا کار خود را ابتدا از محیط های کاری شروع می نماید چرا که در حال حاضر با شرکت هایی مثل دیزنی، هوندا و مرک قراداد دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 231

به "اجتماعی ترین روبات سال معرفی گردید ، قابلیت تنظیم چهره بر اساس احساسات انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتماعی ترین روبات سال معرفی گردید ، قابلیت تنظیم چهره بر اساس احساسات انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید