اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: وزیر نیرو از اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در کشور ناچیز است.

اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدسبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حمید چیت چیان در همایش چالش های فرهنگی و مالی شهرستان خواف اظهار کرد: متاسفانه بعضی معتقدند کشوری همچون ایران وقتی به منابع فسیلی دسترسی دارد، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر توجیه ندارد که این یک تفکر اشتباه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر دنیا به بیش از 350 هزار مگاوات رسیده است، یادآور شد: پس از گذشت سال ها، متاسفانه ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در کشور به میزان ناچیز حدود 250 مگاوات است.

چیت چیان اضافه کرد: اگر به مقررات بین المللی نسبت به کاهش فراوری کربن و گازهای گلخانه ای اقدام نکنیم، مجبور به پرداخت جریمه های سنگین خواهیم بود.

وزیر نیرو به اجرای طرح مطالعاتی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور از جمله خراسان رضوی در آینده نزدیک اشاره نمود و گفت: این موضوع به صورت جدی در دولت پیگیری و عملیاتی می گردد.

وی اضافه کرد: منطقه خواف در استان خراسان رضوی، دست کم برای احداث 5 هزار مگاوات انرژی بادی ظرفیت دارد که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار می گردد.

چیت چیان با بیان اینکه به تازگی کارخانه های مورد احتیاج برای ساخت توربین های بادی 2.5 مگاواتی در کشور ایجاد شده است، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد نیز پیروز به ساخت توربین بادی 100 کیلوواتی شده است.

وی به طراحی توربین بادی دو مگاواتی اشاره نمود و اضافه کرد: ضریب فراوری برق در خواف 50 درصد است که از مناطق بسیار نادر در دنیا محسوب می گردد.

وزیر نیرو تاکید نمود: ظرفیت فراوری برق از انرژی باد در خواف 5 هزار مگاوات برآورد شده که قابلیت افزایش تا 10هزار مگاوات وجود دارد.

وی گفت: به منظور بهره مندی از ظرفیت های این منطقه، تاکنون قرارداد احداث 575 مگاوات نیروگاه بادی با بخش خصوصی منعقد شده است.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 497

به "اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید