عمان در نمایشگاه کتاب تهران چه می نماید؟

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران شاهد حضور کشور عمان به عنوان میهمان ویژه است. تاکنون حضور 13 ناشر از این کشور قطعی شده و برنامه هایی هم چون روز عمان در نمایشگاه کتاب و شب عمان در برج میلاد تدارک دیده شده است.

عمان در نمایشگاه کتاب تهران چه می نماید؟

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، با اشاره به برنامه های عمان به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت : طی هفته گذشته هیئتی از عمان به تهران سفر نموده و بازدیدهایی از مصلی تهران داشتند ، توافقاتی خوبی انجام و کلیات برنامه ها نیز از سوی طرف عمانی ارائه شد.

وی با بیان این مطلب که در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران میهمان ویژه در نیم طبقه دوم شبستان مستقر خواهد شد ، گفت: برنامه های کشور عمان به مواردی چون نمایش صنعت نشر این کشور، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هم چون موسیقی محلی، نمایش صنایع دستی و ...اختصاص دارد. علاوه بر آن در روز دوم نمایشگاه در برج میلاد تهران برنامه ای تخت عنوان شب عمان برگزار می گردد و یک روز نیز از روزهای نمایشگاه به روز عمان نامگذاری می گردد.

شهرام نیا از ثبت نام سه ناشر عمانی به صورت مستقل در سیستم ثبت نام نمایشگاه خبر داده و گفت: مسئولان کشور عمان از حضور 10 ناشر دیگر عمانی در غرفه اصلی این کشور به صورت متمرکز خبر داده اند. هم چنین وزیر اطلاع رسانی این کشور نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشته و احتمال اینکه برنامه ویژه ای نیز در افتتاحیه داشته باشند، وجود دارد.

وی با اشاره به تجربه حضور افغانستان به عنوان نخستین میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال گذشته اضافه نمود: سال گذشته تجربه اول میهمان ویژه را داشتیم، به لحاظ مالی، مالی و ... شرایطی برای برنامه ریزی خاص وجود نداشت ، اما در این دوره برنامه ها را زودتر آغاز نموده و از طرفی دیگر طرف عمانی نیز جدی تر و مصمم تر خواهند بود ، بنابراین به نظر می رسد تجربه پیروز تری باشد.

شهرام نیا در پاسخ به اینکه صنعت نشر عمان از چه وضعیتی برخوردار است، گفت: بخش عمده ای از نشر عمان دولتی است. عمان نیز مانند دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر از 20 ناشر خصوصی دارد. در مقابل مراکز دولتی ناشران خود را دارند. در حوزه محتوا اما نشر عمان از وضعیتی مناسب روبروست، دانشگاه سلطان قابوس از جمله دانشگاه های معتیر منطقه است که نشر خوبی نیز دارد.

وی اضافه نمود: انتخاب عمان برای ما یک نکته دیگری هم دارد. به هر حال دوستی با کشور عمان و ارتباطات وثیقی که وجود دارد، در این انتخاب تأثیرگذار بوده است ، عمانی ها به دلایل مختلف قرابت فرهنگی خوبی با ایران و مردم ایران دارند، این در حالی است که در ایران عمان کمتر شناخته شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 456

به "عمان در نمایشگاه کتاب تهران چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان در نمایشگاه کتاب تهران چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید