اردوغان: حدس می زنیم چه کسانی پشت تظاهرات های عراق است

به گزارش تور چین ارزان، رئیس جمهور ترکیه روز آدینه با بیان اینکه هدف ناآرامی ها در عراق ایجاد شکاف در دنیا اسلام است گفته حدس می زند چه کسی پشت این ناآرامی ها است.

اردوغان: حدس می زنیم چه کسانی پشت تظاهرات های عراق است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز آدینه در سخنانی منتسب به او هدف ناآرامی ها در عراق را ایجاد شکاف در دنیا اسلام توصیف نموده است.

راغب سویلو، خبرنگار میدل ایست آی در ترکیه نوشته اردوغان درباره ناآرامی ها در عراق گفت: چه کسانی پشت این تظاهرات ها هستند؟ ما حدس هایی می زنیم. فکر می کنیم ممکن است به ایران کشانده گردد. هدف آن ایجاد شکاف در دنیا اسلام و ایجاد اختلاف میان یکدیگر است. فکر کنید، در عراق بعضی اظهارات علیه ترکیه مطرح شده است.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عملیات کشورش در شمال سوریه و روابط ترکیه با آمریکا پرداخته است. او معین نموده که غیر از شخص ترامپ سخنان فرد دیگری را در دولت او جدی نمی گیرد. او گفت: من نظراتم را بر اساس سخنان ترامپ مطرح می کنم. به اینکه افراد مادون او چه می گویند توجه نمی کنم.

او همچنین گفت ترکیه عملیات علیه تروریست های YPG/SDF را تا زمانی که آنها منطقه را ترک نکنند ادامه خواهد داد.

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر شروع شد و به دلیل ایام زیارت اربعین حسینی -علیه السلام- برای چند روز متوقف شد و از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد.

طبق گفته کمیته حقوق بشر مجلس، تاکنون بیش از دویست و پنجاه نفر در جریان اعتراضات خیابانی که بعضی از آنان به گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شده اند، جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 821

به "اردوغان: حدس می زنیم چه کسانی پشت تظاهرات های عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: حدس می زنیم چه کسانی پشت تظاهرات های عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید