ای بی سی : پنتاگون میخواهد 700 نظامی دیگر در خاورمیانه مستقر کند

به گزارش تور چین ارزان، مقام های آمریکایی بامداد چهارشنبه مدعی شده اند پنتاگون میخواهد 700 نظامی دیگر در خاورمیانه (غرب آسیا) مستقر کند.

ای بی سی : پنتاگون میخواهد 700 نظامی دیگر در خاورمیانه مستقر کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های آمریکایی در گفت وگو با یک رسانه این کشور مدعی شده اند پنتاگون میخواهد 700 نیروی نظامی دیگر در خاورمیانه (غرب آسیا) مستقر کند.

شبکه خبری ای بی سی مدعی شده پنتاگون، بعد از حوادث امروز مقابل سفارت آمریکا در بغداد، قصد اعزام نظامیان بیشتر به منطقه را دارد.

یک مقام ارشد سابق دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته مقام های این کشور به دلیل نگرانی ها از احتمال حمله به سفارت آمریکا در بغداد در حال برنامه ریزی برای تخلیه آن در صورت لزوم هستند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اندکی بعدتر به ای بی سی گفته که واشنگتن با توجه به ایمن بودن کلیه کارکنان سفارت فعلاً قصد تخلیه آن را ندارد.

سفارت آمریکا در بغداد از صبح سه شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد. تظاهرات کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان القائم در استان الانبار مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.

دولت دونالد ترامپ و شخص او چندین بار ایران را به دست داشتن در این تظاهرات ها متهم نموده اند. تهران این اتهامات را تکذیب نموده است.

دو مقام آمریکایی به ای بی سی می گویند با شدت دریافت تنش ها میان آمریکا و نیروهای نیابتی ایران، پنتاگون در حال آنالیز طرحی جدید برای استقرار نیرو در خاورمیانه است. یک مقام آمریکایی گفته که شمار نیروها احتمالاض نزدیک به 700 نفر خواهد بود.

در حال حاضر 5000 نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند. واشنگتن مدعی است هدف از استقرار این نیروها آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

حضور نیروهای آمریکایی در عراق همیشه با مخالفت گروه های مختلف در این کشور روبرو بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 963

به "ای بی سی : پنتاگون میخواهد 700 نظامی دیگر در خاورمیانه مستقر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ای بی سی : پنتاگون میخواهد 700 نظامی دیگر در خاورمیانه مستقر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید