اشتاینمایر در پیغام کریسمس: آلمان از رخدادهای اروپا در امان نیست

به گزارش تور چین ارزان، رئیس جمهوری آلمان به مردم این کشور تاکید نموده تا تنش های جامعه را با همکاری یکدیگر از میان بردارند و گفته که نباید اجازه تفرقه و جدایی در کشور داده گردد.

اشتاینمایر در پیغام کریسمس: آلمان از رخدادهای اروپا در امان نیست

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری آلمان در سخنرانی سالانه کریسمس خود به افزایش تنش در جامعه آلمان اشاره نمود و گفت: مخالفت های سیاسی و اجتماعی در آلمان در سال 2018 تشدید شد. گفت وگوهای زیادی درباره تنش و تفرقه اجتماعی وجود دارد. بسیاری خشم خود را در رسانه های اجتماعی عنوان کردند چون تمایل زیادی برای مناظره یا تبادل واقعی دیدگاه ها وجود ندارد. احساس می کنم ما آلمانی ها زمان بسیار محدودی را برای گفت وگو با یکدیگر صرف می کنیم. حتی زمان کمی برای گوش دادن به حرف های یکدیگر داریم. از مردم آلمان می خواهم تا با هم گفت وگو نمایند حتی اگر دیدگاه های متفاوتی دارند و این گفت وگوها شاید به درگیری لفظی منجر گردد. این بخشی از دموکراسی است.

رئیس جمهوری آلمان ادامه داد: دموکراسی ما قوی است. همه شهروندان آلمانی باید در این روند نقش داشته باشند. دموکراسی ما همانطور که ایجادش کردیم، همواره قوی است. اولویت های اولیه و بنیادی ما این است که عقاید یکدیگر را بشنویم و به همین دلیل است که برای آنچه به آن باور داریم، دوست داریم بحث کنیم. ما حین احترام گذاشتن به دیگران، از عقایدمان دفاع می کنیم. به سازش رسیدن به معنای ضعف نیست بلکه نشانه قدرت است. توانایی سازش، بنیاد دموکراسی است.

رئیس جمهوری آلمان به درگیری ها در پاریس، تنش سیاسی شدید در آمریکا و نگرانی در انگلیس پیش از بریگزیت اشاره نمود و گفت که اروپا در مجارستان، ایتالیا و سایر کشورها در بوته آزمون قرار گرفته است و ادامه داد: آلمان در مرکز اروپا علیه این رخدادها در امان نیست. در کشور ما هم عدم اطمینان وجود دارد. ترس و خشم هست.

آنچه رئیس جمهوری آلمان را مشوش نموده، سکوت بسیاری از مردم است.

وی در این باره گفت: افراد زیادی به خودشان چسبیده اند و در حباب گرد خود زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 270

به "اشتاینمایر در پیغام کریسمس: آلمان از رخدادهای اروپا در امان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتاینمایر در پیغام کریسمس: آلمان از رخدادهای اروپا در امان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید