طراحی ویلای دوبلکس: اصول طراحی باغچه حیاط ساختمان

به گزارش تور چین ارزان، برای طراحی باغچه حیاط ساختمان ضروری است که اصول خاصی را رعایت کنید تا علاوه بر ایجاد جلوه زیبا برای محیط، دوام و ماندگاری گیاهان در باغچه افزایش پیدا کند. برای طراحی باغچه ابتدا باید پایه ریزی کار درست باشد و در مراحل بعد نوبت به کاشت چمن و گل می رسد.

طراحی ویلای دوبلکس: اصول طراحی باغچه حیاط ساختمان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اگر قصد دارید در بخشی از حیاط ساختمان باغچه طراحی کنید تا انتهای مطلب همراه خبرنگاران باشید، چرا که در این مطلب در خصوص اصول طراحی و نکات لازم برای طراحی باغچه در حیاط صحبت می کنیم.

اصول طراحی باغچه کوچک و بزرگ در ساختمان

همین ابتدا بهتر است بگوییم که روش های مختلفی برای طراحی باغچه اصولی در ساختمان وجود دارد، از این رو برای طراحی هر چه بهتر کافی است که محیط ساخت باغچه را شناسایی کنید تا بتوانید از فضای موجود به برترین نحو ممکن بهره ببرید.

به طور کلی در ساختمان های آپارتمانی و ویلایی هر مقدار متراژ حیاط کم باشد، باز هم طراحی باغچه می تواند به کل جو فضا را تغییر دهد. بهتر است این تصور را نداشته باشید که به علت کم بودن مساحت حیاط، طراحی نیز باید به ساده ترین شکل ممکن باشد، بلکه با رعایت اصول می توانید در مساحت های کوچک، باغچه های مدرن و شیک درست کنید.

تصمیم گیری برای فرم باغچه حیاط ساختمان

قبل از اقدام برای هر کار دیگری، ابتدا باید درباره فرم باغچه تصمیم گیری کنید. باغچه بسته به این که قرار است در کجای حیاط قرار بگیرد، می تواند حالت های مختلفی مانند بیضی، دایره، مستطیل یا مربع شکل باشد. حتی گاهی برای طراحی فرم باغچه از دیگر اشکال چند ضلعی مانند ذوزنقه نیز الگوبرداری می نمایند. در حقیقت با فرم ناهماهنگ ساختار باغچه، دیگر برای طراحی داخلی نیازی به قرینه سازی نیست و دستتان برای طراحی بازتر است. بنابراین در قدم اول در طراحی باغچه حیاط ساختمان، انتظارت و سلیقه خودتان را در نظر بگیرید و با توجه به پتانسیل های فضا، برای ساختار باغچه تصمیم گیری کنید.

زیرسازی فضا از اصول دیزاین باغچه کنار دیوار حیاط

بعد از انتخاب فرم باغچه نوبت به پایه سازی بخش موردنظر برای ساخت باغچه می رسد. در صورتی که فضای مدنظرتان خاک مناسبی ندارد، باید خاک آن را عوض کنید تا بستر زمین برای کاشت گل و گیاه آماده گردد. در صورتی که به مرغوب نبودن خاک باغچه توجه نکنید، حتی در صورت کاشت برترین گیاهان، باز هم به نتیجه دلخواه خود نمی رسید و بعد از مدتی با پژمرده شدن گیاهان روبرو خواهید شد. از همین رو، می توانید از متخصصان حوزه کاشت گل و گیاه یاری بگیرید تا این افراد با آنالیز جنس خاک و بیان نقاط قوت و ضعف، برترین پیشنهادها را در خصوص انجام تغییرات و انتخاب گل و گیاه مناسب در اختیارتان قرار دهند.

کاشتن چمن و گل برترین بخش طراحی باغچه ویلا

بعد از درست کردن زیرسازی فضا، باید به فکر کاشتن چمن باشید. البته احتمالا ابتدا سریعا به سراغ کاشت گیاهان زیبا و رنگارنگ می روید، اما چمن کاری در اولویت است. دقت داشته باشید که بذر چمن باید مرغوب و باکیفیت باشد، در صورتی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید از گل فروشی ها یاری بگیرید.

در صورتی که چمن کاری اولیه بدون هیچ نقصی انجام گیرد، گیاهان نیز بعد از کاشت رشد عالی خواهند داشت. برای چمن کاری بذرهای مختلفی در بازار وجود دارد، از این رو قبل از خرید بذر باید در خصوص کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

بنابراین برای خرید بذر بهتر است سراغ یک فروشنده مطمئن بروید و از دانش او برای انتخاب بذر مناسب یاری بگیرید. معمولا افرادی که بخواهند کار خود را خیلی اصولی انجام دهند، ابتدا خاک را مورد ارزیابی قرار می دهند، سپس متناسب با ارزیابی ها، بذر مناسب را به خریدار معرفی می نمایند.

استفاده از قلوه سنگ های زیبا یا بلوک های چوبی

هنگام طراحی های مدرن برای باغچه، پارامترهای دیگری در کنار انتخاب گل و گیاهان در زیبایی و کارآمدی فضا تاثیرگذار هستند. برای مثال می توان با بلوک های چوبی یک مرزبندی عالی در باغچه ایجاد کرد. بعلاوه اگر از قلوه سنگ با رنگ های متفاوت یاری بگیرید، می توانید باغچه ای مدرن و شیک در حیاط ساختمان درست کنید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از بلوک های چوبی و قلوه سنگ ها لازم نیست از یک ساختار منظم پیروی کنید، البته چیدمان خطی یک ایده محسوب می گردد، اما می توانید بلوک ها و قلوه سنگ ها را به طور نامنظم در باغچه قرار دهید.

به کارگیری فواره و آب نما در حیاط ساختمان

در طراحی باغچه حیاط ساختمان، یکی دیگر از مواردی که در زیباسازی فضا تاثیرگذار است، فواره و آبنما است. اگر باغچه ای که در حیاط دارید از مساحت خوبی برخوردار است، می توانید یک فواره یا آبنما را در مرکز یا یکی از اضلاع باغچه قرار دهید.

البته قرار نیست، آب به طور دائم به گل و گیاهان پاشیده گردد، از این رو باید حوضچه ای جداگانه طراحی گردد تا آب در داخل آن جریان داشته باشد. بعلاوه بد نیست بدانید که طراحی فواره و آبنما، بیشتر برای طراحی باغچه ویلا کارآمد است و کمتر کسی در حیاط خانه های کوچک، به سمت نصب چنین المانی می رود.

نورپردازی یکی دیگر از اصول طراحی باغچه ساختمان

در طراحی های امروزی برای باغچه ها، استفاده از چراغ ها و نورپردازی های خاص بیشتر به چشم می خورد. برای مثال می توانید از چراغ های ردیفی در تمام بخش های محیط باغچه بهره ببرید و یک جهت چراغانی در حیاط درست کنید. استفاده از نورپردازی های رنگی نیز در بخش های مختلف باغچه معمول است و فضای زیبایی را به وجود می آورد. در واقع با نورپردازی باغچه، فضایی زیبا و چشم نواز خواهید داشت و می توانید از طرح های مختلفی بهره ببرید.

سخن نهایی

در نهایت بهتر است بدانید برای طراحی باغچه حیاط ساختمان باید شرایط آب وهوایی را در نظر بگیرید. حتی قبل از اقدام به اجرای طرح مورد نظر، طرح آن را روی کاغذ بکشید و برای مثال دقیقا بدانید که چه گیاهانی را باید در کدام ضلع باغچه قرار دهید.

در این مطلب سعی کردیم در خصوص اصول طراحی باغچه حیاط ساختمان، اطلاعات مفید و کاربردی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید در حیاط فضایی زیبا ایجاد کنید.

هزینه های باغچه ساختمان با مالک است یا مستاجر؟

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2394

به "طراحی ویلای دوبلکس: اصول طراحی باغچه حیاط ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای دوبلکس: اصول طراحی باغچه حیاط ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید