افزایش شهریه برای آموزش حضوری ممنوع است

به گزارش تور چین ارزان، تهران (پانا) - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت هیچ یک از کلاس های مدارس غیردولتی بدون معلم نمی ماند و آموزش در همه کلاس های درس انجام می گردد.

افزایش شهریه برای آموزش حضوری ممنوع است

به گزارش ایرنا، مدارس پس از 2 سال تعطیلی به تصمیم ستاد مقابله با کرونا از 14 فروردین ماه آموزش حضوری را شروع کردند، در این راستا با توجه به اعلام این تصمیم در ایام تعطیلات نوروز بعضی دانش آموزان و حتی معلمان نتوانستند بلافاصله پس از تعطیلات در کلاس های درس حاضر شوند.

تاخیر معلمان در کلاس های درس حضوری، دغدغه نبود معلم در کلاس را برای بعضی از والدین ایجاد کرد که در این راستا احمد محمودزاده درباره حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس های درس پس از بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین ماه اظهار کرد: هرچند که در بازیدها و نظارت به برگزاری کلاس های درس شاهد حضور حداکثری دانش آموزان و معلمان بودیم اما ممکن است با توجه به تعطیلات نوروزی بعضی نتوانسته باشند که روز 14 فروردین ماه در کلاس ها حاضر شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان به علت مسافرت غیبت داشتند، اضافه کرد: حتی زمان پیش از کرونا هم هفته اول پس از تعطیلات نوروزی غیبت دانش آموزان بسیار زیاد بود، چراکه خانواده ها در سفر بودند، بنابراین سال جاری هم مانند هر سال با این تاخیر در حضور دانش آموزان و بعضی از معلمان روبرو بودیم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان اینکه همه معلمان برای آموزش حضوری آماده هستند، اعلام نمود: کلاس بدون معلم معنی ندارد و مسئله ای در مورد حضور معلمان نیست.

محمودزاده یادآورشد: گزارشات بدست آمده از نتایج بازدیدهای میدانی نشان می دهد معلمان و دانش آموزان استقبال خوبی از بازگشایی مدارس داشتند، بیشترمعلمان علاقمند به آموزش حضوری بودند، چراکه زحمت آنها حضور در کلاس کمتر از آموزش مجازی است.

الگوی مصوب شهریه مدارس غیردولتی براساس اهداف سند تحول بنیادین

وی بعلاوه درباره افزایش مقدار افزایش شهریه مدارس غیردولتی شرح داد: افزایش شهریه برای آموزش حضوری ممنوع است و مدارس نباید تا خاتمه سال تحصیلی افزایش شهریه داشته باشند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اضافه کرد: مدارس باید مطابق شهریه دریافتی ابتدای سال تحصیلی آموزش حضوری را تا آخر خردادماه ادامه دهند، چراکه برگزاری کلاس های درس و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری انجام می گردد.

محمودزاده اعلام نمود: مقدار شهریه سال آینده مدارس غیردولتی براساس یک الگوی مصوب معین می گردد و برای همه مدارس یکسان نیست، در واقع این الگو کیفیت بخشی را مدارس مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: الگوی مصوب شهریه مدارس غیردولتی براساس اجرای اهداف سند تحول بنیادین در شاخص های تربیتی، فرهنگی و روینمودهای آموزشی تنظیم شده است.

رعایت پروتکل ها در کلاس های درس

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی بعلاوه درباره فراهم بودن شرایط در مدارس غیردولتی برای آموزش حضوری دانش آموزان گفت: مدارس غیردولتی هم مانند مدارس دولتی شرایط را برای بهره مندی از تجهیزات و امکانات محیطی مانند آزمایشگاه و کارگاه فراهم نموده است.

محمودزاده اضافه کرد: بعلاوه با توجه به آمار واکسینه شدن دانش آموزان و معلمان شرایط برای آموزش حضوری ایمن است، آمار نشان می دهد که دانش آموزان بالای 12سال، 92 درصد دز اول و 85 درصد دز دوم و همکاران فرهنگی 95 درصد دز اول و 92 درصد دز دوم و بالای 50 درصد دز سوم واکسن را هم دریافت نموده اند.

وی اعلام نمود: بعلاوه براساس تعریف کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان های جهانی هر کشوری که بالای 85درصد واکسینه گردد، شرایط ایمنی برای حضور در جامعه دارد، بعلاوه اینکه زدن ماسک می تواند 85 درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند، بنابراین با آموزش ماسک زدن و رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان می توان آنها را وارد جامعه کرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی یادآورشد: بعلاوه اگر دانش آموزی با خود ماسک به همراه نداشته باشد، مدارس این آمادگی را دارند که حین ورود دانش آموز به مدرسه به او ماسک بدهند.

محمودزاده ادامه داد: بعلاوه درکنار تاکید بر زدن ماسک، مدارس موظف به رعایت سایر پروتکل های بهداشتی مانند ایزوله کردن کلاس های درس، وجود مایع ضدعفونی و رعایت فاصله ایمنی و تهویه در کلاس ها نیز هستند، به همین علت مدارس برای آموزش حضوری مشکل چندانی ندارند.

وی اعلام نمود: از اولیا و دانش آموزان خواهش می کنیم که همکاری لازم را برای حضور دانش آموزان در مدارس انجام دهند، چراکه زمان بسیاری تا خاتمه سال تحصیلی باقی نمانده و دانش آموزان با توجه به حضوری بودن امتحانات می توانند برای برطرف اشکال و مرور دروس از آموزش معلمان بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2353

به "افزایش شهریه برای آموزش حضوری ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شهریه برای آموزش حضوری ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید