انتقاد از توزیع نامناسب پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در کشور

به گزارش تور چین ارزان، تهران (پانا) - بازرس انجمن رادیولوژی ایران از توزیع نامناسب پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی در کشور انتقاد کرد و گفت استانداردها در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی رعایت نمی گردد.

انتقاد از توزیع نامناسب پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در کشور

به گزارش انجمن رادیولوژی، علیرضا رادپور به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، به شرایط توزیع نیروهای رادیولوژی در کشور اشاره نمود و گفت: موضوع کمبود پزشک در کشور، برای خیلی از مسئولان و مردم مجذوب کننده است. متولی آموزش دستیاران و توزیع آنها در کشور، وزارت بهداشت است که این کار باید توجه به امکانات و احتیاجهای وزارتخانه انجام گردد.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران تاکید نمود: در واقع مسائل ناشی از کمبود پزشک متخصص در کشور، از همین توزیع نامناسب نیروی انسانی شکل می گیرد. در حالی که بیش از 900 دستیار رشته رادیولوژی داریم که مشغول تحصیل هستند و بیش از 4000 نفر هم فارغ التحصیل هستند، اگر توزیع درستی انجام گردد همه نقاط کشور از خدمات همکاران رادیولوژیست بهرمند خواهند شد.

وی اضافه نمود: اگر توزیع نیروی انسانی متخصص درست انجام گردد، خیلی از این مسائل حل خواهد شد.

رادپور با عنوان این مطلب که حتی پذیرش دستیار رادیولوژی بیش از احتیاجواقعی است که باید متناسب با احتیاج واقعی کشور باشد.

وی گفت: اکنون، شهرهایی هستند که تجهیزات پزشکی را خارج از ضوابط سطح بندی خدمات و استاندارهای جمعیتی، دریافت کردند و همین موضوع باعث می گردد احتیاج به رادیولوژیست به صورت کاذب احساس گردد. در حالیکه بسیار از مراکز اموزشی با مسائل تهیه تجهیزات پزشکی روبرو اند.

وی با اشاره به فشارهای خارح از وزارت بهداشت ، برای داشتن پزشک متخصص در بعضی منطقه اضافه نمود: اگر توزیع نیروی انسانی بر اساس سطح بندی خدمات صورت بگیرد، قطعاً این مسائل را نخواهیم داشت.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران با عنوان این مطلب که به دلیل توزیع نامناسب و خارج از استاندارد تجهیزات پزشکی، کشور به انبار تجهیزات پزشکی تبدیل شده است، گفت: در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، استانداردها رعایت نمی گردد و احساس کاذب کمبود پزشک داریم. در حالی که واقعیت این است که توزیع اشتباه است.امیدواریم با رویکرد نو مسئولان وزارت بهداشت این مسایل هم با کارشناسی درست حل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2172

به "انتقاد از توزیع نامناسب پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از توزیع نامناسب پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید