بازسازی درمانگاه

به گزارش تور چین ارزان، اهمیت ساخت درمانگاه ها

تقریبا در تمامی شهرها، در همه مناطق کلینیک ها و درمانگاه هایی به منظور در دسترس بودن مردم، ساخته شده اند تا مردم بتوانند در صورت احتیاج و مسئله ای جدی برای خودشان یا فرزندانشان به این درمانگاه ها مراجعه نمایند.

بازسازی درمانگاه

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بیماری های نظیر مسمومیت، تب شدید، دل درد و بدن درد و … این درمانگاه ها هرچند نسبت به بیمارستان ها و مراکز تخصصی درمانی کوچک تر و با تجهیزات کمتری اند، اما در شرایط حساسی مثل موارد بالا به یاری افراد می آیند و سعی در کنترل شرایط جسمانی افراد می نمایند.

بنابراین این درمانگاه ها هرچند کوچک موردی ضروری در شهرها به شمار می آید پس باید از نظر نظافت و امنیت به آن اهمیت فراوانی داده گردد.

پس اولین نکته در خصوص اهمیت بازسازی درمانگاه، افزایش و بهبود امنیت درمانگاه ها برای بیماران و حد الامکان تکمیل کردن تجهیزات پزشکی در جهت بهبود حال بیماران وخیم تا فرستادن آن ها به بیمارستان های عظیم تر شرایط رو به بهبود آن ها را تثبیت ببخشند.

اهمیت بازسازی درمانگاه

بازسازی درمانگاه

در این مقاله می خواهیم در خصوص بازسازی درمانگاه هایی که در اثر زلزله یا توسط خود انسان ها تخریب شده اند و یا قصد بازسازی آن را دارند صحبت کنید تا بدانید بهترین نحوه بازسازی درمانگاه چگونه است و به چه بخش هایی از آن باید توجه بیشتری کنید.

در صورت داشتن ایرادات فنی در ظاهر درمانگاه و ساختمان، بهتر است اول به بازسازی ساختمان بپردازید سپس سراغ بازسازی درمانگاه بروید.

ایراداتی مانند نشتی دادن سقف، نم زدگی، مسائل بهداشتی مثل رویش قارچ و باکتری، عملیات سم پاشی در صورت وجود حشرات کوچک موذی، ریختن بخش هایی از سقف یا دیوار و …

همه این موارد پس از بازسازی کلی ساختمان رفع خواهند شد و پس از انجام آن به بازسازی بخش های داخلی درمانگاه می پردازیم. معمولا درمانگاه ها از چند بخش پذیرش، صندوق، فضای انتظار بیماران، سرویس های بهداشتی مخصوص پرسنل، بیماران و معلولین، داروخانه ای که معمولا بیرون درمانگاه قرار گرفته است، اتاق های بایگانی، ویزیت افراد و قسمتی برای سرم زدن و آمپول زدن افراد و … تشکیل می شوند.

طراحی داخلی درمانگاه

برای انجام عملیات طراحی داخلی باید به دو نکته مهم و اساسی توجه کنید: 1- عملکردی بودن طراحی 2- نوع خدمات پزشکی که با توجه به عمومی بودن درمانگاه تقریبا کارهای کلی مانند ویزیت دکتر، آمپول و سرم زدن و مواردی از این قبیل داخل درمانگاه ها انجام می گردد.

البته به این موضوع باید توجه کرد که کلینیک یا درمانگاهی که می خواهید به آنجا مراجعه کنید برای بچه ها است، عظیمسالان و یا سالمندان و معلولان.

بهتر است جایگاه های سالن انتظار پراکنده و به صورت مبل مانند قرار بگیرند تا افرادی که بیماری های واگیر دار دارند با فاصله از افراد دیگر بنشینند یا افرادی که نمی توانند روی جایگاه بنشینند بر روی مبل ها دراز بکشند.

بهتر است فضای انتظار برای بیماران، حس آرامش و انرژی مثبت به آن ها القا کند، پس از رنگ های خیلی تیره و کدر یا نور پردازی که سبب تاریک شدن فضا می گردد استفاده نکنید.

طراحی داخلی درمانگاه

پذیرش و صندوق

بهتر است بخش پذیرش و صدوق نزدیک ورودی درمانگاه باشد تا پرسنلی که آنجا کار می نمایند بتوانند دید خوبی به بیماران، افرادی که وارد می شوند و فضای انتظار داشته باشند، طراحی نوع و رنگ پیشخوان پذیرش و صندوق نیز بهتر است متناسب با درمانگاه و طرح کلی آن جا معین گردد.

اگر برای دیوارها از چوب یا کاغذ دیواری های طرح چوب استفاده نموده اید پس پیشخوان را نیز مانند دیگر قسمت ها از طرح چوب بهره ببرید تا هارمونی و یکنواختی جذابی در فضا ایجاد کند.

نکات مهم در بازسازی درمانگاه

یکی از مهم ترین قسمت های داخلی هر درمانگاه نور و روشنایی آنجا است. فضای انتظار باید از نور پردازی مناسبی برخوردار باشد، بعضی از ویژگی ها و مزایای یک نور پردازی خوب در بازسازی درمانگاه عبارت است از:

  • نور تاثیر فوق العاده ای بر ذهن و روان بیماران خواهد داشت.
  • یک نور پردازی خوب می تواند فضا را دلباز تر و عظیم تر نشان بدهد، جذابیت طرح ها و کاغذ دیواری های به کار برده شده را چندین برابر کند.
  • حس آرام بخش و شادی بخش و در کل انرژی مثبت به بیماران القا کند، به خصوص در بچه ها استرس و اضطراب ناشی از زدن آمپول یا سرم را دور کند.
  • اتاق های ویزیت پزشک ها باید از روشنایی مطلوب و کافی برخوردار باشد تا پزشک در تشخیص نوع بیماری اشتباه نکند و بتواند به طور دقیق علائم بیماری افراد را آنالیز کند.

نکات بازسازی درمانگاه

کف درمانگاه نباید سرامیک سر و لغزنده به کار رود، زیرا ممکن است افرادی که نمی توانند راه بروند یا با عصا و ویلچر حرکت می نمایند به مشکل بخورند. از رنگ های خیلی تیره برای کف درمانگاه استفاده نکنید.

سرامیک ها باید به گونه ای باشند که قابلیت شست و شوی مداوم را داشته باشند و در صورت شست و شو موجب رشد قارچ ها و میکروب نشوند.

اتاق هایی را که برای عملیات سرم و آمپول زدن می خواهید بازسازی کنید باید حواستان باشد که ابعاد آن را به اندازه قرار دریافت یک تخت و یک جایگاه برای یکی از بستگان در نظر بگیرید.

سرامیک های اتاق ها یکدست و یکنواخت باشند تا در صورت حمل تخت ها به مسئله ای بر نخورید و پایه های تخت به بخش های از سرامیک گیر نکند یا سرامیک ها جوری نباشد که نتوان تخت ها را روی آن حرکت داد.

منبع: رویا مال
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1462

به "بازسازی درمانگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی درمانگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید