باهنر: امید به خانه دار شدن برای طبقه میانه به 74 سال رسید

به گزارش تور چین ارزان، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه تا 10 سال گذشته امید به خانه دار شدن برای مردم 25 ساله بوده، ولی امروز این رقم برای طبقه میانه کشور به 74 سال رسیده است گفت: مشکل مسکن در کشور ما فراتر از آن است که آن را محدود در کمبود عرضه بدانیم.

باهنر: امید به خانه دار شدن برای طبقه میانه به 74 سال رسید

به گزارش تسنیم، محمدرضا باهنر دقایقی قبل در اجلاس ملی سازندگان حرفه ای مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه اقلیم یزد استثنایی و بی نظیر است گفت: سرعت فراوری علم در دنیا سرسام آور شده و در عصر کنونی، هر دوسال یک مرتبه علم دو برابر می گردد.

وی با بیان اینکه عدم حرکت با این سرعت پیشرفت علم انسان را از چرخه پیشرفت دور می نماید گفت: یکی از مسائلی که امروز در ارتباط با واحد های فراوریی مطرح می گردد بحث سرمایه در گردش است در حالی که مشکل امروز واحد های فراوریی ما سرمایه در گردش نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور ادامه داد: بسیاری از واحد های فراوریی با سرمایه در گردشی که در اختیار دارند کالا فراوری نموده و آن را در انبار نگهداری می نمایند، اما مشتری ندارند چرا که کالای آن ها به علت کیفیت پایین مشتری ندارد.

باهنر توضیح داد: واحد فراوریی که کالای با کیفیت فراوری می نماید به هیچ عنوان احتیاج به سرمایه در گردش ندارد چرا که به علت کیفیت بالای خدماتش، مشتری ها کالا ها را پیش خرید می نمایند و برای دریافت آن صف می بندند.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از مسائل این است که امروز ما یک کارخانه را آغاز به کار می کنیم و قصد داریم چند سال آینده از آن بهره برداری کنیم در حالی که آن سال اصلا دنیا این کالا را احتیاج ندارد و همین موضوع منجر به شکست آن می گردد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور ادامه داد: واحد های فراوریی باید پیش از آنکه سرمایه گذاری نمایند، آینده پژوهی لازم را انجام داده و برای بهبود شرایط اقدام نمایند؛ قطعا شرایط آینده نزدیک دنیا در حوزه های فراوریی و صنفی و صنعتی بسیار متفاوت از الان است.

باهنر تاکید نمود: یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با شرایط پیشرفت علم در دنیا این است که داده ها، اطلاعات و دیتا ها ذائقه ها را تغییر می دهند و شرایط کشور های دنیا را همین دیتا ها مشخص می نمایند.

وی با اشاره به اینکه تا 10 سال گذشته امید به خانه دار شدن برای مردم 25 ساله بوده، ولی امروز این رقم برای طبقه میانه کشور به 74 سال رسیده است گفت: مشکل مسکن در کشور ما فراتر از آن است که آن را محدود در کمبود عرضه بدانیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با تاکید بر اینکه آینده پژوهی در ارتباط با مسکن مورد احتیاج جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: امروز باید بدانیم که چند سال آینده مخاطب ما چه احتیاجی دارد و چگونه می تواند از این مسکن استفاده نمایند.

باهنر یکی از مسائل اساسی کشور را پرداخت تمام سرمایه ها برای حقوق دانست و گفت: کشور ما با این سرمایه و امکانات و جمعیت طبیعتا با 700 تا 800 هزار کارمند اداره می گردد، اما الان کشور ما 5 میلیون کارمند دارد و به 4 میلیون بازنشسته هم حقوق پراخت می کنیم.

وی از مهندسین کشور خواست آینده پژوهشی دقیقی برای احتیاج نسل آینده کشور انجام دهند و در حوزه های مختلف زندگی بر اساس تحولات فناوری و تکنولوژی طرح های متناسب ارائه دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2440

به "باهنر: امید به خانه دار شدن برای طبقه میانه به 74 سال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باهنر: امید به خانه دار شدن برای طبقه میانه به 74 سال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید