برای نخستین بار؛ کفی کفش هوشمند توسط مخترع ایرانی طراحی شد

به گزارش تور چین ارزان، یک مخترع و نخبه دانشگاه تهران از طراحی کفی کفش هوشمندی اطلاع داد که می تواند براساس الگوی نیروی وارده به کف پا هنگام راه رفتن ، بیماری ها و مسائل جسمی افراد را نشان دهد.

برای نخستین بار؛ کفی کفش هوشمند توسط مخترع ایرانی طراحی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ارسلان امر علیزاده مخترع و نخبه دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به طراحی و ساخت کفی کفش هوشمند گفت: بعد از نزدیک به 3 سال تحقیق و آزمایشات متنوع و مختلف برای نخستین بار کفی کفش هوشمندی را در کشور طراحی و به مرحله ساخت رساندم که می تواند سلامت مردم را رصد نموده و در صورت بروز مشکل هشدار دهد.

بیماری پنهان در بدن هر فرد توسط کفی کفش هوشمند شناسایی می گردد

وی اضافه کرد : این کفی کفش هوشمند پس از استفاده فرد بعد از حرکت کوتاهی این قابلیت را دارد تا در صورت بیماری پنهان در بدن فرد مورد نظر بیماری او را شناسایی و به وسیله یک نرم افزار هشدار داده و بیماری فرد را با تعیین کردن نوع آن اطلاع رسانی کند.

کفی کفش هوشمند به وسیله نرم افزار برروی گوشی همه مسائل فرد را اطلاع رسانی می نماید

امر علیزاده در شرح طراحی و ساخت کفی کفش هوشمند توضیح داد: کفی کفش هوشمندی را در آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران (تارلب) طراحی نموده ام که می تواند براساس الگوی نیروی وارده به کف پا هنگام راه رفتن و بیماری ها و مسائل جسمی افراد را نشان دهد به طور مثال اگر فردی دچار بیماری دیابت باشد کفی کفش هوشمند به وسیله نرم ا فزاری که بر روی گوشی قابلیت استفاده دارد همه مسائل فرد را اطلاع رسانی می نماید. درواقع باید بگویم این کفی کفش براساس میزان وزن افراد و الگوی حرکتی که دارد نقاطی که دچار ضعف یا بیماری یا مشکل است را به راحتی تعیین می نماید درواقع می توان گفت این کفی کفش یک دستگاه سنجش است.

کفی کفش هوشمند نمونه خارجی دارد اما قیمت آن از 10 هزار دلار تا 25 هزار دلار است

وی ادامه داد: کفی کفش هوشمند نمونه خارجی دارد اما قیمت آن از 10 هزار دلار تا 25 هزار دلار است اما نمونه ایرانی آن که توسط خودمان ساخته شده به قیمت 70 دلار وجود دارد. این در حالی است که متاسفانه جامعه پزشکی ما نسبت به تکنولوژی واکنش منفی نشان می دهد و خودشان را از این پیشرفت های علمی جدا می دانند در صورتی که می توان بسیاری از بیماری ها را با استفاده از همین دستگاه های فراوری شده توسط نخبگان و مخترعان داخلی شناسایی نموده و نسبت به درمان آن اقدام کرد.

نحوه کارکرد کفی کفش هوشمند در زیر قابل مشاهده است:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 922

به "برای نخستین بار؛ کفی کفش هوشمند توسط مخترع ایرانی طراحی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای نخستین بار؛ کفی کفش هوشمند توسط مخترع ایرانی طراحی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نخستین بار؛ کفی کفش هوشمند توسط مخترع ایرانی طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید