برترین و خاص ترین موزه های دبی برای عکاسی

به گزارش تور چین ارزان، از جمله لوکیشن های مجذوب کننده عکاسی در دبی می توان به موزه های آن اشاره نمود. این شهر دارای موزه های بسیاری است اما برترین موزه های دبی برای عکاسی مواردی هستند که شما به عنوان جهانگرد اجازه همراه داشتن گوشی و دوربین عکاسی را داشته باشید؛ بنابراین از بین تمام گزینه های موجود 3 مورد از مهم ترین موزه هایی که اجازه عکاسی به مهمانان می دهند را شناسایی کردیم که در ادامه معرفی می کنیم.

برترین و خاص ترین موزه های دبی برای عکاسی

موزه مادام توسو دبی

به عنوان اولین گزینه از برترین موزه های دبی برای عکاسی، قصد معرفی موزه مادام توسو دبی را داریم. اگر به سینما، هنرمندان بزرگ در عرصه های مختلف هنری و دیگر افراد مشهور جهان مانند ورزشکاران و سیاستمداران علاقه دارید این موزه می تواند مکانی هیجان انگیز برای شما باشد؛ چرا که در این مجموعه تازه تاسیس مجسمه هایی از جنس موم از اشخاص معروف و سرشناس سراسر جهان در حوزه های مختلف ساخته شده و آماده بازدید شما هستند.

چنانچه اشاره شد عناصر نمایشی موزه مادام توسو محدود به جامعه هنر نبوده و بخش های متنوع دیگری هم دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد. اما قبل از آن ضروری است بگوییم، مجسمه های این موزه به حدی دقیق و طبیعی طراحی شده اند که می توانید با ثبت عکس در کنار آن ها حس یک عکس دونفره با خود این افراد مشهور را داشته باشید. بخش های مختلف موزه مادام توسو دبی عبارت اند از:

● پارت موسیقی

● پارت مد

● پارت فیلم و سینما

● پارت رهبران

● پارت رسانه

● پارت بالیوود

● پارت ورزش

این موزه در جزیره بلو واترز دبی در سال 2021 ساخته شده و جزو اولین موزه هایی است که اجازه عکاسی را به بازدید نمایندگان می دهد. بعلاوه باید بدانید بیش از 200 مجسمه از افراد مشهور جهان آماده بازدید بوده و هیچ محدودیت سنی برای بازدید از آن در نظر گرفته نشده است.

موزه مادام توسو به عنوان یکی از برترین موزه های دبی برای عکاسی، علاوه بر نمایشگاه هایی که معرفی کردیم دارای بازی های مفرح و سرگرم نماینده نیز است که می توانید با برنده شدن در هر کدام جوایز و هدیه های ارزشمندی به دست آورید.

ساعت کاری این موزه از 12 ظهر تا 20 شب بوده و در صورت تمایل به بازدید از کل مجموعه به 1 الی 2 ساعت زمان احتیاج دارید. مواردی مانند سیگار کشیدن، همراه داشتن حیوانات، غذا و نوشیدنی در موزه ممنوع است. بعلاوه برای بچه ها زیر 3 سال نیز می توانید بلیط رایگان را تهیه کنید.

موزه توهم دبی

گزینه دوم از فهرست برترین موزه های دبی برای عکاسی ما، موزه توهم دبی است. بازدید از این مکان را به افرادی پیشنهاد می کنیم که دوست دارند صحنه ها و لحظات تخیلی و نزدیک به رویا و خواب را در جهانیی واقعی تجربه نمایند. موزه توهم دبی در منطقه السیف در نزدیکی نهر دبی بوده و بیش از 80 نمونه طرح خیال انگیز را در خود جای داده است.

همان طور که در تصویر می بینید بازدید از این موزه مانند حضور در لوکیشن فیلم برداری یک فیلم علمی - تخیلی است. تمام تصاویری که با ترفند های عکاسی مختلف در فضاهای متفاوت ثبت می کنید، در این محل به یاری تجهیزاتی خلاقانه و طراحی بسیار زیبا قابل ثبت هستند. این موزه در اصل مخصوص عکاسی طراحی شده و از مقاصد گردشگری بسیاری از مهمانان شهر دبی به شمار می رود. بخش های مختلف موزه توهمات دبی با نام های زیر تقسیم بندی شده اند.

● توهمات نوری

● توهمات بزرگ

● توهمات شدید

از طرح های مهم و پربازدید این موزه نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

● میز های گرد گردان

● توهم صندلی

● اتاق ایمز

● اتاق ضد جاذبه

● اتاق چرخشی

● تونل گرداب

● تونل بی نهایت

● میز کلون

● سر روی بشقاب

● هولوگرام

● حیله گر استیک

● گلدان روبین

● توهم صورت توخالی

● جعبه جادو

● لوله شکل نما

برای بازدید از موزه توهم دبی می توانید در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 22 و در روزهای آدینه از ساعت 10 تا 23 مراجعه کنید. ساعت ورود آخرین بلیط این موزه یک ساعت قبل از بسته شدن آن خواهد بود. موزه توهم دبی یک مکان تفریحی بسیار هیجان انگیز برای خانواده ها محسوب می گردد.

موزه آینده دبی

آخرین مورد از برترین موزه های دبی برای عکاسی که امکان ورود تلفن همراه را فراهم کرده است موزه آینده دبی نام دارد. این موزه یکی از مکان های تازه تأسیس دبی بوده و در سال 2022 افتتاح شد. اگر به نام موزه آینده دبی توجه کنید می توانید دریابید که هدف اصلی از ساخت آن القای ایده ای کلی از شکل ساختمان، زندگی، هوش مصنوعی و رباتیک در آینده بوده است. حتی نمای بیرونی ساختمان هیچ شباهتی به دیگر ساختمان های موجود در جهانی امروز نداشته و سعی شده نمایی از آینده را به نمایش بگذارد.

در توصیف این موزه باز هم مانند موزه توهم دبی، چیزی جز فیلم های علمی - تخیلی که نمادی از آینده و سبک زندگی و ساخت و ساز مدرن آن هستند، به فکر نمی رسد. در این موزه 5 طبقه به عنوان نمایشگاه و 2 طبقه دیگر برای مراسم ها و جشنواره های مختلف در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید بخش های این ساختمان تم ثابتی نداشته و دائم در حال تغییر هستند. در نتیجه در هر بار بازدید با جهانی متفاوت روبرو خواهید شد و برای افرادی که قبلاً از آن بازدید کرده اند نیز تازگی دارد.

بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 10 تا 21:30 برای عموم گردشگران آزاد است. بلیط موزه آینده دبی برای بازدید از تمام طبقات بوده و ورود برای بچه ها زیر 3 سال نیز رایگان خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1403 بروزرسانی: 27 تیر 1403 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2602

به "برترین و خاص ترین موزه های دبی برای عکاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین و خاص ترین موزه های دبی برای عکاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید