بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار

به گزارش تور چین ارزان، بچه خور که کار نوشتن فیلمنامه آن به عهده آبان عسکری و محمد کارت بوده به مسائل و مضامین اجتماعی به ویژه بچه ها کار و بچه ها بدسرپرست می پردازد.

بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار

سال جاری هرقدر فیلم های بلند سینمایی ایران برای راه یافتن به اسکار ناکام ماندند، فیلم های مستند و کوتاه در این راه توفیق پیدا کردند. در روز های گذشته فیلم کوتاه داستانی بچه خور به کارگردانی محمد کارت و تهیه نمایندگی سیدمازیار هاشمی برنده جایزه بزرگ نوزدهمین دوره فستیوال فیلم اودنسه دانمارک شد و به این طریق از طرف این فستیوال به آموزشگاه اسکار معرفی خواهد شد.

چندی پیش نیز هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار، فیلم مستند در جست وجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2020 انتخاب کردند و اکنون با اضافه شدن بچه خور شانس ایران برای حضور در فهرست فیلم های منتخب برای رقابت افزایش می یابد.

بچه خور که کار نوشتن فیلمنامه آن به عهده آبان عسکری و محمد کارت بوده به مسائل و مضامین اجتماعی به ویژه بچه ها کار و بچه ها بدسرپرست می پردازد. از بازیگران این فیلم می توان به بهرام ابراهیمی، علیرضا مهران، علیرضا حکیمی، فرهانه سبحانی و علی بحری اشاره نمود.

این فیلم محصول موسسه فرهنگی و هنری هنرایده بنیان است و مدیریت پخش بین المللی این فیلم توسط شرکت ATOZINEMA و آزاده مسیح زاده انجام می گردد. بچه خور علاوه بر دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در جشنواره های دیگر داخلی و خارجی ازجمله تامپره فنلاند نیز به نمایش درآمده و مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در این جشنواره، فیلم کوتاه مگرالن به کارگردانی و تهیه نمایندگی مریم زارعی و نویسندگی پیغام سعیدی، پس از چهار اکران و استقبال بی سابقه تماشاگران و منتقدان، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از چهل و چهارمین دوره جشنواره بین المللی اودنسه در دانمارک شد.

این فیلم نیز مانند فیلم محمد کارت به بچه ها کم بضاعت مربوط می گردد و داستان خانواده ای را روایت می نماید که در یک قبرستان ماشین زندگی می نمایند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین ها ماشینی برای خود ساخته اند که در آن روزهایشان را می گذرانند.

فیلم مریم زارعی در رقابت با 2نامزد نهایی که یکی از آن ها فیلم هموطنش بود در این جشنواره حضور داشت که انتها جایزه اصلی به فیلم کوتاه بچه خور رسید. جشنواره بین المللی اودنسه دانمارک یکی از معتبرترین مجامع سینمایی در عرصه فیلم کوتاه دنیا به شمار می رود و مورد تایید آموزشگاه اسکار است.

فیلم های منتخب نوزدهمین دوره این جشنواره از بین 3 هزار و 264 اثر ارسالی از سراسر دنیا انتخاب شده است که از 25 تا 31 آگوست (3 تا 9 شهریور) در شهر اودنسه دانمارک به نمایش درآمدند.

منبع: فرادید
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 576

به "بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار" امتیاز دهید

1 کاربر به "بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید