تبلیغ فناوری خودران تسلا، تصادفی را رقم زد!

به گزارش تور چین ارزان، ویدئویی که از تبلیغ سیستم خودران خودروی تسلا منتشر شده بود، برای این شرکت دردسرساز شد.

تبلیغ فناوری خودران تسلا، تصادفی را رقم زد!

به گزارش خبرنگاران، به نقل از businessinsider؛ نیویورک تایمز گزارش داد ویدئوی تبلیغاتی که تسلا در سال 2016 برای نشان دادن پیشرفت های فناوری Autopilot خود منتشر کرد، دقیقاً آن چیزی نیست که به نظر می رسد.

در این ویدئو به نظر می رسد که یک خودرو تسلا برای چند دقیقه کاملا اتوماتیک رانندگی می نماید، به آرامی در خیابان های شهر و جاده های پرپیچ حرکت می نماید و سپس کاملا اتوماتیک در دفتر سیلیکون، ولی پارک می نماید. اما نیویورک تایمز گفت که این ویدئو بدون مشکل، فیلمبرداری نشده است.

سه فردی که این ویدئو را ساختند، گفتند خودروی تسلا در حالت خودران به یک مانع در جاده برخورد نموده و احتیاج به تعمیر داشت. این افراد به علت ترس از مدیران تسلا، به صورت ناشناس با تایمز مصاحبه کردند. هدف از این ویدئوی تبلیغاتی، نمایش پیشرفت تسلا در رانندگی اتوماتیک بود. سیستم خودران تسلا از همان زمان نمایش تا به امروز رانندگی در بزرگراه ها را تسهیل نموده، اما هرگز تبدیل به یک کاملا اتوماتیک نشده است. دو نفر به تایمز گفتند که این ویدئو عملکرد آخرین نرم افزار تسلا در دنیای واقعی را به درستی نشان نمی دهد. آن ها گفتند که این وسیله نقلیه یک راستا از پیش برنامه ریزی شده را طی کرد که تسلا قبل از فیلمبرداری نقشه سه بعدی آن را تهیه نموده بود.

تسلا ناموفق در عرضه فناوری خودران

چند سال است که ماسک قول داده که خودروهای تسلا بدون دخالت انسان، افرادی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می نماید و حتی درباره تاکسی هایی صحبت نموده بود که می توانستند بدون راننده برای صاحبانشان عایدی کسب نمایند.

تسلا اخیراً نسخه بتای نرم افزار Full Self-Driving خود را منتشر نموده، نسخه پیشرفته تری از Autopilot که هدف آن ارائه قابلیت های خودران به محیط های پیچیده شهری است. اما گا ها ویدئو هایی از این فناوری نشان می دهد که این فناوری هنوز با وظایف اصلی رانندگی مثل اجتناب از برخورد با موانع بتنی و خطوط هدایت و رانندگی درگیر است. این موارد چالشی برای رسیدن به سیستم کاملا خودران است.

این افشاگری ها در حالی صورت می گیرد که تسلا با آنالیز شدید سیستم خلبان اتوماتیک از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها روبرو است. این اداره در حال آنالیز حداقل دوازده مورد از تصادفاتی است که در آن خودرو تسلا هنگام استفاده از سیستم خودران به خودرو های دیگر خصوصا اضطراری برخورد نموده است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2208

به "تبلیغ فناوری خودران تسلا، تصادفی را رقم زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغ فناوری خودران تسلا، تصادفی را رقم زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید