ده نقطه عالی برای تماشای آسمان شب آمریکا

به گزارش تور چین ارزان، وقتی که پا از خانه و محیط های بسته بیرون می گذارید، تجربه حیرت انگیز و درخشان تماشا یک آسمان پرستاره در شب، دیگر یک امر مسلم نیست. حتی در شب هایی که آسمان کاملا صاف است، نور های مصنوعی شهر ها، تاریکی طبیعی آسمان را از بین می برند و باعث می شوند آسمان شب به آن باشکوهی که در گذشته بود و هنوز از آن انتظار داریم، نباشد. اما در سرتاسر دنیا، هنوز نقاطی متصل به حیات وحش پیدا می شوند که نورهای طبیعی در شب های آنها غالب باشند. در کشور آمریکا که پارک های ملی و منطقه ها طبیعی وسیع از اجزای جدانشدنی آن هستند نیز می توان چنین نقاطی را پیدا کرد. در این مطلب خبرنگاران به معرفی نقاط خارق العاده ای برای تماشای ستارگان در آسمان آمریکا می پردازیم که قطعا زمانی که به آسمان زیبا و خیره کننده شب در این نقاط نگاه می کنید، از تماشا تصویر باشکوهی که می بینید حیرت زده می شوید. با خبرنگاران همراه باشید تا به تماشای آسمان شب آمریکا برویم:

ده نقطه عالی برای تماشای آسمان شب آمریکا

دیدنی ستارگان در آسمان شب آمریکا: پارک ایالتی چری اسپرینگز Cherry Springs State Park

پارک ایالتی چری اسپرینگز Cherry Springs State Park که یکی از تاریک ترین نقاط شهر می سی سی پی Mississippi است، در سال 2008 به عنوان یکی از پارک های بین المللی برای دیدنی آسمان شب آمریکا با مدرک طلایی، که تعدادشان در آمریکا خیلی هم زیاد نیست، نام گذاری شد. این پارک 332 هزار متر مربعی با وجود نزدیک بودنش به منطقه ها شهری، بالای یک تپه قرار گرفته و به وسیله جنگل ایالتی ساسکهناک Susquehannock State Forest احاطه شده است و چشم اندازی 360 درجه ای از آسمان شب را که از هر آلودگی نورهای مصنوعی به دور است، به میهمانان خود ارائه می نماید. در فصل تابستان، پارک ایالتی چری اسپرینگز Cherry Springs State Park تور های آسمانی فوق العاده ای در شب های آدینه و شنبه ترتیب می دهد.

نکته ویژه: منطقه مشاهده آسمان شب در پارک ایالتی چری اسپرینگز Cherry Springs State Park که در شمال جاده Route 44 (روبروی رصد خانه Astronomy Observation Field) قرار گرفته است، همواره به روی عموم باز است. در این منطقه، می توانید پارکینگ عمومی و کیوسک اطلاعات را پیدا کنید. سپس مسیر پیاده روی را طی کنید تا به نقطه مشاهده که به نحوی از جاده و خودروها دور شده و از نورهای وسایل نقلیه عبوری محافظت شده است برسید.

دیدنی آسمان شب آمریکا: پارک ملی دث ولی Death Valley National Park

برای کسانی که علاقمند به دیدنی ستارگان آسمان شب آمریکا، دیدن رگبار های شهابی و ماه گرفتگی هستند، هیچ نقطه ای از پارک ملی دث ولی Death Valley National Park مناسب تر نیست. در این پارک 14 هزار کیلومتر مربعی که 91 درصد وسعت آن، قسمتی از حیات وحش است و هیچ گونه ساخت و ساز یا دستکاری در آنها صورت نگرفته است، نور مصنوعی بسیار کمی فراوری می گردد. اما چیزی که باعث می گردد این پارک (به عنوان یکی از پارک های بین المللی آسمان شب با مدرک طلایی)، نقطه ای بسیار خاص باشد، ترکیب آب و هوای خشک، هوای تمیز و یک افق وسیع، که به نظر می رسد از نوک پای شما شروع می گردد، است.

نکته ویژه: از رفتن به پارک ملی دث ولی Death Valley National Park در فصل تابستان و زمانی که دمای هوا به شدت بالا می رود خودداری کنید. به جای آن، بازدید خود را به ماه های نوامبر تا آوریل (اواسط پاییز تا اوایل بهار) و زمانی که دمای هوا خوب و معتدل است و برنامه های دیدنی آسمان شب برگزار می شوند موکول کنید.

دیدنی ستارگان در آسمان آمریکا: مائونا کیا Mauna Kea

مائونا کیا Mauna Kea یک کوه بلند آتشفشانی و بلند ترین نقطه جزیره هاوایی است که در این جزیره بزرگ واقع شده است. همچنین محل حضور بزرگ ترین و پیشرفته ترین رصد خانه ستاره شناسی نیز هست. ستاره شناسان عقیده دارند محل مشاهده ستاره ها بر روی مائونا کیا Mauna Kea، بخاطر موقعیت جغرافیایی هاوایی در میانه اقیانوس آرام و عدم وجود آلودگی نوری در آن، برترین محل برای مشاهده ستارگان است. اما چیزی که مائونا کیا Mauna Kea را از سایر این نقاط جدا می نماید، لایه ابری استوایی آن است که قله این کوه را از هوای مرطوب دریایی پایین ابرها مجزا می نماید و آسمان شب را خشک و عاری از هر گونه آلودگی فضایی می سازد.

نکته ویژه: از مرکز برای ایستگاه اطلاعاتی بازدید نمایندگان ستاره شناسی بین المللی در ارتفاع 2800 متری، که هر غروب ساعت 6 بعد از ظهر، برنامه های شبانه رایگان برای دیدنی ستاره ها برگزار می شوند، شروع کنید.

دیدنی آسمان شب آمریکا: پارک ملی تاریخی فرهنگ چاکو Chaco Culture National Historical Park

پارک ملی تاریخی فرهنگ چاکو Chaco Culture National Historical Park با بیش از 4000 بنای باستان شناسی مربوط به دوران ماقبل تاریخ، یک مکان مناسب برای خیره شدن به آسمان شب است؛ چرا که آسمان آن به خلوص و تاریکی زمان اجداد نخستین ما می باشد. این پارک که به لطف موقعیت حفاظت شده آن در سن خوآن باسین San Juan Basin در شمار غربی نیومکزیکو New Mexico، یک نقطه عالی با تاریکی طبیعی است، در سال 2013، تعهد خود را برای فراهم کردن شرایط مشاهده آسمان شب با دریافت کردن عنوان یکی از پارک های بین المللی آسمان شب با مدرک طلایی نشان داد. این پارک، برنامه های ستاره شناسی، دیدنی منظومه شمسی و دیدنی ستارگان با تلسکوپ را از ماه های آوریل تا اکتبر (اوایل بهار تا اوایل پاییز) اجرا می نماید. برای دانستن برنامه های این پارک، به مرکز بازدید نمایندگان Visitor Center آن مراجعه کنید.

نکته ویژه: این پارک دورافتاده تنها به وسیله پیمودن جاده های کثیف، قابل دسترسی است. از جهت یابی نشان داده شده در وبسایت پارک بهره ببرید؛ زیرا جاده های محلی که به وسیله بعضی اپلیکیشن های نقشه پیشنهاد می شوند، ممکن است ناایمن باشند.

دیدنی ستارگان در آسمان آمریکا: رصدخانه ملی کیت پیک Kitt Peak National Observatory

رصدخانه ملی کیت پیک Kitt Peak National Observatory در نزدیکی توسکان Tucson، جایگاه بزرگ ترین مجموعه تلسکوپ های چشمی دنیا است و مرکز بازدید نمایندگانVisitor Center و موزه آن به روی عموم باز هستند. آسمان صاف و تاریک صحرای سونورا Sonoran Desert بخاطر امکان عالی آن برای دیدنی ستارگان مشهور است و موقعیت رصد خانه در بالای کوه (و فرصت استفاده از یک تلسکوپ 20 اینچی)، این مکان را به یکی از برترین نقاط آمریکا برای دیدنی آسمان شب تبدیل می نماید.

نکته ویژه: برای استفاده از تلسکوپ های رصد خانه، با 49 دلار در یکی از برنامه های مشاهده شب Nightly Observing Programs ثبت نام کنید و مبلغ کمی هم برای وسیله نقلیه ای که شما را از مرکز بازدید نمایندگان Visitor Center به قله می برد بپردازید. برای داشتن یک تجربه فوق العاده که تنها یک بار در زندگی هر کس اتفاق می افتد (و هزینه آن هم به همین میزان زیاد است)، در برنامه پیشرفته مشاهده Advanced Observing Program ثبت نام کنید و شب را با کارکنان ستاره شناس در رصد خانه بگذرانید.

دیدنی آسمان شب آمریکا: هدلندز The Headlands

پارک هدلندز The Headlands که از آلودگی های نوری شهر پاک است، در سواحل آبراه های استریتس آو مکیناک Straits of Mackinac در پایین شبه جزیره میشیگان Michigan قرار گرفته است. این پارک که حدود 2.5 کیلومتر مربع مساحت دارد، در سال 2011، به عنوان یکی از پارک های بین المللی آسمان شب با مدرک نقره ای دست یافت. با این که تجربه دیدنی ستارگان در این پارک با همین تجربه در نقاط دور افتاده آمریکای غربی قابل مقایسه نیست، بخاطر برنامه های وسیع و رایگان و شور و شوق کارکنانش در این راه، یکی از برترین نقاط برای دیدنی آسمان شب به شمار می رود.

نکته ویژه: مسیر دارک اسکای دیسکاوری Dark Sky Discovery Trail که در سال 2012 ساخته شده است، بازدید نمایندگان را از ورودی هدلندز The Headlands به منطقه مشاهده آسمان در امتداد یک مسیر یک مایلی سنگفرش شده می برد.

دیدنی ستارگان در آسمان آمریکا: منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنالی Denali National Park and Preserve

هیچ بحثی در خصوص دیدنی ستارگان و آسمان شب بدون ذکر کردن نورهای شمالی (شفق قطبی) که با عنوان اورورا aurora نیز شناخته می شوند کامل نیست. پدیده خیره نماینده نور های سبز رنگ، سرخ رنگ، آبی رنگ و بنفش رنگی که پایکوبی کنان در آسمان شب ظاهر می شوند، به این دلیل به وجود می آیند که در منطقه ها قطبی، میدان مغناطیسی زمین وارد جو آن می گردد، درون جو، ذرات باردار با مولکول های هوا برخورد می نمایند و باعث برانگیخته شدن آن ها و تابش نور می شوند. این نورها شفق قطبی را می سازند. به این صورت که اتم های نیتروژن از خود نورهای مایل به قرمز و اتم های اکسیژن از خود نور سبز منتشر می نمایند. نور های شمالی هر چه به سمت قطب ها نزدیک تر می شویم زیبا تر و با کیفیت تر هستند؛ به همین دلیل آلاسکا Alaska برترین مکان در آمریکا برای دیدنی این نورها به شمار می رود و چه نقطه ای بهتر از منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنالی Denali National Park and Preserve. کافیست به وسعت این پارک با منظره ها طبیعی و بکر آن که تنها یک جاده دارد فکر کنید.

نکته ویژه: در آلاسکا Alaska، در فصل تابستان، نور طبیعی بیش از میزان زیاد است و نمی تتوان ستاره ها را دیدن کرد. بنابراین سفر خود را برای پاییز، زمستان یا اوایل بهار و زمانی که ساعت های طولانی تاریکی باعث یک موقعیت ایده آل برای دیدنی آسمان شب می شوند، برنامه ریزی کنید. نورهای شمالی تقریبا غیر قابل پیش بینی هستند؛ بنابراین حتما به وسیله اینترنت، پیش بینی های مربوط به آنها و زمان ظاهر شدن آنها را پی گیری کنید.

دیدنی آسمان شب آمریکا: پارک ملی برایس کنیون Bryce Canyon National Park

آب و هوای خشک و تمیز پارک ملی برایس کنیون Bryce Canyon National Park و نبود آلودگی نوری، آن را به یکی از تاریک ترین نقاط آمریکا تبدیل نموده است. آسمان این پارک در طول هفته ای که ماه تازه در آسمان است یا ماه قبل از ظاهر شدن ماه تازه، وقتی که راه شیری مانند یک رنگین کمان نقره ای رنگ بزرگ در سرتاسر افق پدیدار می گردد و 7500 ستاره با چشم غیر مسلح دیده می شوند، در برترین شرایط خود قرار گرفته است. بیش از 140 برنامه ستاره شناسی هر ساله در این پارک برگزار می شوند که شامل برنامه های مشاهده با تلسکوپ ها نیز می گردند.

نکته ویژه: تازه ترین فستیوال ستاره شناسی پارک ملی برایس کنیون Bryce Canyon National Park در فصل تابستان برگزار می گردد و پارک برنامه ای غنی از نمایشگاه ها، ورک شاپ های علمی و تور های آسمانی ارائه می دهد.

دیدنی ستارگان در آسمان آمریکا: پارک ملی بیگ بند Big Bend National Park

پارک ملی بیگ بند Big Bend National Park که یک منطقه منزوی در جنوب غربی تگزاس Texas در امتداد مرز مکزیک Mexico است، ادعا می نماید آسمان شبش مانند ذغال تیره است. این تیره بودن آسمان بخاطر لوکیشن دورافتاده، رطوبت بسیار پایین و پوشش ابری بسیار کم است. اگر حتی یک ذره در این مورد شک دارید، باید بدانید که این پارک در سال 2011، اقداماتی در جهت کاهش بی سابقه در مصرف انرژی و نورپردازی انجام داد تا بتواند مدرک طلایی عنوان یکی از پارک های بین المللی آسمان شب را به دست آورد. در یک شب با آسمان صاف، می توانید انتظار دیدن 2000 ستاره همچنین سیارات و شهاب ها را نیز داشته باشید.

نکته ویژه: فصل زمستان برترین زمان برای خیره شدن به ستارگان در پارک ملی بیگ بند Big Bend National Park است. در این فصل، نه تنها شب ها از روزها طولانی تر هستند، بلکه آسان در تمیز ترین حالت خود قرار گرفته است؛ چرا که باد های زمستانی شمالی نسبت به باد های تابستانی، ریزگرد های کمتری از مکزیک Mexico به این منطقه می آورند.

دیدنی آسمان شب آمریکا: پارک ملی گلیشیر Glacier National Park

پارک ملی گلیشیر Glacier National Park با بیش از 1120 کیلومتر مسیر در گستره وسیع حیات وحش خود، یک نقطه رویایی برای خیره شدن به ستارگان است. آلودگی نوری بسیار کمی در شمال مونتانا Montana وجود دارد؛ زیرا تقریبا هیچ نوع توسعه و ساخت و سازی در آن موجود نیست؛ حتی سرزمینی که در آن سوی مرز و در مجاورت آن واقع شده است، یک پارک ملی کانادایی است.

نکته ویژه: برای داشتن یک تجربه ویژه دیدنی ستارگان، یک سفر با کوله پشتی چند روزه برنامه ریزی کنید و سعی کنید در زیر آسمان ستاره بخوابید. این برترین و خاطره انگیز ترین روش برای خیره شدن به ستارگان و شب را به صبح رساندن است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2473

به "ده نقطه عالی برای تماشای آسمان شب آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده نقطه عالی برای تماشای آسمان شب آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید