تجارب کشور سنگاپور برای تقویت زیرساخت های مالی اصفهان استفاده می گردد

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سنگاپور با 5.5 میلیون نفر جمعیت، سالانه پذیرای 11 میلیون گردشگر بوده و به عنوان بزرگترین بارانداز دریایی آسیا شناخته و از تجارب این کشور برای تقویت زیرساخت های مالی استان استفاده می گردد.

تجارب کشور سنگاپور برای تقویت زیرساخت های مالی اصفهان استفاده می گردد

همراه ما باشید تا باتور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهانو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، خسرو کسائیان در چهل و ششمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با ارائه گزارشی از سفر هیئت تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به سنگاپور اظهار کرد: در این سفر با مسئولان فدراسیون صادرنمایندگان سنگاپور دیدار و تبادل نظر شد و فرصت های تجاری بین سنگاپور و اصفهان مورد آنالیز نهاده شد.

وی اضافه نمود: سنگاپور با 5.5 میلیون نفر جمعیت، سالانه پذیرای 11 میلیون گردشگر بوده و به عنوان بزرگترین بارانداز دریایی آسیا شناخته می گردد و از تجارب این کشور برای تقویت زیرساخت های مالی استان، می توان بهره برد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان نمود: این کشور در خدمات فنی و مهندسی، توانسته بزرگترین تصفیه خانه آب در کشور مراکش را بسازد و از آنان برای حضور در اصفهان برای آنالیز فرصت های همکاری در بخش بازچرخانی آب دعوت به عمل آمد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان اصفهان در روز پنجم آذر توضیح داد: این همایش به همت اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری استانداری، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می گردد.

کسائیان در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری اتاق بازرگانی در فعال شدن کارگو ترمینال اصفهان اشاره نمود و گفت: در این راستا رایزنی با استانداری و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برای فعال شدن این کارگو انجام شده است.

عمده درآمدهای اتاق ایران به توسعه زیرساخت های مالی استان ها اختصاص یافته است

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه اظهار کرد: در سال نخست دوره فعلی هیئت نمایندگان، اتاق بازرگانی ایران با 8 میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بوده ولی امروز شاهد توسعه اتاق ها در استان ها هستیم.

محمود اسلامیان از شفاف شدن بودجه اتاق های بازرگانی سراسر کشور و حسابرسی سالیانه آنان اطلاع داد و اضافه نمود: در این دوره 15 اتاق بازرگانی در کشور یا ساخته و یا مورد بازسازی نهاده شده و عمده درآمدهای اتاق بازرگانی ایران به توسعه زیرساخت های مالی اختصاص یافت.

وی با اشاره به درآمدهای اتاق بازرگانی از محل یک درصد هزار فروش اعضا و 3 در هزار مالیاتی فعالان مالی گفت: پیشنهاد می گردد هر شرکت در اداره کل ثبت شرکت ها ثبت می گردد، به عضویت اتاق بازرگانی درآید تا درآمدهای اتاق پایدار بماند.

بخش خصوصی باید یک صدا و هماهنگ باشد

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه به نقش موثر اتاق بازرگانی اصفهان در بین اتاق های بازرگانی سراسر کشور اشاره و بیان نمود: اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به توانمندی اعضای خود می تواند در مجامع و شورا نقش فعال تری ایفا نماید.

سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به تفاهم نامه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اتاق بازرگانی ایران توضیح داد: ایجاد وحدت رویه در ارائه دیدگاه های بخش خصوصی می تواند مسائل و مسائل این بخش را سریع تر رفع کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی و خانه صنعت و سایر تشکل های مالی می توانند مسائل و مسائل خود را در قالب یک طرح پیشنهادی همراه با راهکارهای اجرایی به اطلاع دولت و مجلس برسانند و از ارائه اظهار نظرهای متناقض با هم خودداری نمایند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به حل مساله مالیات بر ارزش اضافه نموده سنگ بری های کشور اشاره و گفت: با همکاری تشکل های صنفی، سازمان مالیاتی موافقت کرد که جرائم مالیات بر ارزش اضافه نموده این بخش تا خاتمه سال 92 بخشیده گردد و نرخ 10 درصد مالیات تکلیفی برای مالیات بر ارزش اضافه نموده آنان محاسبه گردد.

وی همچنین به مساله واحدهای فراوری مصالح ساختمانی در بخش شن و ماسه و آجر استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: استان باید نسبت به جانمایی این واحدها اقدام کند تا شاهد بیکاری کارگران این واحدها نباشیم.

جذب سرمایه گذار در صنعت گردشگری

سید رسول رنجبران، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: گردشگری براساس آمایش سرزمین به عنوان محور توسعه استان شناخته شده و در این راستا اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری 2 همایش ملی و بین المللی خواهان معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این بخش به فعالان مالی است.

وی استفاده از تجربه های مشاورهای بین المللی گردشگری برای استان اصفهان را لازم و ضروری دانست و اضافه نمود: اتاق بازرگانی اصفهان در این راستا با استفاده از این مشاوره ها همایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری را برگزار نموده و در این همایش 50 پروژه مطالعه شده با معینات نرخ بازده، اطلاعات فنی و مالی به سرمایه گذاران ارائه می گردد.

رنجبران در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: براساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار وظیفه سامان دهی تشکل های مالی به اتاق بازرگانی ایران واگذار شده و در این راستا اتاق بازرگانی بایستی تشکل های مالی در سراسر کشور براساس احتیاج هر بخش ایجاد و نسبت به تقویت آنان اقدام کند.

اتاق بازرگانی اصفهان و بصره میز مشترک پیمانکاری تشکیل می دهند

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با آسیب شناسی تشکل های مالی گفت: تشکل ها برای توسعه کسب و کار اعضای خود اقدام عملی صورت نمی دهند و تنها بعضی از مسائیل آنان را رفع می نمایند.

مصطفی رناسی اضافه نمود: اتاق بازرگانی اصفهان با استفاده از تجربه اتاق استانبول در راه اندازی مرکز پیمانکاری فرعی (SPX) و توسعه کسب و کار برای شرکت های پیمانکاری عضو اقدام به ایجاد این مرکز از سال 91 نموده و تاکنون توانسته با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) همکاری نزدیکی درراستای توسعه بازار داشته باشد.

وی با اشاره به سفر مسئولان مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (مپفا) به استان بصره عراق توضیح داد: در این سفر فرصت های همکاری با کارفرمایان عراقی آنالیز و قرار شد میز همکاری اصفهان و بصره در اتاق بازرگانی اصفهان و بصره با هدف اطلاع رسانی از احتیاجهای پیمانکاری 2 استان ایجاد گردد.

کمیته آب پیامدهای خشکی زاینده رود و راهکارهای احیای آن را ارائه می نماید

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه اظهار کرد: کمیته آب اتاق کوشش نموده که با اطلاع رسانی از پیامدهای خشکی زاینده رود، راهکارهای احیای این رودخانه به صورت کارشناسی ارائه کند.

مصطفی حجه فروش با انتقاد از برداشت بی رویه آب در بالادست رودخانه زاینده رود بیان نمود: در شرایط کنونی که استان اصفهان با بحران کم آبی روبرو بوده، بارگذاری از رودخانه توسط لوله های پمپاژ به سرعت در حال اجرا بوده و هیچ اقدام جدی در برابر این برداشت ها صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب سمیرم به رفسنجان توضیح داد: در شرایطی که استان اصفهان با کمبود آب روبرو بوده اجرای این طرح ها از سوی وزارت نیرو قابل تامل است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه نمود: تونل سوم کوهرنگ هنوز به بهره برداری نرسیده ولی بیش از 16 سال است که آب آن به سایر استان ها برای شرب انتقال یافته است.

وی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان مجلس بخش خصوصی از حقوق کشاورزان استان که دارای حقابه چند صد ساله بوده دفاع نموده و آماده همکاری با استانداری در راستای احقاق حقوق آنان است.

حجه فروش از راه اندازی وبگاه جامع زاینده رود به آدرس www.zayanderud.com به همت کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اطلاع داد و اظهار کرد: در این وبگاه کوشش شده اطلاعات دقیقی در رابطه با رودخانه زاینده رود و مسائل و مسائل آن به عموم جامعه اطلاع رسانی گردد.

وی همچنین به ساخت 4 فیلم مستند در موضوع زاینده رود با یاری اتاق بازرگانی اصفهان و صدا وسیما اشاره نمود و اضافه نمود: کوشش می گردد در این فیلم های مستند، تاثیر خشکسالی زاینده رود بر کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست در قالب تصاویر مستند به نمایش گذاشته گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل جامعه نیکوکاری ابرار اتاق بازرگانی اصفهان شاخه اتاق ایران اشاره نمود و گفت: تدوین اساسنامه آن در دست آنالیز بوده و به زودی در مجمع خیران استان اصفهان اطلاع رسانی می گردد.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به بودجه پیشنهادی سال 94 اتاق بازرگانی اصفهان توضیح داد: در این بودجه درآمدهای اتاق بازرگانی از محل حق عضویت، یک در هزار فروش، 3 در هزار مالیاتی و هزینه های بخش های اجرایی و کمیسیون های اتاق بازرگانی معین شده است.

سیداسماعیل محمودی بیان نمود: کوشش شده بودجه پیشنهادی سال 94 اتاق بازرگانی اصفهان براساس واقعیت های بودجه عملیاتی امسال و پیش بینی میانگین درآمدهای سال آینده تهیه و تنظیم گردد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 501

به "تجارب کشور سنگاپور برای تقویت زیرساخت های مالی اصفهان استفاده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارب کشور سنگاپور برای تقویت زیرساخت های مالی اصفهان استفاده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید