ترکیب این ادویه ها شاید برای قلب تان خطرساز باشد

به گزارش تور چین ارزان، متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: بیشتر ادویه های غذا، طبع گرم و خشک دارند و به این علت، مصرف زیاد آن ها، باعث تشدید خشکی و حتی غلظت خون می گردد و بهتر است در منطقه ها مرطوب استفاده شوند، مانند زیره، زعفران و زردچوبه و زنیان.

ترکیب این ادویه ها شاید برای قلب تان خطرساز باشد

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: ترکیب و مخلوط کردن گیاهان دارویی و ادویه ها ممکن است به سلامت افراد آسیب زده و یا موجب ضعف قلبی آنان گردد.

مریم نواب زاده اظهار کرد: ادویه ها بسیار پرکاربرد در آشپزخانه هستند و بانوان برای بهبود طعم غذا، از انواع آن استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: بیشتر ادویه های غذا، طبع گرم و خشک دارند و به این علت، مصرف زیاد آن ها، باعث تشدید خشکی و حتی غلظت خون می گردد و بهتر است در منطقه ها مرطوب استفاده شوند، مانند زیره، زعفران و زردچوبه و زنیان.

نواب زاده با بیان اینکه یکی از برترین ادویه ها از نظر رنگ، بو، مزه و خاصیت زعفران است، اظهار کرد: زعفران خاصیت منحصر به فردی دارد که به عنوان حامل بعضی دارو ها و ادویه ها عمل نموده و می تواند ادویه های دیگر را به راحتی به قلب برساند.

وی با اشاره به اینکه این خاصیت زعفران مانند تیغ دو لبه عمل می نماید یعنی هم می تواند مفید باشد هم مضر، توضیح داد: اگر ادویه ای برای قلب مضر باشد استفاده همزمان از آن ادویه و زعفران در بعضی از بیماران خطرناک خواهد بود.

این مدرس طب ایرانی ادامه داد: بعضی از بانوان و آشپز ها برای خوشرنگ تر شدن غذا به طور همزمان زردچوبه و زعفران را با هم بکار می برند که لازم به تذکر است که در کتاب های طب سنتی ذکر شده مصرف افراطی زردچوبه به شدت برای قلب مضر است.

نواب زاده اعلام کرد: بنابراین کسانی که به هر علتی قلب آنان ضعیف بوده و مسائل و بیماری های قلبی دارند و یا زود خشمگین شده و یا بیماری هراس یا ترس دارند باید از ترکیب زردچوبه و زعفران اجتناب نمایند چراکه باعث ضعف قلب می شوند.

وی گفت: براین اساس بدون دانش کافی، گیاهان دارویی را با یکدیگر مخلوط ننموده و برای صحت و سقم یک مطلب به افراد مطلع مراجعه کنید.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2480

به "ترکیب این ادویه ها شاید برای قلب تان خطرساز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب این ادویه ها شاید برای قلب تان خطرساز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید