روغن های اساسی برای مو

به گزارش تور چین ارزان، روغن های اساسی از زمان های قدیم برای رشد و محافظت از مو مورد استفاده قرار می گرفتند. برترین قسمت در خصوص این روغن های اساسی این است که طبیعی هستند و عوارض جانبی ندارند.

روغن های اساسی برای مو

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

روغن های اساسی از زمان های قدیم برای رشد و محافظت از مو مورد استفاده قرار می گرفتند. برترین قسمت در خصوص این روغن های اساسی این است که طبیعی هستند و عوارض جانبی ندارند.

مسائل مو یکی از شایع ترین مسائلی است که مردمی که اغلب در معرض آلودگی، گرد و غبار، و عادات غذا خوردن ناسالم هستند با آن روبرو می شوند. بسیاری از مردم در پی شامپوها، صابون ها، و لوسیون ها هستند تا از این مشکل رهایی یابند. بعضی از آن ها مفید واقع می شوند، بعضی اثرگذار نیستند و حتی بعضی منجر به عوارض جانبی می شوند.

بنابراین، برترین راهکار برای مراقبت از موها کدام است؟ جواب استفاده از روغن های اساسی است. تصور می شود که روغن های اساسی موثرترین و بعلاوه مطمئن ترین محصولات مراقبت از مو هستند که باعث رشد و تغذیه مو می شوند. در واقع، بعضی کارشناسان می گویند که هنگام استفاده از روغن های اساسی موها نسبت به حالت عادی رشد بیشتری می نمایند.

روغن های اساسی برای ریزش مو

ریزش موها از هر مشکل دیگر مربوط به مو شایع تر است. ریزش مو اساسا به علت بیماری طولانی مدت، کمبود تغذیه، و عفونت های قارچی استفاده می شود.

روغن اساسی اسطوخودوس

این روغن اساسی برای جلوگیری از ریزش مو در بسیاری از افراد موثر واقع شده است. ماساژ منظم به مدت یک هفته در ناحیه پوست سر منجر به رشد مجدد مو می شود. روغن اساسی اسطوخودوس می تواند به تنهایی یا همراه با سایر روغن های خوب ترکیب شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

روغن اساسی آراگیتون

این روغن هم دارای خواص مشابهی با روغن اساسی اسطوخودوس است. روغن اساسی آراگیتون هم با بهبود گردش خون به سمت پوست سر و جوان سازی سلول های مو باعث تحریک رشد موها می شود.

روغن اساسی جوجوبا

یکی از برترین روغن هایی است که به صورت گسترده برای جلوگیری از ریزش مو که به علت موهای ضعیف و آسیب دیده حاصل می شود توصیه می شود. می توانید برای حصول نتایج مورد نظر این روغن را به موهای خشک اعمال کنید تا به مدت 30 تا 35 دقیقه بماند.

روغن اساسی برای موهای خشک

بسیاری از مردم از مشکل خشک بودن مو رنج می برند. دلایل احتمالی برای خشکی مو شامل سو ء تغذیه، استفاده بیش از حد از شامپو، لوسیون و آب و هوای خشک است. روغن های اساسی زیادی برای جلوگیری از خشک شدن موها و براق نمودن موها به مدت طولانی وجود دارد.

روغن اساسی زیتون

استفاده از روغن اساسی زیتون همراه با دیگر روغن های اساسی معطر یکی از موثرترین درمان ها برای مشکل موهای خشک و بعلاوه افزایش رشد مو یافت شده است. همه کاری که باید انجام دهید این است که مقداری روغن را روی پوست سر اعمال کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. این کار باعث تغذیه مو و جلوگیری از خشک شدن مو می شود.

روغن اساسی نعناع و ریحان

روغن اساسی نعناع و ریحان برای تغذیه مو یکی از برترین ها هستند. علت این است که نعناع و ریحان هر دو باعث بهبود گردش خون به سمت ریشه مو شده و در نتیجه به رشد مو یاری نموده و باعث تغذیه موهای خشک می شود.

روغن های اساسی برای شوره سر

مراقبت نامناسب از مو، ته نشین شدن گرد و غبار روی موها و آلودگی دلایل ایجاد شوره در موها هستند. اغلب مردم دچار این سوء تفاهم می شوند که شوره از مسائل مربوط به مو است، اما واقعیت این است که این مشکل ناشی از مسائل پوست سر است. پوست سر به صورت مکرر شوره فراوری می نماید و این امر باعث خارش مکرر در سر می شود. افزایش بیش از حد شوره می تواند منجر به ریزش موها و شنمایندگی موها شود چون شوره باعث ضعیف شدن ریشه موها می شود.

روغن اساسی برگ بو

اگر روغن اساسی زیتون به همراه روغن اساسی برگ بو و همراه با بعضی از روغن های اساسی دیگر مخلوط شود و به پوست سر ماساژ داده شود به طور قابل توجهی شوره را کاهش خواهد داد. روغن را به مدت حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر قرار دهید سپس آن را با شامپویی بشویید که 2 تا 3 قطره از روغن به آن اضاضفه شده است. استفاده منظم می تواند باعث کاهش شوره سر به مدت طولانی شود.

روغن اساسی درخت چای

گزینه خوب دیگر برای شوره سر استفاده از روغن اساسی درخت چای است. روغن درخت چای روغنی چند منظوره است، چون منجر به رشد مو، تغذیه موها و بعلاوه از بین بردن شوره سر می شود. اگر با مشکل شوره بیش از حد در سر روبرو هستید، چند قطره روغن اساسی درخت چای به همراه چند قطره روغن اساسی زیتون می تواند مشکل شوره سر را کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بعضی روغن های اساسی که برای مو مفید هستند می توانید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. با این کار قادر خواهید بود برترین روغن اساسی را که مناسب موهای شما هستند انتخاب کنید و بعلاوه بعضی نکات مفید در خصوص مراقبت از مو را یاد بگیرید.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2117

به "روغن های اساسی برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن های اساسی برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید