تعطیلی بازار از روی شکم سیری نیست ، مردم در خانه ها بمانند

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران/گیلان فرماندار بندر مرزی آستارا در پاسخ به سوال ها و درخواست های بازاریان گفت: تعطیلی بازارها، پاساژها و سایر مراکز تجاری شهرستان از روی شکم سیری نیست، بلکه اصناف دغدغه تأمین سلامت خود و خانواده را دارند.

تعطیلی بازار از روی شکم سیری نیست ، مردم در خانه ها بمانند

جهت دریافت خدمات فضاسازی حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

حسن رستم زاد در جلسه ستاد پیشگیری، مقابله و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، اظهار کرد: اقتصاد آستارا متصل به حضور گردشگر و توریست داخلی و خارجی در شهرستان است و با شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا، آستارا از مناطقی است که بیش از سایر نقاط استان گیلان متضرر شده است.

وی با اشاره به بعضی سوال ها و درخواست های بازاریان در مورد گزارش شرایط مالی شهرستان به مسئولان بالادست، اضافه نمود: تعطیلی بازارها، پاساژها و سایر مراکز تجاری شهرستان از روی شکم سیری نیست، بلکه اصناف دغدغه تأمین سلامت خود و خانواده را دارند و این شرایط با تنظیم نامه ای به استانداری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آستارا به معنای واقعی از هر نظر ویژه است و مردم با قرنطینه خود در خانه ها، به این شرایط بحرانی انتها دهند، ادامه داد: یکی از مهمترین مرزهای بین المللی زمینی ورودی و خروجی کشور و تنها مرز زمینی و ریلی استان گیلان در این شهرستان واقع شده است و فعالیت بندر و منطقه ویژه مالی این اهمیت را ارتقا داده است.

رستم زاد با تأکید بر اینکه با استقرار نیروهای هلال احمر و همکاری پلیس، راهداری و مرزبانی، عملیات شناسایی و معرفی بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی در ورودی و خروجی استان گیلان، جنب تونل آستارا و اردبیل در حال اجرا است، اعلام کرد: از 28 اسفند ماه تا به امروز 4165 خودرو با 12 هزار و 500 نفر سرنشین پایش شده اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از پیگیری های سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور جمهوری آذربایجان در مورد کوشش برای باز ماندن مرز زمینی آستارا جهت تردد کامیون ها و سایر فعالیت های گمرکی تقدیر کرد و شرح داد: آستارا نقش ویژه ای را در واردات و صادرات کشور در این ایام داشته است.

الزام بهره مندی بازاریان آستارا از بسته های حمایتی

حسین ابوالحسنی، رئیس اتاق اصناف بندر مرزی آستارا در نخستین جلسه ستاد در سال جدید، اعلام کرد: کاسبی بازاری ها در شب عید تعطیل شد و باید به شکلی جوابگوی بالغ بر 6000 واحد صنفی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مسائل آنها را آنالیز و راه حل لازم را ارائه کنیم، ادامه داد: بسیاری از بازاریان ما گرفتار بدهی، اجاره مغازه و چک هستند.

وی با انتقاد از اینکه باید روشی اتخاذ گردد تا در تصمیمات برای کسبه پاساژها و بازار ساحلی و کسبه داخل شهر فرقی قائل نشویم، توضیح داد: طی چند روز گذشته اداره صمت و اتاق اصناف با حضور نمایندگان سایر ادارات از 1900 واحد صنفی شهرستان بازرسی انجام دادند که برای 60 مورد تخلف، پرونده تشکیل شد.

وی از تنظیم و ارسال نامه فرماندار شهرستان به استاندار گیلان در مورد اعلام شرایط اسف بار مالی شهرستان و رکود شدید بازار تقدیر کرد و اضافه نمود: در این نامه درخواست شده است تا فعالان در صنوف مختلف از بسته های حمایتی دولت و وام های کم بهره بهره مند شوند.

ابوالحسنی در بخش پایانی سخنان خود از تداوم برگزاری گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و بعدازظهر در سطح شهر آستارا و لوندویل سخن گفت و اضافه نمود: امروز پنج واحد صنفی خاطی پلمب و به چند واحد دیگر تذکر داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1025

به "تعطیلی بازار از روی شکم سیری نیست ، مردم در خانه ها بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی بازار از روی شکم سیری نیست ، مردم در خانه ها بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید