تعلیق فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی تا اطلاع ثانوی

به گزارش تور چین ارزان، مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعلیق درآمدن بعضی از فعالیت های مراکز مشاوره و روانشناختی زیر نظر این سازمان گفت: تصمیم بعدی سازمان بهزیستی در مورد نحوه فعالیت این مراکز و همچنین نحوه همکاری با قوه قضاییه در مورد طلاق های توافقی، بعد از 15 فروردین بر اساس شرایط کشور صورت خواهد گرفت.

تعلیق فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی تا اطلاع ثانوی

بهزاد وحیدنیا در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط حاضر کشور به دلیل شیوع کرونا و هم کمک لازم درخصوص کاهش ترددها در سطح شهر و متوقف شدن چرخه انتقال این ویروس در شهرهای مختلف کشور، گفت: یکی از تمهیدات سازمان بهزیستی در این خصوص، بخشنامه ویژه سازمان برای مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی است که این مراکز ضمن رعایت نکات بهداشتی، ملزم به قرار دادن تجهیزات ضدعفونی نماینده نیز شدند.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم سازمان بهزیستی کشور بعضی از فعالیت های این مراکز نیز به حالت تعلیق در آمده است، اظهار کرد: از جمله این فعالیت ها می توان به محدود شدن بازی درمانی بچه ها، مشاوره ها و آموزش های گروهی اشاره نمود. گفتنی است که این تصمیمات برای کاهش تجمعات افراد اتخاذ شده اند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تاکید نمود: پیش از این نیز با توجه به اینکه شرایط در بعضی از استان ها نیز به حالت قرمز گرایش پیدا نموده بود بنابه تصمیم کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور اعلام کردیم که هر استان به تبع شرایط می تواند در مورد توقف فعالیت همه مراکز خود اقدام کند. بخشی از این فعالیت ها نیز در تعامل با مجموعه قوه قضاییه و صرفا برای مشاوره های قبل از طلاق توافقی است و سایر درخواست های نیز به وسیله قوه قضاییه پیگیری و ترتیب اثر داده شده است.

وحید نیا با اشاره به اینکه از شهروندان تقاضا داریم که به هر نحو ممکن این مسائل را برای زمانی که این خطر کمتری دارد نگه دارند و از مراجعات مکرر خودداری نمایند، اظهار کرد: برای این منظور نیز چرخه جایگزینی از سوی سازمان بهزیستی پیشنهاد شده است تا ترتیبی برای مشاوره های تلفنی در داخل مراکز، آن هم برای مواردی که بنا به تشخیص قوه قضاییه حاد هستند، در استان هایی که تصمیم به تعطیلی گرفته شده، اتخاذ گردد.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصمیم بعدی سازمان بهزیستی در مورد نحوه فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی و همچنین نحوه همکاری با قوه قضاییه در مورد طلاق های توافقی، بعد از 15 فروردین بر اساس شرایط کشور اتخاذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1154

به "تعلیق فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی تا اطلاع ثانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی تا اطلاع ثانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید