تفکر قدم به کتابفروشی ها گذاشت

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، نویسنده کتاب می گوید، این اثر حاصل سال ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی است که برای جلب توجه مردم به اندیشه ها داشته است. بلک برن می گوید این کار را به عنوان معلم و همچنین به عنوان کسی که کوشش نموده تا ارزش علوم انسانی را به طور کلی و ارزش فلسفه را به طور خاص برای طیف گسترده تری از مخاطبین روشن کند، انجام داده است.

تفکر قدم به کتابفروشی ها گذاشت

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

او همچنین این کتاب را مخصوص کسانی می داند که به موضوعات مهمی چون دانش، عقل، حقیقت، ذهن، آزادی، تقدیر، هویت، خدا، خوبی و عدالت می اندیشند. بلک برن در این کتاب کوشش نموده تا به طرز فکرهای مختلف درباره این مضامین بپردازد. او در مقدمه کتاب اشاره نموده که اگر خوانندگان کتاب را با دقت بخوانند، با این مضامین آشنایی بیشتری پیدا می نمایند و می توانند آثار سایر متفکران بزرگ را که پیش تر پیروز به درک شان نمی شدند، با لذت و درکی معقول بخوانند.

کتاب تفکر ترجمه ای از کتاب Think است که در سال 1999 توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است. سرفصل های این کتاب به ترتیب، عبارت اند از: شناخت، ذهن، اراده آزاد، خود، خدا، استدلال، جهان، چه باید کرد؟ نویسنده در ابتدا استدلالی متقاعدنماینده در تائید مطالعه فلسفه ارائه می نماید و در ادامه خواننده را با نحوه نگرش فیلسوفان بزرگی چون هیوم، کانت و ویتگنشتاین به مضامین عمده فلسفه، آشنا می نماید. هر فصل کتاب به تبیین یکی از این موضوعات محوری اختصاص دارد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

فردی با ملاحظه در جستجوی شریک زندگی، شاد و مهربان، گیاهخوار، طرفدار فوتبال، بانجو نواز، و غیر سیگاری.

این جمله تعریفی است از شریک زندگی رویایی شما که در این جا او را همسر رویایی می نامیم. ولی متاسفانه شاید کسی با این مشخصات وجود نداشته باشد. شما می توانید تصمیم بگیرید چه ویژگی هایی را در این توصیف بگنجانید، ولی جهان باید تصمیم بگیرد که کسی هست که جوابگوی این ویژگی ها باشد یا نه. همسر رویایی شما شاید وجود نداشته باشد.

توضیحات شما کاملا واضحند و ویژگی هایی را توصیف می نمایند که ممکن است کسی از آن ها برخوردار باشد. ولی هیچ کس دارای این ویژگی ها نیست. به بیان دیگر، این کلمات معنی دارند ولی فاقد مرجعند. شما از منظور خودتان مطلعید، ولی نمی دانید آیا کسی هست که با خواسته هایتان مطابق باشد یا نه. نمی توانید به وسیله استدلال، از معنا به مرجع برسید، چون این که آیا مرجعی برای معنای مورد نظر وجود دارد یا نه به چگونگی شرایط جهان بستگی دارد نه به چگونگی مطالعات شما یا واژه نامه.

این کتاب با 335 صفحه، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1001

به "تفکر قدم به کتابفروشی ها گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکر قدم به کتابفروشی ها گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید