تهدید آمریکا به انزوای چین اخاذی است

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه تهدید واشنگتن را مبنی بر رویارویی پکن با انزوای بین المللی در صورت عدم موافقت با یک تحقیق دیگر درباره منشاء کرونا، اخاذی و تهدید محض خواند.

تهدید آمریکا به انزوای چین اخاذی است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: اظهارات طرف آمریکایی اخاذی و تهدید محض است. چین نارضایتی عمیق خود را ابراز نموده و عمیقاً مخالف آن است و ما هرگز این را نمپذیریم.

او تاکید نمود، چین از زمان شروع همه گیری کرونا درباره این مساله شفاف عمل نموده است و بدون پیش شرط تجربیاتش را با دیگر کشورها در زمینه جلوگیری و پیشگیری از این همه گیری، تشخیص و درمان به اشتراک گذاشته است. او به پذیرش دو تیم کارشناسی بین المللی از طرف سازمان دنیای بهداشت اشاره نمود.

این سخنگو با بیان اینکه تشخص منشاء کرونا مساله ای علمی است و نباید خودسرانه سیاسی گردد، گفت: اظهاراتی مبنی بر اینکه چین به تحقیقات نه گفته، کاملاً بی اساس است. اظهاراتی مبنی بر اینکه چین با انزوای بین المللی روبرو خواهد شد، ارعاب عامدانه است.

پیشتر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید نموده بود که اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء کرونا همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

سالیوان گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ راهنمایی کشورهای دنیا و فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش کوشش ما است تا در نهایت پکن را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم و آن اینکه یا به شکل مسئولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را می دهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی روبرو می شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2006

به "تهدید آمریکا به انزوای چین اخاذی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید آمریکا به انزوای چین اخاذی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید