توقف دوباره پروازهای ایران به ترکیه

به گزارش تور چین ارزان، سازمان هواپیمایی ترکیه بار دیگر به دلیل افزایش شیوع کرونا در این کشور، جلوی پرواز های ورودی از ایران و چند کشور دیگر را گرفت.

توقف دوباره پروازهای ایران به ترکیه

به گزارش مهر، شنیده ها حاکی است شب گذشته سازمان هواپیمایی ترکیه در نوتامی (اطلاعیه هوانوردی) از ممنوعیت ورود هواپیما های شرکت های ایرانی به فرودگاه های این کشور و همچنین توقف پرواز هواپیما های ایرلاین ترکیه ای میان فرودگاه های دو کشور از روز یکشنبه هفته آینده (13 مهر؛ 4 اکتبر) اطلاع داده است.

بر اساس آنچه بعضی مقامات سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام نموده اند، در حال حاضر مذاکره میان رؤسای دو سازمان هواپیمایی ایران و ترکیه از یک سو و مقامات وزارت خانه های امور خارجه دو کشور بر سر این موضوع ادامه دارد.

اگرچه زمزمه هایی مبنی بر کوشش مقامات ارشد صنعت هوانوردی ایران برای تغییر نظر ترکیه ای ها به گوش می رسد، اما با توجه به اینکه این نوتام به دست تمامی شرکت های هواپیمایی ایرانی و ترکیه ای دارای پرواز میان دو کشور رسیده، احتمال توقف مجدد پرواز ها بسیار بالاست.

این در حالی است که شرکت های هواپیمایی ایرانی همچنان در حال فروش بلیت پرواز های تهران-استانبول هستند و حتی به دلیل شدت تقاضا، تقریباً ظرفیت همه پرواز های موجود پُر شده اند.

وبسایت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) هم اگرچه گزینه پرواز تهران به فرودگاه های استانبول را از صفحه خود حذف ننموده، اما در عمل هیچ بلیت و پروازی از سوی این شرکت نه عرضه شده و نه انجام می گردد. ضمن اینکه بعضی آژانس های هواپیمایی هم در تماس تلفنی مشتریان و مسافران، از احتمال توقف پرواز های تهران-استانبول با ایرلاین ترکیه ای خبر می دهند.

جالب آنکه علی رغم آنکه سازمان هواپیمایی ترکیه، علت ممانعت از انجام پرواز های مستقیم میان ایران و این همسایه شمال غربی را شدت یافتن موج جدید کرونا در ترکیه اعلام نموده، اما از توقف پرواز های قطری به فرودگاه استانبول خبری نیست و این شرکت هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت پرواز تهران-دوحه-استانبول به صورت 2 بار در هر شبانه روز می نماید.

قیمت بلیت پرواز های تهران-استانبول با ایرلاین قطری در حال حاضر از ارقام 60 تا 70 میلیون تومانی به 8 تا 15 میلیون تومان کاهش یافته است که گفته می گردد علت آن، صدور مجوز برقراری پرواز مستقیم میان تهران-استانبول و با استفاده از هواپیما های ایرلاین های داخلی و یک ایرلاین ترکیه ای بوده است که سبب شده تا قطرایرویز در رقابت با شرکت های هواپیمایی ایرانی، نرخ بلیت ها را کاهش دهند؛ اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید دید آیا ایرلاین قطری بار دیگر نرخ بلیت پرواز های تهران-دوحه-استانبول را به ارقام سرسام آور بالای 60 میلیون تومان برمی گرداند یا خیر؟

هنوز رسما اعلام نشده

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره توقف پرواز های تهران-استانبول می گوید: هنوز توقف پرواز های تهران-استانبول به صورت رسمی اعلام نشده است و معین نیست پرواز ها متوقف گردد یا نه.

وی از انجام مذاکره میان مقامات ارشد سازمان هواپیمایی ایران و ترکیه برای ادامه پرواز ها میان دو کشور اطلاع داد و اضافه کرد: گفته می گردد سازمان هواپیمایی توقف پرواز ها را اعلام نموده، اما هنوز این اعلام توقف پروازها، رسمی نیست و هر چه شنیده می گردد غیر رسمی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، علت این تصمیم ترکیه ای ها را موضوع شیوع کرونا عنوان و اظهار کرد: گفته می گردد ترکیه ای ها تصمیم به توقف پرواز های ورودی به این کشور از سایر کشور ها علاوه بر ایران را هم دارند.

وی درباره علت گرانی مجدد بلیت پرواز های تهران-استانبول گفت: وقتی تعداد شرکت های هواپیمایی برگزار کننده پرواز های استانبول افزایش یافت، قیمت ها از 60 تا 80 میلیون تومان به 7 تا 8 میلیون تومان کاهش یافت.

اسعدی سامانی یادآور شد: تقاضای سفر به استانبول زیاد بوده و از سوی دیگر تعداد پرواز ها هم محدود است لذا قیمت ها فعلاً بالا بوده و هنوز به نرخ نرمال قبلی نرسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1528

به "توقف دوباره پروازهای ایران به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف دوباره پروازهای ایران به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید