جاده آستارا - تالش؛ پرحادثه ترین محور گیلان

به گزارش تور چین ارزان، رئیس پلیس راه گیلان از شناسایی 27 محور پر حادثه در گیلان خبر داد و گفت: جاده آستارا - تالش؛ پرحادثه ترین محور این استان است.

جاده آستارا - تالش؛ پرحادثه ترین محور گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سرهنگ جاور صفاری اضافه کرد: براساس آمارهای ارائه شده از کارشناسان پلیس راه گیلان، پس از محور یاد شده جهت دسترسی رشت به لنگرود دومین محور حادثه گیلان شناسایی شده است و محور رودبنه به چاف در رتبه سوم قرار گرفته است.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه 73 درصد از جانباختگان امسال بومی استان و 27 درصد غیربومی بودند، گفت: 27 محور پر حادثه در استان شناسایی شده که از این محورها 3 محور قرمز و پر تصادف هستند که شامل محور رشت به لنگرود با 6 درصد تصادفات جاده ای، محور رودبنه به چاف 2 درصد تصادفات جاده ای و محور تالش به آستارا 7 درصد تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

رئیس پلیس راه گیلان اظهارکرد: از ابتدای سال 278 هزار و 253 تخلف رانندگی کنترل و ثبت شده که 47 درصد تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانی پلیس راه اظهار کرد: این طرح از اول تیرماه آغاز شده و تا انتها تابستان با هدف کنترل و رصد در محورهای درون شهری و برون شهری ادامه دارد.

رئیس پلیس راه گیلان اضافه کرد: در 3 ماه نخست امسال کمترین کُندی تردد را در محور منجیل و رودبار شاهد بودیم که نشان دهنده اجرای صحیح قوانین هدایت و رانندگی و همچنین هدایت های راهگشای فرمانده انتظامی استان است.

سرهنگ صفاری ادامه داد : در این مدت 1907 فقره تصادف در جاده های برون شهری استان اتفاق افتاده که متاسفانه منجربه فوت 82 نفر از هموطنان مان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد کاهش تعداد جانباخته ها را داشتیم.

وی گفت: 21 نفر از جانباختگان راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت بودند. به عبارتی هر روز یک نفر در جاده های برون شهری جان باختند. همچنین در تصادفات جرحی 26 درصد کاهش و همچنین در تعداد مجروحین و مصدومین هم 26 درصد کاهش داشتیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1381

به "جاده آستارا - تالش؛ پرحادثه ترین محور گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده آستارا - تالش؛ پرحادثه ترین محور گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید