در سفر به پنانگ این نقاط دیدنی را ببینید

به گزارش تور چین ارزان، پنانگ جزیره ای شگفت انگیز است و پر از جاذبه های گردشگری متنوع که نمیتوان از آنها گذشت، در ادامه مقاله میخواهیم چند تا از بهترین جذابیت های پنانگ را معرفی کنیم که توصیه میکنیم آنها ار از قلم نیاندازید، پنانگ شهری رنگارنگ با معماری متنوعی و خوراکی های خوشمزه است و هر گردشگری را به سمت خود میکشد.

در سفر به پنانگ این نقاط دیدنی را ببینید

پنانگ یک جزیره لاک پشتی شکل است که در سواحل غربی شبه جزیره مالزی قرار داشته و یک پل بزرگ و 13 کیلومتری به نام پل پنانگ و یک پل دیگر به طول 24 کیلومتر به نام پل پنانگ جدید، این جزیره را به خاک اصلی مالزی متصل می کند. طی سده های متمادی، پنانگ نقش مهم و استراتژیکی را در زمینه تجارت بین غرب و شرق بر عهده داشته است و پادشاهان محلی، حاکمان عربی، چینی ها، بریتانیایی ها و هلندی ها طی مدت حضور خود در این جزیره، تاثیرات فرهنگی خود را بر این منطقه به جا گذاشته اند.

این تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب، تاثیرات خود را به صورت های مختلفی بر جزیره گذاشته است، ساختمان های ساخته شده بر اساس سبک معماری عصر استعمار، ساختمان های مذهبی پر شمار جورج تاون و غذاهای متنوع و سبک های مختلف غذایی موجود در این جزیره که دارای شهرتی جهانی هستند، هر کدام به نوبه خود نشان دهنده تنوع فرهنگی موجود در این جزیره است.

علاوه بر این، با توجه به تاریخ و میراث فرهنگی غنی این جزیره، پنانگ دارای مناطق زیبای طبیعی فراوانی از جمله سواحل پر تعداد و زیبا، کوهستان های واقع شده در پشت نوار ساحلی و … بوده و برخی از مشهورترین و با کیفیت ترین اقامتگاه ها و هتل های تور مالزی و همچنین مراکز خرید زیبا و مدرن، در این جزیره قرار دارند. در این یادداشت به معرفی پنج کار پیشنهادی که در پنانگ باید انجام داد، می پردازیم:

  • در این تور مالزی به بالای ساختمان سعادت عالی (Supreme Bliss) بروید: این بنا که با نام (Kek Lok Si) شناخته می شود یکی از بزرگترین مکان های مذهبی جنوب شرقی آسیا بوده و بر فراز تپه ای به نام (Ayer Hitam) قرار گرفته است. این مجموعه که در نهایت هنرمندی ساخته شده است، شامل تعدادی صومعه، تالارهای عبادت و باغی زیبا است. یکی از جالب ترین بخش های آن نیز ساختمان پگودای رامای ششم (Rama VI) و همچنین چشمه آزادی (Liberation Pond) و مجسمه الهه (Kuan Yin) است.
  • از قدیمی ترین خدمات قایقرانی مالزی استفاده کنید: در مسیر شهر (Butterworth) و جرج تاون یک شرکت خدمات قایقرانی به ارائه خدمات مشغول است که در سال 1920 میلادی تاسیس شده است. اهمیت این شرکت قایقرانی با ساخته شدن پل های اتصال دهنده پنانگ به خاک مالزی در سال 1958، کم شد اما این خدمات قایق رانی هنوز وجود داشته و به عنوان یک جاذبه گردشگری برای گشت و گذار در آب های اطراف جزیره و تماشای چشم اندازهای منطقه، فعالیت می کند.
  • به ساختمان مارهای افعی (Snake Temple) رفته و با این خزندگان از نزدیک رو به رو شوید: بنای مارها، منحصر به فرد ترین ساختمان های دیدنی در دنیا محسوب شده و در آن انواع مارهای افعی زندگی می کنند. به نظر می رسد در پی تخریب تپه های اطراف و از بین رفتن محل سکونت این مارها در گذشته های دور، این خزندگان، بنای فوق را برای زندگی انتخاب کرده اند. به گفته سرپرست این مجموعه، دود بخورهایی که دائما در اینجا سوزانده می شوند سبب بی خطر شدن سم مارها شده و به این ترتیب شما فرصتی ایده آل برای عکاسی از این خزندگان ترسناک را خواهید داشت.
  • در تاریخ جذاب پنانگ غرق شوید: در این جزیره می توانید با تماشای یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین ساختمان های تاریخی ، با گذشته پنانگ آشنا شوید. این محل با نام (Eastern & Oriental (E&O) Hotel) شناخته شده و برنامه های رقص نور و نمایش های متنوعی در آن انجام می شود. از جمله مشهورترین افرادی که در این محل اقامت داشته اند می توان به نوئل کوراد (Noel Coward)، سامرست موام (Somerset Maugham)، رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) و چارلی چاپلین اشاره کرد. در این محل یک رستوران دوست داشتی و یک کافه و باغ زیبا نیز وجود دارد که دارای چشم اندازی زیبا به بندر و بارانداز پنانگ است. این هتل در حومه جرج تاون قرار داشته و توسط تعداد زیادی درختان کهنسال احاطه شده است.
  • خانه سکوت یا (Suffolk House) که محل زندگی سر فرانسیس لایت (Sir Francis Light) بنیان گذار کلنی بریتانیایی ها در پنانگ قرن 18 محسوب می شود نیز در این محل قرار دارد. شما می توانید در رستوران این محل غذا خورده و با استفاده از تورهای ویژه، به بازدید از گوشه و کنار آن بپردازید.
  • از مناظر زیبای تپه های پنانگ لذت ببرید: تپه های پنانگ با دارا بودن ارتفاعی حدود 800 متر و بیشتر با نام (Bukit Bendera) شناخته شده و محلی ایده آل برای کسانی است که قصد دارند علاوه بر پیاده روی و کوهپیمایی، از مناظر و چشم اندازهای دیدنی جرج تاون دیدن کنند. راه های مختلفی برای رسیدن به قله این تپه ها وجود دارد، استفاده از تله کابین، سفر با جیپ یا پیاده روی. نخستین تله کابین این منطقه در سال 1900 میلادی نصب شده و تله کابین های فعلی ساخت سوئیس بوده و به تازگی نصب شده اند.
انتشار: 20 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 99

به "در سفر به پنانگ این نقاط دیدنی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به پنانگ این نقاط دیدنی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید